Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG G 63 může mít až 850 koní, když navštíví Posaidon

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Mercedes-AMG G 63 je již ve své sériové podobě náležitě impozantním a výkonným strojem, ale po proměně v Posaidon G RS 850 je i opravdu extrémně rychlý.

Posaidon patří k německým specialistům na úpravy strojů s třícípou hvězdou ve znaku, schopným zvýšit výkon prakticky kterémukoliv z aktuálních i starších modelů. K ukázkám schopností ladičů této firmy má patřit i monstrum pojmenované Posaidon G RS 850, které se sice na první pohled příliš neliší od výchozího modelu Mercedes-AMG G 63, ale za jeho vizáží ukrývá extrémní jízdní výkony.

Posaidon G RS 850 v případě karoserie zachovává všechny původní rysy výchozího modelu a exemplář, na něm úpravce demonstruje své schopnosti a možnosti, ve výsledku nejvíce přitahuje pozornost jasně žlutým odstínem laku AMG Solarbeam. Ten pak vedle černé střechy, nárazníků a dalších částí exteriéru kontrastuje i s novými 22palcovými koly, obutými do pneumatik o rozměrech 285/40 R22.

Zásadní změny se odehrávají v motorovém prostoru, kde je uložen dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru, který ve své sériové podobě disponoval výkonem 420 kW (572 k) a točivým momentem 760 N.m.

Po zákroku ladičů od Posaidonu má tento motor disponovat nejvyšším výkonem 673 koní (853 k) a točivým momentem 1350 N.m, jenž je ovšem na této hodnotě elektronicky omezen a mohl by být ještě vyšší. Vedle pohonné jednotky byla proto důkladně posílena i sedmistupňová automatická převodovka.

Sériový Mercedes-AMG G 63 zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,4 s a jeho maximální rychlost je omezena na 210 km/h. Posaidon G RS 850 umí vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,6 s a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 285 km/h, což nejsou na stroj o hmotnosti 2,6 tuny nejhorší hodnoty.

Zkrocení takto rychlého zástupce třídy G mají na starosti karbon-keramické kotouče o průměru 420 mm vpředu a 360 mm vzadu, do nichž se zakusují šestipístkové, resp. čtyřpístkové třmeny.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
17. 10. 2017 21:06
Re: 285 km/h
Tiez som to chcel napisat, s gckom letiet 285, to je na odobratie obcianskeho.
17. 10. 2017 18:20
285 km/h
Jet s touhle cihlou 285 kmh musí být fakt lábuž, ani bych se nedivil kdyby to kolmé čelní sklo proletělo kabinou