Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Potvrzeno: Škody Fabia a Rapid ještě letos dostanou motor 1.0 TSI!

Potvrzeno: Škody Fabia a Rapid ještě letos dostanou motor 1.0 TSI!

Potvrzeno: Škody Fabia a Rapid ještě letos dostanou motor 1.0 TSI! Zdroj: acz

Jan Mička
Diskuze (190)
Motor 1.0 TSI aktuálně najdeme ve Škodě Octavia a dalších koncernových sourozencích. Máme potvrzeno, že se brzy objeví i ve fabii a rapidu.

Už už se zdálo, že je vlna downsizingu za námi, avšak případů, kdy se výrobci rozhodli v rámci průběžné nebo mezigenerační obměny svých modelů pro větší motory, zatím moc není. Můžeme se bavit například o patnáctistovce TSI Evo koncernu Volkswagen, která v budoucnu nahradí v současnosti stále používanou čtrnáctistovku TSI, dvoulitru TSI od Audi, který nahrazuje osmnáctistovku s přímým a nepřímým vstřikováním, nebo nové atmosférické patnáctistovce Toyota, kterou už brzy najdeme v městském modelu Yaris.

Právě u malých a „nižších středních“ modelů se ale downsizingu stále dobře daří, což je vidět například u Volkswagenu Golf. Ten sice dostal nové TSI Evo, jako protiváhu však u nás nabídne také litrové TSI se třemi válci. Jinými slovy tentýž motor, který od loňska najdeme v octavii, kde nahradil silnější dvanáctistovku TSI s jednaosmdesáti kilowatty. A právě tento agregát se brzy dostane také do fabie a rapidu, jenom se o tom ještě nemluví moc nahlas.

Informaci nám sdělil náš dobře informovaný zdroj a potvrdili ji někteří čeští prodejci Škodovek. Motor by měl být v nabídce od dvaadvacátého kalendářního týdne letošního roku, tedy od přelomu května a června, a stejně jako v případě dosud používané dvanáctistovky TSI by měl být dostupný ve dvou výkonových provedeních. V zákulisí se hovoří o 66 a 85 kilowattech. Dávalo by to ostatně smysl - základníi verze by nabídla stejný výkon jako slabší 1.2 TSI a silnější by se dostala na úroveň litrové octavie. A v té si vede litrový motor nad očekávání dobře!

Vstoupit do diskuze (190)