Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pozor, změna! Povinné ručení se bude nově platit podle najetých kilometrů!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (79)
Aktuálně se sazby stanovují podle rizikovosti, věku a místa bydliště řidiče, stáří vozidla, objemu či výkonu motoru a dalších kritérií.

S novinkou začne pojišťovna Allianz. "V Česku je hodně řidičů, kteří jezdí málo, ale svým pojišťovnám platí, jako kdyby každý rok objeli půl Evropy. Nízká sazba povinného ručení v Allianz přitom předpokládá pouhé nahlášení stavu tachometru. Žádný čip, který by řidiče v jednom kuse sledoval, do auta nedostanou," uvedl Strnad.

Pro řidiče, kteří jezdí méně než 10.000 kilometrů za rok, bude mít Allianz od října nejlevnější povinné ručení s pojištěním skel v ČR, řekl dále Strnad. Tento počet kilometrů se podle něj týká poloviny řidičů. U těch, co jezdí více, naopak cena pojistky progresivně poroste. Variantu podle odhadu ročně ujetých kilometrů si přitom nastaví každý řidič na počátku sám. Na základě ročního zúčtování pak na ní buď nebude nic měnit, nebo mu Allianz peníze vrátí, pokud najede méně, nebo naopak pojišťovně doplatí, protože toho najezdí víc. Důkazem bude fotografie tachometru nebo návštěva pobočky.

Podvodníky čekají výrazné sankce. "Na pokusy o podvod jsme připraveni. Přetáčení tachometrů, úpravu fotek či nahlašování nepravdivých údajů jsme schopni odhalit a sankce pro podvodníky budou velké," uvedl ředitel oddělení vyšetřování Allianz Ludvík Bohman.

"Je to skutečně revoluční a celkem odvážný krok. Dosud žádná jiná pojišťovna u nás, a myslím ani v Evropě nepřistoupila k rozlišení klientů podle počtu najetých kilometrů. Sympatické je na produktu i to, že je postavený na důvěře ke klientovi," řekl ČTK místopředseda představenstva makléřské společnosti Insia Ivan Špirakus. Produkt má podle něj skutečně šanci oslovit významnou část trhu. Přináší větší možnost volby pro klienty a pro Allianz i odlišení se od konkurence, což je u povinného ručení dost těžké, dodal.

Pojišťovny loni zvedly ceny povinného ručení v průměru o několik procent. Zdražení bylo individuální, takže nebourající řidiči změnu prakticky nepocítili. Průměrná cena povinného ručení se ani v první polovině letošního roku příliš neměnila a pohybovala se okolo 2800 Kč.

Povinné ručení poskytuje v tuzemsku 13 pojišťoven. Celkem má takzvané povinné ručení v Česku 7,5 milionu vozidel všech kategorií, vyplývá z dat České kanceláře pojistitelů. Odhad počtu nepojištěných provozovaných vozidel se dále pohybuje mezi 120.000 až 130.000.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (79)
30. 9. 2016 00:01
Tak urcite :)
Tohle se opravdu povedlo. Dalsi motivacni duvod proc stacet kilometry. Asi by to chtelo vedet jak velky cenovy rozdily v tom budou, jestli ma smysl podle km napr. nakupovat ojetinu, ktera ma bud 90k nebo 250k km...no tak jako tak stocenky jsou temer vsude, takze se vyplati bazary prohledat a najit si svyho favorita bez pohledu na km
Avatar - MGRR
23. 9. 2016 08:53
Realita Mittelsachsen, podobný směr to bude mít v CZ
1. že ještě neplatíme roční daň z každého auta a každá soukr. osoba je jiná věc... zatím.

2. Pov. ručení soukr. Toyota Prius II. 1.5 hybrid (je předpoklad velmi nízké nehodovosti, majitelé většinou klidý, vyskákaný řidiči, nebo matky s dětmi, škola, školka, do práce a zpět. Roční daň 103euro/rok privat.

Základ laciný Huk-Coburg od 400-500euro, ale také třeba namyšlená Alliance od 800euro minimum.

Jde o základní pov. ručení:
a. jediný řidič smí řídit + dotaz máte děti a kolik, vozíte je s sebou?
b. limit 6.000km/rok
c. PSČ města kde bydlíte (jak se stane nehoda mimo PSČ, máte zřejmě smůlu)
d. s veškerými bonusy, řidič přes 40let + děti, privat, vesnice
e. neplatní mimo Německo, žádné EU pojištění
žádná zelená karta

Ten směr to má v CZ - chtějí prachy, nechtějí ale platit za škody, nebo s Vámi jako s poškozeným vyj.bou - neexistuje slušný, ale pravý výraz.
22. 9. 2016 16:10
Re: Dobrý nápad
Ceny povinneho ruceni se odvozuji mimo jine od objemu motoru a to jde diky Brusel dolu. Logicky je tlak na cenu a pojistovny museji vydelavat. Proto prichazeji s novym mene pruhlednym modelem. Je to stejne jako platit za Jouly / kW, ktere nejsem schopen zmerit, a ne za m2, ktere vidi kazdy, plynu.
Zapomente na to, ze vam financnici nekdy daji skutecne vyhodnou nabidku, vzdycky vas oskubaji.
A samozdrejme je nelogicke platit za auto, melo by se platit dle skutecneho chovani ridice bez ohledu na to, co ridi. Ale to se blbe vymaha - aby platil kazdy, kdo ma ridicak.
Avatar - rohYpnol
22. 9. 2016 16:02
Re: nechci slevu zadarmo
další objektivní blábol. Tohle říct obecně je taky nesmysl. Ano, v některých případech ano, v jiných ne. Ve výsledku tolik proměnných, že nelze stanovit nějakou jasnou korelaci.
22. 9. 2016 14:38
Re: Opravdu "vyborny" napad
Nesouhlasim (to nejde), ze statisticky se neco MUZE stat (nedeje se, ale muze) a tak se ma za to platit. Statisticky muze byt co chce jak chce, dulezita jsou fakta. Statisticky jsem mel mit uz nekolik nehod, ale jsem bez. Statisticky je urcite % lidi vrahu, ale ne vsichni vrazdi. Statistika pracuje s prumery a mel jsem dobreho profesora, ktery rikal, ze "...prumer je hezka vec, ma jeden problem - v zasade nikdy neexistuje..."

Verim, ze jde udelat ferovejsi, ekonomicky vyhodnejsi a jednodussi model, jen se do toho nikomu nechce, takze to nechavaji hnit a vymysleji kraviny. Na tom bychom se mohli shodnout ;-) Soucasny system mi ale neprijde jednoduchy, jak zminujes.

Mimochodem, pojisteni na blbost je urcena castka, kterou plati kazdy a zvysuje se v pripade nehod. Neplatis vic, protoze vic delas... :-)
Chapu prece princip povinneho ruceni, problem je technika a zaklady jak povinne ruceni funguje.

Ale ukonceme uz diskuzi, myslim, ze se docela chapeme