Prakticky nejetá béžová Škoda Favorit je na prodej. A ani nestojí nesmysl

 

Škoda Favorit loni oslavila třicet let od debutu. První ročníky už má smysl renovovat, ale najdou se i kusy s takřka minimálním nájezdem...

Favority už se dostaly do věku youngtimerů, předprodukční série dokonce mezi veterány. Ale takových kusů jezdí velmi málo. Hranaté škodovky jsou ještě poměrně běžně k vidění, i když se už mnohé hatchbacky, kombíky Forman i odvozené pick-upy rozpadly na prach. Najít skutečně málo jetý exemplář je jako hledat pověstnou jehlu v kupce sena. Ceny pomalu rostou – nemluvě o malosériových MTX Roadsterech, které už se i v nepůvodním stavu nabízejí za horentní sumy.

Hatchbacky z prvních let produkce do faceliftu v srpnu 1991, tedy ještě s asymetrickým logem a štěrbinou na masce také mnohdy dosloužily. Nyní je však k mání béžový (nikoli šedý, jak se lze dočíst) favorit jedné z prvních sérií. Poprvé byl zaregistrován v prosinci 1989 a má najeto pouhých 3.018 km. Poctivých. To znamená, že je poháněn původním karburátorovým čtyřválcem OHV 1289 cm3/46 kW, i když v popisu je uvedeno „Škoda Favorit 1.3i“. Jde o model 136 L v základní výbavě.

Zájemce pro něj nemusí do zahraničí, tahle voňavka se nachází v bazaru Auto Steiner v Praze-Vysočanech. Majitele může změnit za 100 tisíc korun, což je částka adekvátní stavu. Technickou má sice propadlou, ale tu bazar bez problémů vyřídí. Jistě se neobejde bez nějakých drobných investic, nicméně jezdit s ním každý den už je trochu škoda. Původní hnědý interiér vypadá famózně, přístrojová deska i schránka před spolujezdcem trochu nelícují, ale to byla známá bolest, kolikrát už z továrny a příroda a léta udělaly své, plasty se časem prostě zkroutily.

Na víkendových srazech ale určitě vzbudí náležitou pozornost, i když do „socialistické“ éry vlastně už nepatří a na veteránské značky je ještě příliš mladý, musel by si dva roky počkat. Inzerát visí také na německém serveru mobile.de, požadovaná částka 4.000 eur zhruba odpovídá té korunové. Přesto osobně pevně doufám, že tenhle béžový krasavec zůstane u nás. Pohled na dříve vysmívaný vůz, zejména ve srovnání se západní konkurencí se změnil. Favorit samozřejmě dokonalý nebyl, nicméně bez něj by dnes mladoboleslavská Škodovka už dávno neexistovala.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
Zdroj: Auto Steiner, mobile.de

Štítky Škoda Bazar

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



To nejlepší ze škodováckého muzea: První kroky k Favoritu To nejlepší ze škodováckého muzea: První kroky k Favoritu

Práce na novém škodováckém modelu s motorem vpředu a…

Škoda Favorit: Autopilota měla už v 80. letech. Byl to ale trochu jiný robot... Škoda Favorit: Autopilota měla už v 80. letech. Byl to ale trochu jiný robot...

Plně automatizované zařízení se využívalo již v minulosti…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…