Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na pražském rallysprintu se objeví i nový VW Polo GTI R5! Se Štajfem za volantem

David Bureš
Diskuze (0)
Horká rallyeová novinka se na pražském rallysprintu ukáže v barvách soukromého týmu Racing 21, který obvykle závodí se Škodou Fabia R5.

Diváky na letošním ročníku pražského rallysprintu čeká i jeden bonbonek. Na start XXIV. TipCars Pražském Rallysprintu se postaví i horká rallyeová novinka, Volkswagen Polo GTI R5, kterou německá značka chystá až pro nadcházející sezonu. Závodit bude v barvách týmu Racing 21, za volant se jako tradičně posadí Vojtěch Štajf, navigátora mu po dvou letech bude dělat spolumajitel stáje, matematik Karel Janeček.

Po světové tovární premiéře Volkswagenu Polo GTI R5 na nedávném podniku FIA World Rally Championship ve Španělsku se bude jednat o jeho teprve druhý soutěžní start. V Praze to bude navíc úplně první prezentace tohoto speciálu specifikace R5 v barvách soukromého týmu.

Video se připravuje ...

Polo GTI R5 do České republiky přijede díky spolupráci Racing 21 s rakouským týmem BRR Raimunda Baumschlagera, čtrnáctinásobného rakouského šampióna v rally. Ten si nový soutěžní vůz převzal tento týden osobně se svým týmem v centrále Volkswagen Motorsport v Hannoveru. Právě zkušený Baumschlager se v roli technika i jezdce výrazně podílel na vývoji tohoto speciálu. Vojtěch Štajf tak bude, po Petteru Solbergovi a Ericovi Camillim, dalším soutěžním jezdcem, který okusí výkonnost tohoto zcela nového vozu v reálném soutěžním režimu. Start Pola GTI R5 podpoří i Autosalon Klokočka.

„Mám velkou radost za celý náš tým, že nové Polo GTI R5 ukážeme před oslavou Mikuláše všem milovníkům rally v České republice. Pražský rallysprint s tradičně vysokým počtem diváků na Strahově i podél trati si tuhle poctu rozhodně zaslouží. Racing 21 patří k těm týmům, které se vždy snažily přinést do české rally něco nového a neokoukaného,“ říká ke startu Vojtěch Štajf. Cíle do závodu si nedává, doufá však, že se krátce před oslavu Mikuláše „po čertovsku“ sveze.

Volkswagen Polo GTI R5 je poháněn řadovým přeplňovaným čtyřválcem s přímým vstřikem o objemu 1,6 l disponující výkonem 200 kW při 5500 min-1 a maximálním točivým momentem 400 N.m při 4000 min-1. Přes stálý pohon všech kol je točivý moment rozdělen na přední a zadní nápravu v poměru 50:50. Hmotnost vozu je 1.230 kg a jeho zrychlení z 0-100 km/h má hodnotu přibližně 4,1 sekundy. Maximální rychlost atakuje hranici 200 km/h podle použitého stálého převodu.

Tým Racing 21 nasadí do soutěže XXIV. TipCars Pražský Rallysprint, kromě nového soutěžního vozu Polo GTI R5, také dva zákaznické vozy Škoda Fabia R5. Tradiční rozloučení s letošní sezónou se koná v sobotu 1. prosince 2018.

David Bureš
Diskuze (0)