Před 20 lety zemřel italský automobilový designér Nuccio Bertone
Návrhářskou firmu, kterou převzal od svého otce Giovanniho, totiž rozšířil i o malou automobilku, zaměřenou na výrobu zvláštních druhů karosérií. U Bertoneho vznikalo třeba luxusní kupé Volvo 262C, kabriolety Opel Kadett a Fiat Punto nebo sportovní model X1/9, založený na Fiatu 128.
Bertoneho práci ale více než dobře znají i čeští řidiči, byl to právě on, kdo začátkem 80. let přijal zakázku na design nové škodovky s předním pohonem, ze které vznikla Škoda Favorit. Zástupci mladoboleslavské továrny sice nejprve oslovili jiné proslulé italské designéry, Giorgetto Giugiaro ani studio Pininfarina ale z různých důvodů nemohly zakázku přijmout. Nakonec se uvolil Bertone a vůz, který díky práci jeho firmy vznikl, výrazně pomohl škodovce k dnešní prosperitě.
Favorit ale nebyl jediným velkosériovým automobilem, který Bertone navrhl. Z jeho dílny pocházel také Fiat 850 Spider nebo řada citroënů z 80. a 90. let, mimo jiné ikonický typ XM. Vedle toho Nuccio Bertone vytvořil i řadu supersportů Laborghini včetně legendárních modelů Countach a Diablo, nakreslil také dechberoucí Lancii Stratos. Po Bertoneho smrti začala sláva firmy upadat, podobně na tom ale byla řada dalších italských studií. Definitivně zkrachovala před třemi roky.