Příští Renault Twingo bude mít motor vzadu
Budoucí generace Renaultu Twingo použije stejnou platformu se vzadu uloženým motorem a poháněnými zadními koly jako příští Smart ForFour. Serveru Automobile News Europe to potvrdila generální ředitelka Smartu Annette Winklerová.
Médii přitom na začátku roku proběhla zpráva, že Renault od společného vývoje dvou miniaut se Smartem odstoupil. Podle těchto informací měly pokračovat práce pouze na nové generaci modelu ForFour.
Winklerová nyní tvrdí, že nové generace Twinga a ForFour budou představeny v roce 2014. Podle dřívějších zpráv měly vozy dorazit již letos, ředitelka Smartu však neuvedla důvody zdržení.
O výrobu obou aut se postará slovinská továrna Renaultu v Novom Mestě. Zde v současnosti vzniká už aktuální Twingo.
I díky pohonu zadních kol bude chtít Renault z Twinga udělat prémiovější zboží. Už nynější generace tohoto minivozu hraje na módní notu, mezi zákazníky ale takovým hitem není. Prodeje Twinga v Evropě loni meziročně klesly o 31 procent na 92.569 prodaných vozů. Malý Renault tak byl v roce 2012 čtvrtým nejprodávanějším miniautem na starém kontinentu – po Fiatech Panda a 500 a Volkswagenu Up!.
Smart se k označení ForFour vrátí po osmi letech, první vůz s tímto označením se vyráběl mezi lety 2004 a 2006. Auto sdílelo základy s tehdejším Mitsubishi Colt, po jehož boku bylo vyráběno v holandské továrně NedCar. Kvůli slabým prodejům však byla jeho výroba brzy ukončena.
V plánech je benzinová i elektrická varianta ForFouru. Koncern Daimler chce tímto modelem konkurovat vozům svých protivníků z německé prémiové trojky – Audi A1 a Mini z dílny BMW Group.