Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Renault Twingo bude mít motor vzadu

David Bureš
Diskuze (9)
Nové generace Renaultu Twingo a Smartu ForFour jsou vyvíjeny společně v rámci spolupráce mezi koncernem Daimler a aliancí Renault-Nissan.

Budoucí generace Renaultu Twingo použije stejnou platformu se vzadu uloženým motorem a poháněnými zadními koly jako příští Smart ForFour. Serveru Automobile News Europe to potvrdila generální ředitelka Smartu Annette Winklerová.

Médii přitom na začátku roku proběhla zpráva, že Renault od společného vývoje dvou miniaut se Smartem odstoupil. Podle těchto informací měly pokračovat práce pouze na nové generaci modelu ForFour.

Winklerová nyní tvrdí, že nové generace Twinga a ForFour budou představeny v roce 2014. Podle dřívějších zpráv měly vozy dorazit již letos, ředitelka Smartu však neuvedla důvody zdržení.

O výrobu obou aut se postará slovinská továrna Renaultu v Novom Mestě. Zde v současnosti vzniká už aktuální Twingo.

I díky pohonu zadních kol bude chtít Renault z Twinga udělat prémiovější zboží. Už nynější generace tohoto minivozu hraje na módní notu, mezi zákazníky ale takovým hitem není. Prodeje Twinga v Evropě loni meziročně klesly o 31 procent na 92.569 prodaných vozů. Malý Renault tak byl v roce 2012 čtvrtým nejprodávanějším miniautem na starém kontinentu – po Fiatech Panda a 500 a Volkswagenu Up!.

Smart se k označení ForFour vrátí po osmi letech, první vůz s tímto označením se vyráběl mezi lety 2004 a 2006. Auto sdílelo základy s tehdejším Mitsubishi Colt, po jehož boku bylo vyráběno v holandské továrně NedCar. Kvůli slabým prodejům však byla jeho výroba brzy ukončena.

V plánech je benzinová i elektrická varianta ForFouru. Koncern Daimler chce tímto modelem konkurovat vozům svých protivníků z německé prémiové trojky – Audi A1 a Mini z dílny BMW Group.

David Bureš
Diskuze (9)
13. 2. 2013 23:48
Re: Motor vzadu u mainstreamového minivozu? Blbost!
Souhlasím. Hlavně by se ale měli vrátit ke koncepci designu prvního Twinga, ta současná generace je tak přeplácaná a domrvená, že je to doslova humus. K tomu naprosto neakceptovatelná cena. Renault pomalu zabíjí legendu.
Avatar - woody-alien
13. 2. 2013 07:50
Re: Nevím,
No, taky bych řekl.
12. 2. 2013 22:37
Re: ...
jo tak proto tam zustaly v kufru ty hole plechy, konecne mi to jasny ;-)
12. 2. 2013 11:24
Motor vzadu u mainstreamového minivozu? Blbost!
Jestli skutečně udělají u příštího Twinga motor vzadu, tak tím to auta dozajista zabijou. Úplně do kopru by totiž šla jeho vyhlášená variabilita (nikdo jiný nenabízí podélně posuvná zadní sedadla!) a vůbec celá užitná hodnota. K tomu šílené jízdní vlastnosti - motor vzadu se do krátkého auta vůbec nehodí, protože ve vyšších rychlostech by to bylo hrozně citlivé na boční vítr. Konstruktéři VW Up! právě kvůli tomu tuto koncepci zavrhli (a také kvůli neakceptovatelně vysokým nákladům). Když si k tomu přičteme ještě to, že Smart nabízí výhradně samočinnou (a navíc bídnou) převodovku, byla by zkáza Twinga dokonána. Pokud mají u Renaultu alespoň zbytky rozumu, tak do něčeho takového nepůjdou. Smart je jen městské vozítko, navíc prodávané za prémiové ceny, Twingo naopak musí být mnohem univerzálnější a cenově výhodné, vždyť Renault je typický maninstream. Pokud chtějí u příštího Twinga zvýšit prodeje, tak musí v první řadě nabídnou pětidveřovou karoserii, která se dnes stala u minivozu normou. Třeba Italové s novou Lancií Ypsilon to už pochopili ;-)
12. 2. 2013 11:19
...
Proč ne?
Up! měl také původně mít motor vzadu - a pokud se podaří zkonstruovat dostatečně placatý motor, mohla by to být fajn konfigurace.