Prodej aut v západní Evropě v lednu stoupl, pomohla mu levná ropa
Prodej osobních automobilů v západní Evropě v lednu meziročně stoupl o více než sedm procent na 960.531 vozů. Uvedla to výzkumná společnost LMC Automotive. Poptávku podpořily nízké ceny ropy a stoupající spotřebitelská důvěra. Tempo růstu prodeje tak zrychlilo z necelých pěti procent v prosinci.
"Západoevropský trh má zaděláno na dobrý start," uvedl analytik LMC Jonathon Poskitt. "Spotřebitelská důvěra v regionu se zlepšuje a hospodářské vyhlídky se zdají být o něco příznivější vzhledem k očekávání, že ceny ropy po určitou dobu zůstanou na relativně nízké úrovni," dodal.
Největším automobilovým trhem v Evropě je Německo. Tamní sdružení automobilového průmyslu VDA oznámilo, že prodej aut v Německu v lednu stoupl o 2,4 procenta na 211.000 vozů. Prodej aut se v lednu zvýšil rovněž ve Francii, Itálii a Španělsku.
Britský svaz výrobců a prodejců automobilů SMMT oznámil, že prodej aut v Británii v lednu stoupl téměř o sedm procent na 164.856 vozů. To představuje nejlepší lednový výsledek od roku 2007.
Údaje o lednovém prodeji automobilů v celé Evropské unii zveřejní 17. února Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Český Svaz dovozců automobilů uvedl, že prodej nových osobních aut v tuzemsku se v lednu meziročně zvýšil o 15 procent na 15.727 vozů.