Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje koncernu VW Group v srpnu klesly o 5,4 %

David Bureš
Diskuze (36)
Čína nebo Brazílie byly velice nadějnými trhy, tamější prodeje ale v posledních měsících klesají. Situace už zasáhla i VW Group.

Volkswagen Group se sice chce stát největším automobilovým výrobcem na světě a prodávat přes 10 milionů aut ročně, v posledních měsících ale automobilka strádá. Během letošního srpna VW Group předal zákazníkům 714.400 automobilů, což je o 5,4 % méně než před rokem.

Pokles prodejů se v srpnu prohloubil, v červenci prodeje VW Group poklesly o 3,7 %. Sám výrobce horší výsledky vysvětluje složitou situací na ruském, čínském a jihoamerickém trhu. Tyto komplikace zasáhly především značku Volkswagen, která má na těchto trzích významný tržní podíl. Také Audi má ale třeba v Číně potíže.

Prodeje v Brazílii a Číně dříve raketově rostly, v posledních měsících ale počet prodaných aut na těchto trzích klesá. To je pro výrobce problém, protože speciálně nejlidnatější země světa je jejich významným odbytištěm, pro VW Group je největším trhem na světě.

Od ledna do srpna VW Group prodal po celém světě 6,55 milionu automobilů, což je o 1,5 % méně než ve stejném období loňského roku. Zatímco v klíčové Číně si firma v prodejích pohoršila o 5,8 % a v Jižní Americe dokonce o 23,8 %, v Evropě si polepšila o 3,4 % a v Severní Americe dokonce o 5,8 %.

Prodeje Volkswagen Group v období leden-srpen 2015
TrhProdeje 1-8/2015 [ks]Meziroční rozdíl [%]
Evropa2.700.000+3,4
Německo864.500+5,0
Rusko111.900-38,9
Jižní Amerika391.600-23,8
Brazílie276.300-32,0
Severní Amerika618.300+5,8
USA405.400+2,7
Asie + Tichomoří2.520.000-4,6
Čína2.260.000-5,8
CELKEM6.550.000-1,5

Jak bylo zmíněno, nejvíce prodejní krize zasáhla mateřský Volkswagen. Za prvních osm měsíců roku značka prodala 3,84 milionu aut, o 4,8 % méně než před rokem. Užitkové divizi Volkswagen Commercial Vehicles prodeje meziročně mírně klesly o 0,8 %. Nedaří se ani nákladním značkám, Scania předala klientům o 2,8 % méně vozidel než loni, MAN dokonce o 13,3 % méně.

Česká Škoda naopak boduje, počet prodaných aut vyrostl na 697.800, o 2,9 % více než před rokem. Ještě větší prodejní růst zažil Seat, a to o 6,8 %.

Také luxusní značky VW Group hlásí nárůst prodejů, Audi v období leden-srpen o 3,4 %, Porsche pak dokonce o 27,4 %. V případě Audi ale není situace tak růžová, v srpnu ji v prodejích předstihl Mercedes-Benz, a tak se čtyři kruhy staly až třetí největší prémiovou automobilkou.

Prodeje Volkswagen Group v období leden-srpen 2015
ZnačkaProdeje 1-8/2015 [ks]Meziroční rozdíl [%]
Audi1.180.000+3,4
MAN65.400-13,3
Porsche152.600+27,4
Scania47.700-2,8
SEAT275.300+6,8
Škoda697.800+2,9
Volkswagen Passenger Cars3.840.000-4,8
Volkswagen Commercial Vehicles284.900-0,8

David Bureš
Diskuze (36)
22. 9. 2015 12:43
šance pro Piecha


vůbec bych se nedivil kdyby se ještě dědek vrátil ;-) >:D
Avatar - Blue Sun
22. 9. 2015 08:27
Re: Po každém boomu přichází pád
Všiml sis ale, že o Audi se vůbec nemluví? První krok marketingu, všude je pouze VW nebo skupina VW. Lidi si s tím Audi nespojí.
Avatar - Barrichello
22. 9. 2015 08:12
Re: vyhoda folcvagnu je v tom ze ma kam sahnout
Jo stroj se zadrhl vid a premie prestava slapat. Tak nebul no ono nejde do nekonecna podvadet a vyrabet sroty a vse resit jen marketingem. On ten propad jednou prijit musel. Uz tech afer u VW bylo moc
Avatar - Barrichello
22. 9. 2015 08:06
Re: Po každém boomu přichází pád
Jo a jakej benzinovej motor v autech s logem VW se v USA prodava masovym zpusobem? Pojd nam o tom vypravet
22. 9. 2015 07:50
Re: vyhoda folcvagnu je v tom ze ma kam sahnout
Bo VW - cos cekal?