Prodeje koncernu VW Group v srpnu klesly o 5,4 %
Volkswagen Group se sice chce stát největším automobilovým výrobcem na světě a prodávat přes 10 milionů aut ročně, v posledních měsících ale automobilka strádá. Během letošního srpna VW Group předal zákazníkům 714.400 automobilů, což je o 5,4 % méně než před rokem.
Pokles prodejů se v srpnu prohloubil, v červenci prodeje VW Group poklesly o 3,7 %. Sám výrobce horší výsledky vysvětluje složitou situací na ruském, čínském a jihoamerickém trhu. Tyto komplikace zasáhly především značku Volkswagen, která má na těchto trzích významný tržní podíl. Také Audi má ale třeba v Číně potíže.
Prodeje v Brazílii a Číně dříve raketově rostly, v posledních měsících ale počet prodaných aut na těchto trzích klesá. To je pro výrobce problém, protože speciálně nejlidnatější země světa je jejich významným odbytištěm, pro VW Group je největším trhem na světě.
Od ledna do srpna VW Group prodal po celém světě 6,55 milionu automobilů, což je o 1,5 % méně než ve stejném období loňského roku. Zatímco v klíčové Číně si firma v prodejích pohoršila o 5,8 % a v Jižní Americe dokonce o 23,8 %, v Evropě si polepšila o 3,4 % a v Severní Americe dokonce o 5,8 %.
Prodeje Volkswagen Group v období leden-srpen 2015 | ||
Trh | Prodeje 1-8/2015 [ks] | Meziroční rozdíl [%] |
Evropa | 2.700.000 | +3,4 |
Německo | 864.500 | +5,0 |
Rusko | 111.900 | -38,9 |
Jižní Amerika | 391.600 | -23,8 |
Brazílie | 276.300 | -32,0 |
Severní Amerika | 618.300 | +5,8 |
USA | 405.400 | +2,7 |
Asie + Tichomoří | 2.520.000 | -4,6 |
Čína | 2.260.000 | -5,8 |
CELKEM | 6.550.000 | -1,5 |
Jak bylo zmíněno, nejvíce prodejní krize zasáhla mateřský Volkswagen. Za prvních osm měsíců roku značka prodala 3,84 milionu aut, o 4,8 % méně než před rokem. Užitkové divizi Volkswagen Commercial Vehicles prodeje meziročně mírně klesly o 0,8 %. Nedaří se ani nákladním značkám, Scania předala klientům o 2,8 % méně vozidel než loni, MAN dokonce o 13,3 % méně.
Česká Škoda naopak boduje, počet prodaných aut vyrostl na 697.800, o 2,9 % více než před rokem. Ještě větší prodejní růst zažil Seat, a to o 6,8 %.
Také luxusní značky VW Group hlásí nárůst prodejů, Audi v období leden-srpen o 3,4 %, Porsche pak dokonce o 27,4 %. V případě Audi ale není situace tak růžová, v srpnu ji v prodejích předstihl Mercedes-Benz, a tak se čtyři kruhy staly až třetí největší prémiovou automobilkou.
Prodeje Volkswagen Group v období leden-srpen 2015 | ||
Značka | Prodeje 1-8/2015 [ks] | Meziroční rozdíl [%] |
Audi | 1.180.000 | +3,4 |
MAN | 65.400 | -13,3 |
Porsche | 152.600 | +27,4 |
Scania | 47.700 | -2,8 |
SEAT | 275.300 | +6,8 |
Škoda | 697.800 | +2,9 |
Volkswagen Passenger Cars | 3.840.000 | -4,8 |
Volkswagen Commercial Vehicles | 284.900 | -0,8 |