Průzkum o bezpečnosti Nürburgringu: Zvětšit bariéry, upravit trať či omezit výkon vozů?

Na jaře tohoto roku se stala na Severní smyčce Nürburgringu tragická nehoda. Nissan GT-R Nismo kategorie GT3 vyletěl z trati na jednom z rychlých horizontů, přeletěl zábrany a usmrtil diváka stojícího podél trati. Od té doby se stalo hned několik věcí. V prvé řadě byla při závodech omezena rychlost na nejzákeřnějších místech trati, a to na 250 či 200 km/h. Nedávno rovněž vedení okruhu zakázalo pokusy výrobců o rekordní čas na téměř 21 km dlouhé trati. Obě omezení mají platit do konce tohoto roku, pak se uvidí, co dále.
Vedení okruhu však začalo jednat již nyní, a to dosti neobvyklým způsobem. Uspořádalo totiž průzkum, ve kterém dalo lidem na výběr ze tří možných řešení, jak zlepšit bezpečnost na nejnebezpečnější trati světa. Pojďme se tedy podívat, co se v budoucnu téměř jistě stane.
První možnost je podle nás zdaleka nejschůdnější. Vedení navrhuje zlepšit bariéry a ploty kolem trati tak, aby je automobily nemohly přeletět. Druhou možností je upravit profil trati na inkriminovaných místech, anebo ponechat i nadále rychlostní limity. Posledním návrhem je omezit výkon automobilů či upravit jejich aerodynamiku.
Není jasné, nakolik se vedení trati bude výsledkem průzkumu řídit. Vše by se však mělo vyřešit do konce roku. Doufejme ale, že zůstane co nejvíce zachována jedinečnost tohoto vzácného a legendárního okruhu. Průzkum najdete na oficiálních stránkách okruhu.