Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Jeep Renegade

David Bureš
Diskuze (31)
Malý Jeep není žádný krasavec, zároveň však není ošklivý, jak by se podle jeho fotografií mohlo zdát.

Poslední novinky z dílny Jeepu možná naznačují, že tato americká automobilka propustila své designéry. Nenechte se však oklamat fotografiemi, ve skutečnosti vypadají nový Cherokee i Renegade mnohem lépe.

Sourozenec chystaného Fiatu 500X se nakonec jmenuje Renegade. Automobilka toto jméno zřejmě zvolila kvůli snaze auta být co největším drsňákem. Vždyť Renegade zní mnohem drsněji než Laredo nebo snad Jeepster, což byly dříve avizované názvy pro tuto novinku.

Renegade je možná malý – na délku měří 4.232 mm, rozvor činí 2.570 mm – dává však všemi prostředky najevo, že je plnohodnotným zástupcem značky Jeep zaměřené na terénní auta.

Křivky se inspirovaly u offroadu Willys tvořeného pro americkou armádu na přelomu třicátých a čtyřicátých let. Karoserii vládnou hrany, ty narušují jen kulatá světla a lehce zaoblených sedm otvorů v masce chladiče. Maska sice naznačuje milý úsměv, zbytek celku Renegade ale dává najevo svoji tvrdost.

Hrany karoserie ukazují, že tohle auto nechce být jen vozem do města, ale i do terénu. V nabídce nicméně bude rovněž verze s pohonem pouze předních kol pro ty, kteří terénní schopnosti auta tolik nepotřebují.

Terénní charakter modelu Renegade je zdůrazněn také vevnitř. Před sedadlem spolujezdce je umístěno madlo, aby se spolujezdec měl čeho držet v terénu, rychloměr je zase pocákán bahnem, jakoby auto právě přijelo z terénu. Italský původ nicméně naznačuje kulatá stříbrná hlavice řadicí páky jak z nějakého zdejšího supersportu. Zaujme i čelní sklo umístěné daleko před řidičem.

Při osobním setkání s baby-Jeepem jsme si všimli tří chyb. Víko kufru se nezvedá moc vysoko, vyšší postavy tak budou muset dávat pozor na hlavu. Loketní opěrka vzadu se pak sklápí i se středovým sedadlem, při brzdění tak do kabiny mohou spadnout menší zavazadla z kufru. Kožené čalounění pak nepůsobí nijak kvalitním dojmem, jeho bílé provedení se pak samozřejmě rychle špiní.

Pro Evropu je určeno pět motorů. Benzinové zastupují 1.4 MultiAir (103 kW a 230 N.m), 1.4 MultiAir Turbo (125 kW a 250 N.m) a 1.6 E.torQ (81 kW a 152 N.m) Z turbodieselů jsou k dispozici 1.6 MultiJet (88 kW a 320 N.m) a 2.0 MultiJet ve dvou verzích se 103 kW a 125 kW, točivý moment v obou případech vrcholí hodnotou 350 N.m.

Až na 1.6 E-torQ kombinovaný s pětistupňovým manuálem jednotky spolupracují s manuálem šestistupňovým. Podle motoru je k dispozici i šestistupňová dvouspojková převodovka nebo devítistupňový automat.

David Bureš
Diskuze (31)
5. 3. 2014 10:12
Re: Excelentní výsledek
souhlasím, čím déle se na něj dívám, tím víc se mi líbí!
Avatar - Barrichello
5. 3. 2014 08:09
Re: Cena
No zatím čekám jen kdy spadnou prodeje Cherokee. Jinak se mi přechny predikce potvrdily včetně propadáku jménem Dart >:D >:D >:D
5. 3. 2014 07:06
Re: Odpadlík
Citace z AF.cz "Kromě předního náhonu bude možno mít dvě verze čtyřkolky. První se jmenuje Jeep Active Drive a přestože standardně posílá výkon na přední kola, v extrémním případě zvládne nasměrovat veškerou sílu na jediné kolo. Jejím vylepšením je systém Jeep Active Drive Low, který, jak název napovídá, dostane navíc redukční převodovku. Tento systém bude standardem pro off-roadovou verzi Trailhawk. Rozdíly budou i v zadní nápravě, verze Trailhawk dostane zadní zavěšení Chapmanova typu, které je velmi podobné McPhersonu, užitému na předních nápravách všech verzí, ale jako spodní vodicí prvek používá poloosu a jen malé rameno. To má mít za výsledek lepší křižitelnost náprav."

Z toho mi vychází že to bude velmi schopná malá potvora :-)
Avatar - Pekelná Micinka
5. 3. 2014 04:06
Re: Odpadlík
Pokud je to jak říkáš a 4x4 to je, pak to v zásadě není špatné. Já když se řekne 4x4 a Jeep, tak si ale hned představuji uzávěrku diferenciálu... prostě opravdu "teréňák", což tohle asi úplně nebude.
4. 3. 2014 17:45
Re: grc
Uznávam ľudí, ktorí si zo seba dokážu robiť švandu. Toto je však zlá paródia na Jeep A.D. 2014.