Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První Koenigsegg v ČR: Jak se kupuje supersport?

Diskuze (48)
Česká republika má své nejrychlejší a nejdražší auto, je jím Koenigsegg Agera.

Ostravská společnost AR Cars s.r.o. přivezla do České republiky první Koenigsegg. Jeho představení v Ostravě provedl osobně sám majitel automobilky Koenigsegg Automotive AB – Christian von Koenigsegg.

Na našem území se jedná o jediný kus. Vzhledem k tomu, že švédská manufaktura vyrábí maximálně dvě desítky kusů ročně, není to žádným překvapením. Nejnovějšího modelu Agera, který má 1000 koní a maximální rychlost přes 400 km/h, navíc zatím vznikly pouhé čtyři exempláře.

Jednatel společnosti AR Cars, pan Zdeněk Hradecký, nám vysvětlil, jak celý nákup Koenigseggu probíhal. Jeho firma v této operaci fungovala jako prostředník a konzultant.

Nový majitel Agery je stálým zákazníkem AR Cars, proto zde přednesl i tento neobvyklý požadavek. Vzhledem k tomu, že Koenigsegg nemá nikde ve světě oficiální zastoupení, je toto zcela běžný postup. Christian von Koenigsegg si totiž zakládá na tom, že každého svého klienta zná osobně a sám s ním sepisuje objednávku.

Po počátečním poradenství došlo k utvrzení, že Koenigsegg je skutečně tou pravou volbou. Přesně před rokem následovala cesta do Švédska, kde budoucí majitel uskutečnil testovací jízdu a potvrdil objednávku. Definitivní konfigurace se specifikuje také přímo v továrně, právě montovaná auta přitom slouží jako příklady možných variant.

Při objednání se platí záloha, měsíc před dokončením pak musí klient doplatit zbytek z milionu eur. To bylo v lednu, auto totiž bylo vyrobeno už před dvěma měsíci, předání se ale po předchozí dohodě naplánovalo až na duben.

A jak je to se servisem? V tom právě spočívá síla značky Koenigsegg. Firma AR Cars získala od továrny diagnostiku a jeden z jejich techniků byl proškolen na běžný servis, obvyklá údržba se proto bude realizovat v Ostravě. Pro případ větších oprav má automobilka tzv. „létajícího doktora“, který přiletí do příslušného servisu. Jen ve výjimečných případech musí auto na opravu do Švédska.

Náklady na údržbu se přitom nijak nevymykají tomu, na co jsou majitelé silných sportovních aut zvyklí. Naopak provoz Bugatti Veyron je násobně dražší a může překvapit i nejednoho multimilionáře.

Za poskytnuté informace děkujeme Zdeňku Hradeckému z AR Cars s.r.o.


Diskuze (48)
Avatar - jozephko
26. 12. 2011 16:01
Ferrari sa mi zdá praktickejšie
Toto je auto akurát tak niekde do firemného múzea alebo súkromnej garáže a ako prostriedok na uloženie a zhodnotenie peňazí. A samozrejme na vyjadrenie svojich majetkových pomerov. Ale neviem si moc dobre predstaviť jazdenie v bežnej premávke.
Oproti tomu Ferari za štvrtinovú cenu pôsobí ako auto na "bežné" používanie, pokiaľ sa to u Ferrari dá povedať.
Avatar - avatas
25. 12. 2011 10:57
Re: ....
....a já bych si koupil od GTÍho ojetého něco koncernového,s plakátama a garáží.....
Redakci děkuji a přeji krásné svátky. ;-)
Avatar - white label
29. 5. 2011 22:36
Re: Kde s tím bude jezdit?
:-O :*) >:D
17. 4. 2011 20:06
Re: Kde s tím bude jezdit?
Na to jsi přišel v pandě ?
Avatar - positivemind
17. 4. 2011 14:14
Re: nejdražší
On by člověk pak musel počítat i s inflací atd... takže nejdražší byl asi vážně vejron