PSA se v Číně daří, prodeje Citroënů a Peugeotů letos rostou o třetinu
Společný čínský podnik koncernu PSA Peugeot-Citroën a automobilky Dongfeng Motor Corp. za první čtyři měsíce letošního roku prodal v Číně 187.978 automobilů. To je nárůst o 32 procent proti stejnému období loňského roku.
Jen v dubnu místní joint venture prodal 45.303 vozů, což je o 37 procent více než během dubna 2012. Prodeje Dongfeng Peugeot-Citroën tak rostly více než samotný trh, v dubnu prodeje nových aut v Číně meziročně vzrostly o 13 procent.
Francouzská automobilka tvrdí, že důvodem úspěšného období je zahájení prodeje dvou nových modelů – crossoveru Peugeot 3008 a sedanu Citroën C4 L. Letos se zatím v Číně prodalo 16.423 exemplářů 3008 a 11.674 exemplářů C4 L, Peugeot tak je 102. nejprodávanějším vozem na trhu, Citroën je mezi modely na 130. příčce.
PSA chce růst zachovat i v následujících měsících, a proto v Číně dále rozšíří svoji nabídku, letos zde například začne prodávat duo Citroën Elysée a Peugeot 301. V následujících třech letech pak chce automobilka uvést na trh alespoň tři nové nebo faceliftované modely ročně.
Francouzský koncern provozuje v Číně ještě joint venture s automobilkou Chang'an Automobile Group. Tento podnik začne v létě vyrábět vozy prémiovější řady DS z dílny Citroënu.
Cílem francouzského koncernu je letos prodat na čínském trhu více než 500.000 automobilů, což by bylo o 13 procent více než loni. Zároveň automobilka chce, aby její podíl na trhu vzrostl do roku 2017 na pět procent. Za období leden-duben letošního roku má výrobce 3,9procentní podíl na trhu.
Naopak na starém kontinentu se PSA příliš nedaří. Zdejší prodeje Peugeotu od ledna do dubna podle statistik JATO Dynamics meziročně klesly o bezmála 12 procent, zatímco Citroën si za tuto dobu pohoršil o 16,7 procenta.