Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA: Koncernové diesel-hybridy přijdou příští rok

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Koncern PSA Peugeot Citroën chce uvést na trh hybridy s turbodieselovými motory již v příštím roce.

Francouzi se jejich vývoji věnují již několik let, o čemž svědčí i představené studie. Jen letos to bylo například sportovní kupé RCZ HYbrid4, Peugeot 5 coby předobraz sériové 508, nebo sportovní kupé SR1. „V příštích několika letech uvedeme celkem čtyři modely s hybridními diesely,“ řekl ředitel rozvoje koncernu Guillaume Faury.

Prvním z nich bude Peugeot 3008 HYbrid4, který se začne prodávat na jaře příštího roku. Již letos na říjnovém autosalonu v Paříži bude mít premiéru nová řada 508, taktéž s tímto druhem pohonu, do prodejen přijde ale později. Také Citroën brzy přispěje svou troškou do mlýna chystaným modelem DS5.

Hybridní architektura PSA je v současnosti v automobilovém světě jedinečná, její zástavba do již existujících vozidel navíc není složitá. Přední kola pohání turbodiesel, zatímco zadní nápravu elektromotor, jedná se tedy o soustavu s pohonem všech kol. Byť nekonvenčním způsobem, elektronická cesta nahradila tradiční mechanickou. Nikl-metal-hydridové akumulátory s kapacitou 5,5 Ah dodává japonské Sanyo.

Peugeot 3008 HYbrid4 bude schopen ujet jen na elektrický pohon asi 4,5 km, bude se tedy jednat o tzv. full-hybrid. Vedle dvoulitrového motoru HDi s výkonem 120 kW (163 k) bude poháněn elektromotorem s 27 kW (37 k). Celkový výkon vznikne prostým součtem: 147 kW, tedy 200 k. Přitom spotřeba dle metodiky EU dosáhne v kombinaci pouhých 3,8 l nafty na 100 km.

V roce 2012 pak přijdou plug-in hybridy s lithium-iontovými bateriemi, které lze dobíjet z běžné elektrické sítě. Pouze na elektřinu pak vozy ujedou asi 20 km. Cílem je spotřeba 2 l nafty na 100 km. První vlaštovkou má být opět modelová řada 3008, zatím bude ovšem pouze pronajímána fleetovým zákazníkům a nedostane se k běžným motoristům.

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
1. 8. 2010 20:55
Re: Vaverka
si sa sekol. Malo to byt 0,75 a 1,5 a nie kw, ale kwh
1. 8. 2010 20:53
Re: Jedinečná architektura
>:-[] , kde sa pozriem vsade ford
Avatar - white label
1. 8. 2010 14:57
Re: Jedinečná architektura
Další kopie, takže nejen Subaru... ;-)
Avatar - T613
1. 8. 2010 14:12
Re: Jedinečná architektura
ale kde že [odkaz] >:D
Avatar - Blue Sun
1. 8. 2010 10:52
Re: Vaverka
Špatně není nic, pouze tažak neumí počítat a nezná fyziku. Ono 5 Ah při 6,5 V není skutečně nic, při 150 voltech je to 7,5 kWh a při 300 V už to je 15 kWh, takže zase tak špatné hodnoty to nejsou. Otázkou je jen provozní napětí akumulátoru.