PSA: Koncernové diesel-hybridy přijdou příští rok
Francouzi se jejich vývoji věnují již několik let, o čemž svědčí i představené studie. Jen letos to bylo například sportovní kupé RCZ HYbrid4, Peugeot 5 coby předobraz sériové 508, nebo sportovní kupé SR1. „V příštích několika letech uvedeme celkem čtyři modely s hybridními diesely,“ řekl ředitel rozvoje koncernu Guillaume Faury.
Prvním z nich bude Peugeot 3008 HYbrid4, který se začne prodávat na jaře příštího roku. Již letos na říjnovém autosalonu v Paříži bude mít premiéru nová řada 508, taktéž s tímto druhem pohonu, do prodejen přijde ale později. Také Citroën brzy přispěje svou troškou do mlýna chystaným modelem DS5.
Hybridní architektura PSA je v současnosti v automobilovém světě jedinečná, její zástavba do již existujících vozidel navíc není složitá. Přední kola pohání turbodiesel, zatímco zadní nápravu elektromotor, jedná se tedy o soustavu s pohonem všech kol. Byť nekonvenčním způsobem, elektronická cesta nahradila tradiční mechanickou. Nikl-metal-hydridové akumulátory s kapacitou 5,5 Ah dodává japonské Sanyo.
Peugeot 3008 HYbrid4 bude schopen ujet jen na elektrický pohon asi 4,5 km, bude se tedy jednat o tzv. full-hybrid. Vedle dvoulitrového motoru HDi s výkonem 120 kW (163 k) bude poháněn elektromotorem s 27 kW (37 k). Celkový výkon vznikne prostým součtem: 147 kW, tedy 200 k. Přitom spotřeba dle metodiky EU dosáhne v kombinaci pouhých 3,8 l nafty na 100 km.
V roce 2012 pak přijdou plug-in hybridy s lithium-iontovými bateriemi, které lze dobíjet z běžné elektrické sítě. Pouze na elektřinu pak vozy ujedou asi 20 km. Cílem je spotřeba 2 l nafty na 100 km. První vlaštovkou má být opět modelová řada 3008, zatím bude ovšem pouze pronajímána fleetovým zákazníkům a nedostane se k běžným motoristům.