Qoros Flagship Concept: ambiciózní start pro novou čínskou značku
Jak už víte z článku Qoros Automotive: Čína má další automobilovou značku, v Říši středu vznikl nový automobilový výrobce, jenž je tak trošku specifický. Kromě Číňanů (automobilka Chery) ji totiž vlastní izraelská investiční společnost (Israel Corporation), ve vedení klíčových oblastí vývoje sedí známé tváře z evropských automobilek a Qoros zároveň strká beze strachu hned od počátku hlavu do lví tlamy tím, že se kompletně představí na prestižním ženevském autosalonu, což svědčí o velkém sebevědomí.
Ba co víc, ještě před ženevským odhalením produkční verze sedanu, jenž se má dostat (i v Evropě) do prodeje už koncem roku 2013, tu máme malou ochutnávku konceptu topmodelu značky pro rok 2020, kterou ve spolupráci s designéry Qorosu navrhl čerstvý absolvent designu na univerzitě v Coventry Jamie Barrett. Vůz má být inspirován jak čínskou architekturou, tak leteckým průmyslem ...a možná trochu také některými koncepty Saabu, nicméně tato kreace 22letému Jamiemu zajistila už teď místo v designérském týmu značky, která mu také zaplatila poslední rok studií.
Pro koncept je charakteristická maska chladiče, stylizující písmeno Q, které bylo vybráno jako logo značky, panoramatická střecha, svalnaté blatníky a přístup do čtyřmístné kabiny, zajištěný proti sobě se otevírající dvojicí dveří na každé straně auta, podobně jako například u Mazdy RX-8. Studie nám má ukázat, jakým směrem se design značky bude v dalším desetiletí ubírat, zbývá tedy už pouze zjistit, jaký bude při jejím startu za necelého čtvrt roku.