Range Rover 4,4 V8 – žrout lesa

Range Rover 4,4 V8 – žrout lesa

 
 
7.3. 2005 Ondřej Šuch

Jak popsat stav, kdy se po nastartování osmiválce musíte jít přesvědčit, zda vůbec běží, a když vystoupíte z vozu, ticho se nezmění. U jiných aut je to porucha, u zážehového Range normální provoz.

Jak popsat stav, kdy se po nastartování osmiválce musíte jít přesvědčit, zda vůbec běží, a když vystoupíte z vozu, ticho se nezmění. U jiných aut je to porucha, u zážehového Range normální provoz.

Nebudeme nikoho nutit, aby ze skvělého turbodieselu přesedlal okamžitě na zážehový pohon. Na konci testu jsme ale zjistili, že provozní náklady až tak strašlivé nejsou a s nohou, která má jen o trochu více citlivosti než pytel cementu, se s jedním z největších osobních off-roadů dá jezdit i úsporně. Světe, div se.

Popisovat výhody karosérie se vzduchovým odpružením by bylo zbytečné, zájemce rádi odkazujeme na naši předchozí zkušenost s Range Roverem Td6. Nás nyní zajímá kabina, odkud se celá ta nádhera ovládá. Tradičně mohutnému volantu s relativně tenkým věncem se podivíme jen krátce, protože pozornost poutá Vysoká škola tlačítková. Ovladače všeho jsou všude a naučit se ovládat displej na středovém panelu vyžaduje střednědobý nácvik. Po dvou dnech si jednotlivá tlačítka přestáváme plést a rádio hraje bez přerušení.

Podstatnější jsou pro nás nyní ovladače jízdy, jmenovitě volič automatické převodovky, spínač redukce a kontrolovaného sjíždění svahů. Pootočení zapalovacím klíčkem přiměje vůz jen k výše zmíněnému lehkému zašumění a teprve přidání plynu rozhýbe vůz za přiměřené zvukové kulisy. Systémem „noha na podlaze“ aktivujeme ve vidlicovém osmiválci cosi protifyzikálního, protože elán, s jakým žene auto dopředu, může být při hustotě zatáček v Čechách vražedný. Nejde pochopitelně o nic nebezpečného, ale TOHLE vám turbodiesel nikdy neudělá. Motor zabírá lineárně až do 5500 otáček, pak trochu zvadne a zvyšuje jen spotřebu.

Až tři tuny těžké auto je potřeba ovládat s ohledem na vyšší odstředivé síly, na suchém povrchu si dá líbit i značně drsné zacházení. Sníh či kluzko mají zase tendenci posílat auto po tečně ze zatáčky, 90% tohoto pocitu je ovšem jen subjektivním varováním auta, které snese s nízkou polohou podvozku až neuvěřitelné brutality. K jistějšímu ovládání přispívá i okamžitá reakce na plynový pedál, bez nutnosti „hledání“ turbodmychadla.

Motorizace samozřejmě nemá vliv na (výbornou) průchodnost terénem, klid a jistota vyvolávaná motorem se ale projevují v podvědomě menší agresivitě v řízení. Tam, kde bychom turbodieselu šlapali na krk, si zážehový osmiválec poradí za podstatně menších zvukových efektů a často s nižšími otáčkami.

Heslo „Objem turbem nenahradíš“ bychom mohli doplnit i o „objem neukecáš“ – ano, je řeč o spotřebě paliva. Na dálnici nás sice chvíli strašila hodnota 17 l/100 km při ustálené stotřicítce, pak si ale motor zvykl a na jednu nádrž jsme ujeli celkem 620 kilometrů s průměrnou spotřebou 13,2 l/100 km. Připočteme-li zasněžené silnice a padesátikilometrovou horskou vložku, nezbývá než opatrně smeknout. Za minimálního hluku a maximálního komfortu jsme vozili pětici lidí a hromadu zavazadel a nebýt nepříjemně málo průhledné „nákladní“ přepážky, těžko bychom na tomto aristokratovi hledali něco významně negativního. Ve městě však již hmotnost vozu, odpory pohonu a velkoobjemový osmiválec udělají své a spotřeba se běžně pohybuje okolo 20 litrů na 100 km.

Nevýhody jsme napočítali celé dvě: Za cenu našeho testovacího auta by se dalo pořídit 8-9 Pand 4x4 a dvoudílné zadní dveře velmi, velmi pošpiní nebožáka, který nakládá či vykládá zavazadla s autem neumytým.

Ale vykládejte poslední dva řádky někomu, kdo se rozhodne koupit BENZÍNOVÉHO Range.

Spolupracujeme s TipCars.com

Range Rover

Cena v základní výbavě: 3 089 000 Kč Cena v testované výbavě: 3 222 420 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, přední boční a hlavové a zadní hlavové airbagy, xenonové světlomety, přední mlhové světlomety, ostřikovače světlometů, dešťový senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatická klimatizace, kožené čalounění, el. ovládaná přední sedadla (u řidiče s pamětí), 35/30/35 dělená zadní sedadla, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, kůží potažený volant a řadicí páka, el. ovládaná okna vpředu a vzadu, el. ovládaná a vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s pamětí, autorádio Hi-Line, zadní diferenciál s uzávěrkou a terrain response, vzduchové odpružení, palubní počítač, elektronická parkovací brzda, přídavné topení, zadní parkovací asistent, kola z lehkých slitin s pneumatikami Goodyear 255/60R18, dojezdové náhradní kolo

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+39.400,-), odnímatelné tažné zařízení (+37.400,-), ski vak za loketní opěrkou (+11.300,-), přestavba na N1 (+38.000,-), pískovaná skla (+2.500,-) gumové koberce (+4.820,-)

Protesty ve Francii proti zdražování pohonných hmot  si vyžádaly stovky zraněných a jednu mrtvou Protesty ve Francii proti zdražování pohonných hmot si vyžádaly stovky zraněných a jednu mrtvou

Přes čtyři sta raněných, z toho čtrnáct těžce, a jednu…

Co bude s General Electric? Čtěte čtyři scénáře budoucnosti padajícího obra Co bude s General Electric? Čtěte čtyři scénáře budoucnosti padajícího obra

Ještě před několika lety se mohlo jevit neuvěřitelně, že…

Hamáček: Nejlepší by bylo, kdyby vláda pokračovala bez Babiše Hamáček: Nejlepší by bylo, kdyby vláda pokračovala bez Babiše

Předseda ČSSD a vicepremiér Jan Hamáček by teď pro…

 

Štítky SUV Land Rover Testy

Technické údaje
Motor Range Rover
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 210 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 440 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 208
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 22.2 / 12.6 / 16.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 535 / 1756
Objem nádrže (l):82
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2560 / 590
Rozměr pneu:235/65 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4950
b) šířka (mm): 1956
c) výška (mm): 1863
d) rozvor (mm): 2880
e) rozchod vpředu (mm): 1629
f) rozchod vzadu (mm): 1626
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 850 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 540
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Range Rover
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,92
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



Nový Range Rover na prvním videu Nový Range Rover na prvním videu

Podobu čtvrtého pokolení Range Roveru už známe. Nyní se…

Range Rover oslaví 10 let edicí Westminster Range Rover oslaví 10 let edicí Westminster

Třetí generace Range Roveru se prodává už desátým rokem!…

 



 
Děsivá nehoda ve formuli 3: Sedmnáctiletá závodnice vyletěla z trati přímo mezi přihlížející

Děsivá nehoda ve formuli 3: Sedmnáctiletá závodnice vyletěla z trati přímo mezi přihlížející

Dnes 15:25

Při závěrečném závodním víkendu formule 3 v Macau došlu k hrozivě vypadající nehodě.




Blesk.cz

Drexler po skončení StarDance: Nespravedlnost! Nedokázala sledovat taneční páry

Drexler po skončení StarDance: Nespravedlnost!…

Po pátém vyřazovacím večeru StarDance skončil Dalibor Gondík s Alicí Stodůlkovou. Jaké měla z průběhu včerejšího…

Miminko jí zabila zákeřná těhotenská komplikace: Lékaři mě zanedbali, tvrdí s mrtvým chlapcem v náručí

Miminko jí zabila zákeřná těhotenská komplikace:…

Těhotenství bylo pro Kristy Watsonovou z Austrálie důvodem veliké radosti. Její příběh ale neměl šťastný konec.…

 

iSport.cz

Big Save Dave! Rittich si zaklel a lapil Draisaitla. Je nejlepší dvojkou v NHL

Big Save Dave! Rittich si zaklel a lapil Draisaitla.…

Co spojuje finskou hvězdu Pekku Rinneho a českého brankáře Davida Ritticha? Jedná se o jediné dva brankáře,…

Radil překopal život a vyrovnává se s AHL: Podmínky jsou tu těžší naschvál

Radil překopal život a vyrovnává se s AHL: Podmínky…

Tady máš puk, tady je hřiště. Tak hrej. Někomu to stačí, Lukáš Radil je ale typ hokejisty, který rád ví proč a…

 

Reflex.cz

Svědectví ženy o svobodě a demokracii penisů. Jaká je Výstava skutečně nahých mužů?

Svědectví ženy o svobodě a demokracii penisů. Jaká…

Co s načatým 17. listopadem? Jít demonstrovat, poslechnout si koncert nebo se zúčastnit satirického průvodu? To…

Nejlepší sci-fi filmy roku 2018 a ještě něco navíc

Nejlepší sci-fi filmy roku 2018 a ještě něco navíc

Na rovinu, rok 2018 nebyl pro filmovou sci-fi dobrý rok. Největší hollywoodský trhák, který lze do žánru…