Range Rover 4,4 V8 – žrout lesa

Range Rover 4,4 V8 – žrout lesa

 
 

Jak popsat stav, kdy se po nastartování osmiválce musíte jít přesvědčit, zda vůbec běží, a když vystoupíte z vozu, ticho se nezmění. U jiných aut je to porucha, u zážehového Range normální provoz.

Jak popsat stav, kdy se po nastartování osmiválce musíte jít přesvědčit, zda vůbec běží, a když vystoupíte z vozu, ticho se nezmění. U jiných aut je to porucha, u zážehového Range normální provoz.

Nebudeme nikoho nutit, aby ze skvělého turbodieselu přesedlal okamžitě na zážehový pohon. Na konci testu jsme ale zjistili, že provozní náklady až tak strašlivé nejsou a s nohou, která má jen o trochu více citlivosti než pytel cementu, se s jedním z největších osobních off-roadů dá jezdit i úsporně. Světe, div se.

Popisovat výhody karosérie se vzduchovým odpružením by bylo zbytečné, zájemce rádi odkazujeme na naši předchozí zkušenost s Range Roverem Td6. Nás nyní zajímá kabina, odkud se celá ta nádhera ovládá. Tradičně mohutnému volantu s relativně tenkým věncem se podivíme jen krátce, protože pozornost poutá Vysoká škola tlačítková. Ovladače všeho jsou všude a naučit se ovládat displej na středovém panelu vyžaduje střednědobý nácvik. Po dvou dnech si jednotlivá tlačítka přestáváme plést a rádio hraje bez přerušení.

Podstatnější jsou pro nás nyní ovladače jízdy, jmenovitě volič automatické převodovky, spínač redukce a kontrolovaného sjíždění svahů. Pootočení zapalovacím klíčkem přiměje vůz jen k výše zmíněnému lehkému zašumění a teprve přidání plynu rozhýbe vůz za přiměřené zvukové kulisy. Systémem „noha na podlaze“ aktivujeme ve vidlicovém osmiválci cosi protifyzikálního, protože elán, s jakým žene auto dopředu, může být při hustotě zatáček v Čechách vražedný. Nejde pochopitelně o nic nebezpečného, ale TOHLE vám turbodiesel nikdy neudělá. Motor zabírá lineárně až do 5500 otáček, pak trochu zvadne a zvyšuje jen spotřebu.

Až tři tuny těžké auto je potřeba ovládat s ohledem na vyšší odstředivé síly, na suchém povrchu si dá líbit i značně drsné zacházení. Sníh či kluzko mají zase tendenci posílat auto po tečně ze zatáčky, 90% tohoto pocitu je ovšem jen subjektivním varováním auta, které snese s nízkou polohou podvozku až neuvěřitelné brutality. K jistějšímu ovládání přispívá i okamžitá reakce na plynový pedál, bez nutnosti „hledání“ turbodmychadla.

Motorizace samozřejmě nemá vliv na (výbornou) průchodnost terénem, klid a jistota vyvolávaná motorem se ale projevují v podvědomě menší agresivitě v řízení. Tam, kde bychom turbodieselu šlapali na krk, si zážehový osmiválec poradí za podstatně menších zvukových efektů a často s nižšími otáčkami.

Heslo „Objem turbem nenahradíš“ bychom mohli doplnit i o „objem neukecáš“ – ano, je řeč o spotřebě paliva. Na dálnici nás sice chvíli strašila hodnota 17 l/100 km při ustálené stotřicítce, pak si ale motor zvykl a na jednu nádrž jsme ujeli celkem 620 kilometrů s průměrnou spotřebou 13,2 l/100 km. Připočteme-li zasněžené silnice a padesátikilometrovou horskou vložku, nezbývá než opatrně smeknout. Za minimálního hluku a maximálního komfortu jsme vozili pětici lidí a hromadu zavazadel a nebýt nepříjemně málo průhledné „nákladní“ přepážky, těžko bychom na tomto aristokratovi hledali něco významně negativního. Ve městě však již hmotnost vozu, odpory pohonu a velkoobjemový osmiválec udělají své a spotřeba se běžně pohybuje okolo 20 litrů na 100 km.

Nevýhody jsme napočítali celé dvě: Za cenu našeho testovacího auta by se dalo pořídit 8-9 Pand 4x4 a dvoudílné zadní dveře velmi, velmi pošpiní nebožáka, který nakládá či vykládá zavazadla s autem neumytým.

Ale vykládejte poslední dva řádky někomu, kdo se rozhodne koupit BENZÍNOVÉHO Range.

Spolupracujeme s TipCars.com

Range Rover

Cena v základní výbavě: 3 089 000 Kč Cena v testované výbavě: 3 222 420 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, přední boční a hlavové a zadní hlavové airbagy, xenonové světlomety, přední mlhové světlomety, ostřikovače světlometů, dešťový senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatická klimatizace, kožené čalounění, el. ovládaná přední sedadla (u řidiče s pamětí), 35/30/35 dělená zadní sedadla, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, kůží potažený volant a řadicí páka, el. ovládaná okna vpředu a vzadu, el. ovládaná a vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s pamětí, autorádio Hi-Line, zadní diferenciál s uzávěrkou a terrain response, vzduchové odpružení, palubní počítač, elektronická parkovací brzda, přídavné topení, zadní parkovací asistent, kola z lehkých slitin s pneumatikami Goodyear 255/60R18, dojezdové náhradní kolo

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+39.400,-), odnímatelné tažné zařízení (+37.400,-), ski vak za loketní opěrkou (+11.300,-), přestavba na N1 (+38.000,-), pískovaná skla (+2.500,-) gumové koberce (+4.820,-)

Státní zaměstnanci berou přes 28 tisíc, nejhůře na tom jsou učitelé Státní zaměstnanci berou přes 28 tisíc, nejhůře na tom jsou učitelé

Průměrný plat zaměstnanců státu loni vzrostl meziročně o…

Jak se kdysi stavěly dálnice a proč ty současné tolik nevydrží? Jak se kdysi stavěly dálnice a proč ty současné tolik nevydrží?

Po dálnicích ze 70. a 80. let jezdíme dodnes, byť se…

Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června

Nad Innsbruckem je největší rakouská ledovcová lyžařská…

VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept

Elon Musk si v prosinci stěžoval na dopravní situaci v…

 

Štítky SUV Land Rover Testy

Technické údaje
Motor Range Rover
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 210 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 440 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 208
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 22.2 / 12.6 / 16.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 535 / 1756
Objem nádrže (l):82
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2560 / 590
Rozměr pneu:235/65 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4950
b) šířka (mm): 1956
c) výška (mm): 1863
d) rozvor (mm): 2880
e) rozchod vpředu (mm): 1629
f) rozchod vzadu (mm): 1626
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 850 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 540
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Range Rover
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,92
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychle a zběsile v běžném provozu. Kolik předpisů porušil tento šílenec? Rychle a zběsile v běžném provozu. Kolik předpisů porušil tento šílenec?

Šílenost. Jinak se asi zřejmě toto video jinak nazvat…

 




Nový Range Rover na prvním videu Nový Range Rover na prvním videu

Podobu čtvrtého pokolení Range Roveru už známe. Nyní se…

Range Rover oslaví 10 let edicí Westminster Range Rover oslaví 10 let edicí Westminster

Třetí generace Range Roveru se prodává už desátým rokem!…

 



 
Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Dnes 08:00

Zážehový motor, který by spotřebovával o 8 až 15 procent méně paliva než současné agregáty, je na dosah sériové výroby. Umožnit to má inovativní systém vypínání válců, vyvinutý ve spolupráci firem Delphi a Tula




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Klokani sexem zastavili dopravu. Nerozhodil je ani troubící autobus plný dětí

Klokani sexem zastavili dopravu. Nerozhodil je ani…

Na předměstí australského Melbourne se v pátek zastavil provoz. Postaral se o to párek klokanů, kteří si dopřáli…

 

iSport.cz

Boxerská paráda! Souboj snů ovládl Joshua, Klička poslal třikrát k zemi

Boxerská paráda! Souboj snů ovládl Joshua, Klička…

 Britský boxer Anthony Joshua je v profesionálním ringu novým vládcem těžké váhy. Na slavném stadionu ve Wembley…

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do nebe posílali góly

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do…

Jen obyčejný ligový zápas? Ne, v Plzni byla při vítězství nad Duklou 2:0 cítit úplně jiná nálada. Viktoria si…

 

Reflex.cz

Gigantické propouštění: V Turecku přišly o práci téměř 4000 státních úředníků

Gigantické propouštění: V Turecku přišly o práci…

Turecké úřady propustily více než 3900 zaměstnanců státní správy, armády a četnictva. Ve svém oficiálním…

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

S obrovským překvapením jsem po nákupu v internetovém obuvnictví zaznamenal vlnu reklam na další boty, které mi…