Range Rover 4,4 V8 – žrout lesa

Range Rover 4,4 V8 – žrout lesa

 
 
7.3. 2005 Ondřej Šuch

Jak popsat stav, kdy se po nastartování osmiválce musíte jít přesvědčit, zda vůbec běží, a když vystoupíte z vozu, ticho se nezmění. U jiných aut je to porucha, u zážehového Range normální provoz.

Jak popsat stav, kdy se po nastartování osmiválce musíte jít přesvědčit, zda vůbec běží, a když vystoupíte z vozu, ticho se nezmění. U jiných aut je to porucha, u zážehového Range normální provoz.

Nebudeme nikoho nutit, aby ze skvělého turbodieselu přesedlal okamžitě na zážehový pohon. Na konci testu jsme ale zjistili, že provozní náklady až tak strašlivé nejsou a s nohou, která má jen o trochu více citlivosti než pytel cementu, se s jedním z největších osobních off-roadů dá jezdit i úsporně. Světe, div se.

Popisovat výhody karosérie se vzduchovým odpružením by bylo zbytečné, zájemce rádi odkazujeme na naši předchozí zkušenost s Range Roverem Td6. Nás nyní zajímá kabina, odkud se celá ta nádhera ovládá. Tradičně mohutnému volantu s relativně tenkým věncem se podivíme jen krátce, protože pozornost poutá Vysoká škola tlačítková. Ovladače všeho jsou všude a naučit se ovládat displej na středovém panelu vyžaduje střednědobý nácvik. Po dvou dnech si jednotlivá tlačítka přestáváme plést a rádio hraje bez přerušení.

Podstatnější jsou pro nás nyní ovladače jízdy, jmenovitě volič automatické převodovky, spínač redukce a kontrolovaného sjíždění svahů. Pootočení zapalovacím klíčkem přiměje vůz jen k výše zmíněnému lehkému zašumění a teprve přidání plynu rozhýbe vůz za přiměřené zvukové kulisy. Systémem „noha na podlaze“ aktivujeme ve vidlicovém osmiválci cosi protifyzikálního, protože elán, s jakým žene auto dopředu, může být při hustotě zatáček v Čechách vražedný. Nejde pochopitelně o nic nebezpečného, ale TOHLE vám turbodiesel nikdy neudělá. Motor zabírá lineárně až do 5500 otáček, pak trochu zvadne a zvyšuje jen spotřebu.

Až tři tuny těžké auto je potřeba ovládat s ohledem na vyšší odstředivé síly, na suchém povrchu si dá líbit i značně drsné zacházení. Sníh či kluzko mají zase tendenci posílat auto po tečně ze zatáčky, 90% tohoto pocitu je ovšem jen subjektivním varováním auta, které snese s nízkou polohou podvozku až neuvěřitelné brutality. K jistějšímu ovládání přispívá i okamžitá reakce na plynový pedál, bez nutnosti „hledání“ turbodmychadla.

Motorizace samozřejmě nemá vliv na (výbornou) průchodnost terénem, klid a jistota vyvolávaná motorem se ale projevují v podvědomě menší agresivitě v řízení. Tam, kde bychom turbodieselu šlapali na krk, si zážehový osmiválec poradí za podstatně menších zvukových efektů a často s nižšími otáčkami.

Heslo „Objem turbem nenahradíš“ bychom mohli doplnit i o „objem neukecáš“ – ano, je řeč o spotřebě paliva. Na dálnici nás sice chvíli strašila hodnota 17 l/100 km při ustálené stotřicítce, pak si ale motor zvykl a na jednu nádrž jsme ujeli celkem 620 kilometrů s průměrnou spotřebou 13,2 l/100 km. Připočteme-li zasněžené silnice a padesátikilometrovou horskou vložku, nezbývá než opatrně smeknout. Za minimálního hluku a maximálního komfortu jsme vozili pětici lidí a hromadu zavazadel a nebýt nepříjemně málo průhledné „nákladní“ přepážky, těžko bychom na tomto aristokratovi hledali něco významně negativního. Ve městě však již hmotnost vozu, odpory pohonu a velkoobjemový osmiválec udělají své a spotřeba se běžně pohybuje okolo 20 litrů na 100 km.

Nevýhody jsme napočítali celé dvě: Za cenu našeho testovacího auta by se dalo pořídit 8-9 Pand 4x4 a dvoudílné zadní dveře velmi, velmi pošpiní nebožáka, který nakládá či vykládá zavazadla s autem neumytým.

Ale vykládejte poslední dva řádky někomu, kdo se rozhodne koupit BENZÍNOVÉHO Range.

Spolupracujeme s TipCars.com

Range Rover

Cena v základní výbavě: 3 089 000 Kč Cena v testované výbavě: 3 222 420 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, přední boční a hlavové a zadní hlavové airbagy, xenonové světlomety, přední mlhové světlomety, ostřikovače světlometů, dešťový senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatická klimatizace, kožené čalounění, el. ovládaná přední sedadla (u řidiče s pamětí), 35/30/35 dělená zadní sedadla, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, kůží potažený volant a řadicí páka, el. ovládaná okna vpředu a vzadu, el. ovládaná a vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s pamětí, autorádio Hi-Line, zadní diferenciál s uzávěrkou a terrain response, vzduchové odpružení, palubní počítač, elektronická parkovací brzda, přídavné topení, zadní parkovací asistent, kola z lehkých slitin s pneumatikami Goodyear 255/60R18, dojezdové náhradní kolo

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+39.400,-), odnímatelné tažné zařízení (+37.400,-), ski vak za loketní opěrkou (+11.300,-), přestavba na N1 (+38.000,-), pískovaná skla (+2.500,-) gumové koberce (+4.820,-)

Jablek se sklidí má vzrůst o desítky tisíc tun, odhady ale byly vyšší Jablek se sklidí má vzrůst o desítky tisíc tun, odhady ale byly vyšší

Letošní úroda jablek v sadech českých pěstitelů by podle…

České dráhy dostaly téměř padesátimilionovou pokutu České dráhy dostaly téměř padesátimilionovou pokutu

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) udělil Českým…

Pražská teplárenská ukončuje provoz starého zdroje v Holešovicích Pražská teplárenská ukončuje provoz starého zdroje v Holešovicích

Pražská teplárenská (PTAS) ukončuje během tohoto…

Státy EU přišly špatným výběrem DPH o biliony za rok, uvádí studie Státy EU přišly špatným výběrem DPH o biliony za rok, uvádí studie

Státy Evropské unie přišly v roce 2016 o téměř 150…

 

Štítky SUV Land Rover Testy

Technické údaje
Motor Range Rover
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 210 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 440 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 208
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 22.2 / 12.6 / 16.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 535 / 1756
Objem nádrže (l):82
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2560 / 590
Rozměr pneu:235/65 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4950
b) šířka (mm): 1956
c) výška (mm): 1863
d) rozvor (mm): 2880
e) rozchod vpředu (mm): 1629
f) rozchod vzadu (mm): 1626
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 850 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 540
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Range Rover
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,92
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 



Nový Range Rover na prvním videu Nový Range Rover na prvním videu

Podobu čtvrtého pokolení Range Roveru už známe. Nyní se…

Range Rover oslaví 10 let edicí Westminster Range Rover oslaví 10 let edicí Westminster

Třetí generace Range Roveru se prodává už desátým rokem!…

 



 
Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Dnes 13:32

Octavia na stlačený zemní plyn (CNG) má o 15 kW vyšší výkon než dosud. Nové plynové nádrže pak vystačí na ujetí až 480 km při pohonu na zemní plyn.




Blesk.cz

Kněžínek po návratu z exotiky: Domácí vězení s náramky v Česku jede naostro

Kněžínek po návratu z exotiky: Domácí vězení s…

Svatbu i líbánky na Mauriciu už má ministr spravedlnosti Jan Kněžínek (za ANO) za sebou, teď se zase naplno…

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Přinesli jste si z lesa koše plné hub, ale došly vám nápady, co si z nich ukuchtit? Přinášíme tři snadné, rychlé…

 

iSport.cz

Pavelcův konec řeší i v zámoří. Užij si zasloužený důchod, říká bývalý parťák

Pavelcův konec řeší i v zámoří. Užij si zasloužený…

V 31 letech měl před sebou ještě několik hokejových roků, ale Ondřej Pavelec se rozhodl s hokejem skončit. V NHL…

Babylony v české lize! Trenéři řekli, kdy cizinci obohacují a kdy je jich moc

Babylony v české lize! Trenéři řekli, kdy cizinci…

Ghaňan, Venezuelan, Černohorec, Rus, samozřejmě Slováci. Ti všichni se trefili v posledním kole FORTUNA:LIGY.…

 

Reflex.cz

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů před rozhodováním o zakázce za 100 milionů

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů…

Někdejší jihomoravský hejtman Michal Hašek je mimo jiné známý tím, že v minulosti zastával desítky různých…

Revoluce v dopravě: Německo testuje první vlaky na vodíkový pohon

Revoluce v dopravě: Německo testuje první vlaky na…

Francouzská firma Alstom začala v minulých dnech testovat v německé spolkové zemi Dolní Sasko první dva vlaky s…