Test Auto.cz

Range Rover P400e – Tak trochu do počtu

28.1. 2019
Verdikt
 

Neznám automobilového nadšence, který by neměl slabost pro poctivé Range Rovery. Jaké to ale je, když do ikony sportovně-užitkových vozů zasadíte „jen“ plug-in hybridní dvoulitr?

Současná čtvrtá generace modelu Range Rover vzniká od roku 2012 a počátkem minulého roku se dočkala omlazovací procedury. Součástí novinek byl i příjezd plug-in hybridní varianty a možná si vzpomínáte, že jsme tohle auto už měli možnost řídit. Konkrétně během loňského dubna v Anglii, kde jsme vedle elektrifikované novinky vyzkoušeli i ostrý Range Rover Sport SVR. Ten už nám v rámci redakčního testu společnost dělal, nyní přišla řada právě na plug-in hybrid.

Nestárnoucí klasika

Aktuální Range Rover je tu sice přes šest let, přesto stále vypadá reprezentativně. Není tedy divu, že omlazovací procedura přinesla jen drobné kosmetické úpravy. Majestátní rozměry a nezaměnitelná image autu naštěstí zůstávají. Není se co divit, vždyť na délku má vůz rovných pět metrů a šíře leze lehce přes dva metry. Testovaný exemplář ve výbavě Vogue je standardně posazen na dvacetipalcových kolech. Pokud byste chtěli ještě o trochu více stylu, můžete si připlatit za o palec větší obutí.

To změn v interiéru proběhlo podstatně více. Range Rover dostal uvnitř dotykové ovládání z modelu Velar, na středovém panelu tedy najdeme dvě desetipalcové obrazovky, kterými se ovládají veškeré funkce systému. Řešení podobné moderním vozům Audi se liší v tom, že kombinuje dotykovou plochu s otočnými ovladači, takže při řízení je nastavování teploty o něco snazší.

Samozřejmostí Range Roveru jsou luxusní a na dotek velmi příjemné měkké materiály, které najdeme po celé kabině včetně výplní dveří a palubovky. Světlému provedení sekunduje dřevěný dekor a nutno říct, že jde o opravdu krásnou kombinaci.

Také Range Rover se dočkal faceliftu. Má dotykové ovládání a plug-in hybrida

Autu na takové úrovni samozřejmě nechybí ani pohodlné sezení. Přední sedačky jsou nastavitelné ve 24 směrech a kromě vyhřívání a odvětrávání můžete dostat i vyhřívané loketní opěrky či nespočet masážních funkcí. Stejné funkce najdeme také vzadu, přičemž tyto sedačky jdou pro maximalizaci pohodlí sklopit až o 40 stupňů.

Místa je v obou řadách požehnaně nejen pro mě s výškou 176 centimetrů, ale i pro čahouny atakující dva metry. Luxusní rezerva vám zůstává nejen nad hlavou, ale i před koleny. A vzhledem k bohaté šíři vozu a interiéru se nemusíte bát ani v momentě, kdy si vedle sebe ve druhé řadě sednou tři dospělí. Jestli bych měl k místu najít nějakou výtku, pak snad jen k prostoru pro nohy vpředu, kde bych si dokázal představit více místa pro kolena. Na druhou stranu si jej opřete o příjemný měkčený materiál, takže vám to nebude tolik vadit.

Ach ta elektronika…

Už jsem to nakousnul, když jsme s ostatními členy redakce vybírali největší potěšení a zklamání loňského roku. Tady jsem si u testovaného Range Roveru postěžoval na poněkud zmatečnou elektroniku. Celý týden jsem totiž bojoval se zavazadelníkem, který byl podle palubního počítače otevřený. Několikrát jsem jej zkusil otevřít a zavřít, ale hláška nikdy nezmizela, naopak víko častokrát zůstalo na půl cesty a bylo potřeba celý proces opakovat. To by samo o sobě až tak nevadilo, jenže s „otevřeným“ kufrem nešlo auto zamknout. Po několika dnech hláška zmizela, aby se vzápětí po dalším otevření víka objevila.

obrázek [600 x 403]  

Jestliže problémy s elektronikou jdou na vrub konkrétnímu testovanému exempláři, z infotainmentu bychom byli rozčarovaní v jakémkoliv voze. Běhá sice svižně a bez zbytečných prodlev, jeho prostředí mi však přišlo poněkud zmatečné. To je asi hlavně o zvyku, řeknete si. Určitě souhlasím. Co ale o zvyku není, to je zvláštní chování systému, když jsem se pokusil spárovat svůj chytrý telefon. Několikrát se mi stalo, že pokusem o připojení se změnil jazyk prostředí infotainmentu. Snad to byla též chyba tohoto konkrétního kousku.

Vraťme se ještě k zavazadelníku. Víko je rozdělené na dvě části, přičemž obě jsou ovládané elektronicky. Lidem menšího vzrůstu se tak přes otevřenou spodní část bude hůře dostávat k věcem umístěným hned za zadními sedadly. Již v základu pojme kufr 639 litrů a vhod přijdou jeho pravidelné tvary či oka pro uchycení přepravovaných předmětů. A když na to přijde, sklopením druhé lavice získáte rovnou ložnou plochu a klidně můžete vyrazit stěhovat.

Již v základu je Range Rover po strop vybaveným autem, takže se připlácí už jen za opravdové rozmazlování. V našem případě je to hlavně panoramatické střešní okno za 62.870 Kč. Za vyšší cenovkou stojí fakt, že okno je vybaveno sluneční clonou, jíž lze ovládat gesty rukou, obdobně jako infotainment u BMW. Další položkou na příplatkovém seznamu je ještě head-up displej (+36.182 Kč) či paket Drive Pro Pack (+67.390 Kč) s celou řadou bezpečnostních a asistenčních systémů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Range Rover P400e

Cena v základní výbavě: 3 208 799 Kč Cena v testované výbavě: 3 403 400 Kč

Základní výbava:20“ kola z lehké slitiny, adaptivní podvozek, automatické snížení výšky vozu pro nastupování, elektronická parkovací brzda, regulace brzdění při zatáčení, elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka, LED světlomety, bezklíčový přístup, navigace Pro, ovládání hlasem, 12,3“ přístrojový štít, 2x 10“ obrazovka infotainmentu atd.

Výbava testovaného vozu:Ionizace vzduchu v kabině (+3.557 Kč), přídavná nádrž na kapalinu do ostřikovačů (+1.417 Kč), head-up displej (+36.182 Kč), panoramatické střešní okno se sluneční clonou ovládanou gesty (+62.870 Kč), prahové lišty předních dveří s nápisem Range Rover (+6.819 Kč), Drive Pro Pack (+67.390 Kč; rozpoznávání dopravních značek, asistent sledování slepého úhlu, udržování vozu v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, asistent autonomního nouzového brzdění), Park Pack (+16.366 Kč; parkovací senzory s rozsahem 360 stupňů, systém detekce blížících se vozidel výstražný systém sledování slepého úhlu při otevírání dveří)

Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství

Jeden z hrstky více či méně vypečených kryptoměnových…

Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci

Novým majitelem pražského obchodního domu Máj, který je v…

 
Technické údaje
Motor Range Rover P400e
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 297 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 640 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 3.2
Emise CO2:72
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 639 / -
Objem nádrže (l):90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2577 / 633
Rozměr pneu:255/55 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5000
b) šířka (mm): 2073
c) výška (mm): 1869
d) rozvor (mm): 2922
e) rozchod vpředu (mm): 1693
f) rozchod vzadu (mm): 1685
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1650
l) šířka vzadu (mm): 1580
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Range Rover P400e – Tak trochu do počtu







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 



Boháči pláčou. Třídveřový Range Rover SV Coupé nakonec nevznikne Boháči pláčou. Třídveřový Range Rover SV Coupé nakonec nevznikne

Třídveřový Range Rover měl vzniknout v sérii 999 kousků.…

SLT Range Rover 6x6 od T.Fotiadis Design má být luxusní silniční jachta SLT Range Rover 6x6 od T.Fotiadis Design má být luxusní silniční jachta

V Německu pracují na proměně britského SUV v luxusní…

 



 
Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

TEST: Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

Dnes 12:51

Švédská značka nebyla nikdy zaměřena na řidiče, v poslední době se proti tradicím vyměřuje až extrémně. Testované kombíky V90 rebelují nejmíň.




Blesk.cz

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva mrtví na Krétě

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva…

Prudký vítr a lijáky si na řeckém ostrově Kréta o víkendu vyžádaly nejméně dva mrtvé. Další dva lidé jsou…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který mu sezonu ukončil

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který…

Je to tady! Jaromír Jágr by se měl konečně dostat na led. Za Kladno by měl šéf klubu naskočit dnes v Havířově…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

136 let se stavělo načerno. Nyní slavný chrám Sagrada Família dostal stavební povolení

136 let se stavělo načerno. Nyní slavný chrám…

Ikona Barcelony, chrám Sagrada Família, dostala konečně stavební povolení. Načerno se monumentální dílo staví už…

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez nich nebude co jíst, Třeštíková jen prvoplánově kritizuje

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez…

Podnikatel Tomáš Čupr tvrdí, že chce konat dobro. Založil Slevomat a Dáme jídlo, obě úspěšné firmy pak prodal.…