Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio RS 220 Trophy nabízí mírné přiostření

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (65)
Francouzská automobilka Renault mezi své ženevské premiéry zařadila i představení ostřejšího provedení Clia RS s doplňkovým označením 220 Trophy.

V našem testu Renaultu Clio RS jsme měli k vozu celou řadu výhrad, podobně jako jiná média, na což se Renault rozhodl zareagovat ostřejší variantou Trophy.

Ta svým označením navazuje na celou řadu stejně pojmenovaných ostrých verzí modelů Clio a Mégane a přináší několik změn, které mají uspokojit zájemce o ještě ostřejší malý hatchback, než je aktuální provedení RS s podvozkem Cup.

První změnou, kterou odhaluje již samotné označení je samozřejmě lehké zvýšení výkonu a to z dosavadních 147 kW (200 k) dosahovaných při 6000 min-1 na 162 kW (220 k) při 6250 min-1. Povyrostla samozřejmě i hodnota točivého momentu, která vzrostla z 240 N.m při 1750 min-1 na 280 N.m. Maximální otáčky motoru se pak zvýšily z 6500 na 6800 za minutu a Clio RS 220 Trophy splňuje emisní normu Euro 6.

Spekulace ohledně uvedení ostrého Clia s manuální převodovkou se nepotvrdily a RS 220 Trophy zůstává věrné šestistupňovou dvouspojkovou skříň Getrag, ovšem s vylepšeným softwarem pro rychlejší změnu stupňů. Režimy Normal a Sport mají být nyní rychlejší o 40 procent a Race dokonce o 50 procent.

Vedle motoru a převodovky se úprav dočkal i podvozek, který má nyní disponovat tužším nastavením, u zadní nápravy se má jednat o zvýšení tuhosti o 40 procent. V souvislosti s úpravami podvozku se Clio přiblížilo k zemi o dalších 20 mm vpředu a 10 mm vzadu.

Řízení má být nyní díky změně převodového poměru z 14,5 : 1 a 13,2 : 1 přesnější a zároveň přímější než je tomu u standardního provedení Clia RS. Na celkovém zlepšení jízdních výkonu a ovladatelnosti se pak mají podílet i standardně obouvané pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 205/40 R18.

Design se nemění a Clio RS 220 Trophy nastupuje v bílém laku karoserie s černými doplňky a na 18-palcových kolech. Interiér nabídne vyhřívaná a kůží čalouněná sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a několik detailů z uhlíkových vláken. Na přání bude k dispozici RenaultSport Monitor, zobrazující palubní telemetrický systém, který řidiči nabídne možnost nastavení řady funkci, jako je například citlivost pedálu akcelerátoru.

Všechny vozy Renault Clio RS 220 Trophy budou číslovány a jejich sériová čísla budou umístěna na prazích. Prodej se má na vybraných evropských trzích rozběhnout v červnu letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (65)
Avatar - woody-alien
5. 3. 2015 08:31
Re: Launch control
Nj, jenže manželky ti většinou na meziplyny dlabou. >:-[]
Avatar - boost.
4. 3. 2015 22:10
Re: Launch control
Já taky před nedávnem nezvládal... a teď už se mi občas zadaří trefit meziplyn. :-)
Avatar - white label
4. 3. 2015 21:52
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Právě, že pro VW zatím ne, proto dál nabízejí obě převodovky jak pro GGTI/GR, tak (po faceliftu) i pro Polo GTI, takže na VW si zatím nemáme důvod stěžovat. Naopak, jedině koncern nabízí u mainstreamových hh volbu mezi MT a DS(G), a to už přes deset let.
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 21:42
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Všechno to rozhodně není. Jen náznak toho, že Polo GTi šlape GGTi na paty... ;-)
4. 3. 2015 20:48
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
No tak to není žádný argument, to jako těch 20% prodejů s manuálem je pro VW zanedbatelná skupina, kterou je možné odepsat? 8-s 8-s 8-s