reklama


Renault Clio Sport V6 – více výkonu a dynamiky

Renault Clio Sport V6 – více výkonu a dynamiky

 
 

V červnu se k prvním zákazníkům dostala druhá generace Renaultu Clio Sport V6, která byla představena v březnu na autosalónu v Ženevě. Druhá generace má dravější vzhled i zlepšenou výkonnost.

Na první model Clia V6, který byl během 20 měsíců vyroben v počtu 1630 kusů nyní navazuje vylepšená druhá generace, která vychází ze současného sériového Clia. Změny se dotkly prakticky všech částí vozu a posunuly jeho výkony blíže jeho dramatickému vzhledu. Vzhled je to první, co na novém Cliu V6 zaujme a tak si jeho změny přibližme nejdříve.

Největší vzhledovou změnou je bezesporu nová příď vycházející z poslední generace Clia, které si mimo jiné udržuje druhé místo v prodejích v segmentu malých vozů v Evropě. Nové světlomety sice tvarově vycházejí z běžného Clia, ale jsou nově navrženy a disponují xenonovou technologií. Zcela nový tvar má také nárazník se spoilerem, přední kapota a mohutně rozšířené blatníky. Ty musely proti staršímu modelu povyrůst do šířky, neboť rozchod přední nápravy přibral o 33 mm. Změny se projevily i při pohledu z boku. Na první pohled jsou patrná nová 18palcová kola a již méně viditelný, ale o to významnější je posun zadní nápravy o 15 mm vzad a přední o 8 mm vpřed. Naopak zachována zůstala tvarová linie boku s výraznou hranou spojující horní část předního a zadního rozšířeného blatníku a také mohutný lapač vzduchu pro motor před zadními koly. Ten bude mít u všech tří základních barevných variant - titanově šedé, tmavě modré a červené Mars, barvu pouze titanově šedou. Záď Clia V6 neprošla tak výraznou změnou jako příď, ale i zde je patrná inovace. Dominantní zůstává široký nárazník s difuzorem a dvěmi kruhovými koncovkami výfuku, změnou však prošly zadní svítilny. Ty sice zachovávají tvar, ale využívají dnes moderní „diamantový“ design. Zvětšen byl také zadní spoiler, který prodlužuje linii střechy a zlepšuje trakci zadní nápravy.

Zatímco změny vzhledu jsou jasně patrné, mnohem významnější jsou úpravy pod povrchem karosérie, které vidět nejsou. Velkými změnami prošel jak podvozek, tak i motor. Nejdříve se zaměříme na podvozek. Již zmíněné prodloužení rozvoru o 23 mm má vliv na zlepšení směrové stability ve vysokých rychlostech a zvětšení rozchodu přední nápravy o 33 mm se zase projevuje na jistějším chování v zatáčkách. K těmto základním změnám je nutno připočíst zcela přepracovanou kinematiku zadní nápravy a její nový pomocný rám. Změněna byla poloha kotevních míst, která jsou nyní tužší. Zadní náprava dostala tužší pružiny, aby byla podpořena její přirozená schopnost potlačovat naklánění karosérie v zatáčkách. Omezila se také její citlivost na změny zatížení při akceleraci či brždění. Přední náprava, mimo rozšíření rozchodu, dostala příčný zkrutný stabilizátor se zvětšeným průměrem a pro lepší stabilitu v přímém směru byl zvětšen záklon rejdového čepu na 6 stupňů. Stejně jako vzadu jsou použity tvrdší pružiny. Na kolech z lehkých slitin o rozměrech 7Jx18 vpředu a 8,5Jx18 vzadu jsou zcela nové pneumatiky Michelin Pilot Sport rozměrů 205/40 R18, resp. 245/40 R18. Vývoj těchto pneumatik probíhal v těsné spolupráci Renaultu s Michelinem a jejich konstrukce přímo vychází z poznatků získaných v F1. Pneumatiky mají nejen nesymetrický vzorek, ale také rozdílné složení směsi na vnitřní a vnější straně. To má zajistit bezproblémové vlastnosti jak na suchu, tak i na mokru.

Motor zůstal po objemové stránce zachován na třech litrech, ale prošel posilovací kůrou. Hlavní zásahy se soustředily na hlavy válců a sací trakt, který je kompletně nový. Zvětšena byla komora sání z původních 6,1 na 11,5 litru, nové je těleso škrtící klapky s průměrem zvětšeným o 40 procent. Jednotlivá potrubí k válcům jsou kratší a akusticky naladěna pro optimální práci ve vysokých otáčkách. Hlavy válců mají obrobené sací kanály, ventilová sedla a ventily byly nově tvarovány pro lepší průtok směsi. Nové vačkové hřídele s novými ventilovými pružinami umožňují rychlejší otevírání a větší zdvih ventilů, navíc je použito variabilní časování sacích ventilů. Vstřikovací trysky mají o 50 procent větší průtok a pracují s vyšším tlakem. Vše je koordinováno výkonnější a rychlejší řídící elektronikou. Technici si pohráli také s výfukovým potrubím, které má odstupňován zvukový projev i funkci. Do 4500 ot/min decentně pulzuje a podporuje průběh točivého momentu, poté do 6000 ot/min nabírá na síle až v nejvyšších otáčkách naplno řve a nízkým protitlakem napomáhá vysokému výkonu. Těmto projevům nijak nebrání dva sportovní katalyzátory s nízkým průtočným odporem, které umožňují plnit normu Euro 4. Všechny tyto změny společně přinesly vzrůst výkonu na 187 kW (255 k) při 7150 ot/min (původně 166 kW při 6000 ot/min), točivý moment zůstal na hodnotě 300 Nm při 4650 ot/min. Maximální otáčky jsou 7200 ot/min. Nové charakteristice motoru byla uzpůsobena také šestistupňová převodovka. Jednotlivé převody jsou nyní těsněji odstupňované, první tři byly poněkud prodlouženy, a celkový převod nápravy byl pro lepší akceleraci odlehčen o 10 procent. Také řadící mechanismus prodělal úpravu jejímž výsledkem jsou zřetelnější dorazy v krajních polohách a o 20 procent kratší řadící dráhy.

Změnami prošel také interiér. Jelikož vychází z poslední generace Clia, tak s ním sdílí přístrojovou desku a výplně dveří. Tím společné rysy končí. Sedadla jsou sportovní s vysokými boky pro zachycení posádky v zatáčkách a jsou opatřena logem Renault Sport. Volant má kůží obšitý věnec, pedály a hlavice řadicí páky jsou hliníkové a prahy jsou také opatřeny logem Renault Sport. Výrazným prvkem interiéru jsou plochy v barvě karosérie, které najdeme na spodním rameni volantu, na liště před spolujezdcem a mohutném tunelu pod řadící pákou. Z bezpečnostních prvků převzalo Clio V6 ze svého obyčejnějšího bratříčka prakticky vše – ABS, přední i boční airbagy, bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu. Také komfortní prvky jsou hojně zastoupeny, ve výbavě nechybí dešťový senzor, senzor intenzity světla, elektronická klimatizace, nové audio se čtyřmi reproduktory a měničem na 6 CD.

Práce na motoru a převodovce se podepsaly na zlepšené dynamice, která nyní více odpovídá exkluzivitě modelu a jeho dravému vzhledu. Také jej výrazněji vzdálila podstatně levnějšímu Cliu Sport 2,0, které bylo dynamickými vlastnostmi staršímu modelu nebezpečně blízko. Zrychlení z 0-100 km/h zvládá Clio V6 za 5,8 sekundy, což je o 0,6 sekundy lepší než u předchozího modelu. Také nejvyšší rychlost povyrostla na 245 km/h. Hodnoty jsou to již dostatečně zajímavé, aby dokázaly opodstatnit poměrně vysokou cenu 39.700 Euro (necelých 1,3 mil Kč) stanovenou pro francouzský trh.

Technické údaje
MotorV6
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)2946
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/k/ot)187/255/7150
Max. točivý moment (Nm/ot)300/4650
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)245
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,8
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)15,5
Mimo město (l/100 km)9,8
Kombinovaná (l/100 km)11,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3841
Šířka (mm)1830
Výška (mm)1356
Rozvor (mm)2532
Rozchod vpředu (mm)1518
Rozchod vzadu (mm)1476
Pohotovostní hmotnost (kg)1400
Objem nádrže (l)61
Rozměr pneu vpředu205/40 R18
Rozměr pneu vzadu245/40 R18
Oznámkuj dealera
Filmová revoluce? Studia chtějí snímky dostat do televizí co nejdříve Filmová revoluce? Studia chtějí snímky dostat do televizí co nejdříve

Fanoušci sledování nejnovější filmových novinek z pohodlí…

Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu

Íránský nejvyšší soud potvrdil trest smrti pro obchodního…

Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine! Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine!

Už už to vypadalo, že Renault pošle na silnice clio s…

Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

 



 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Včera

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Skupinka žen se poprala na parkovišti: Rvačka vyústila v demoliční derby!

Skupinka žen se poprala na parkovišti: Rvačka…

Tyhle ženy se s tím tedy nepářou! Po internetu koluje drsné video z Los Angeles, které zachycuje hádku a rvačku…

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval po trase Karavany svobody

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval…

Desítky tisíc Kubánců se během posledních tří dnů přišly rozloučit se svým revolučním vůdcem Fidelem Castrem,…

 

iSport.cz

Běsnění ve Francii! Fanoušci zranili světlicí hráče Lyonu, zápas ukončili

Běsnění ve Francii! Fanoušci zranili světlicí hráče…

Utkání francouzské fotbalové ligy mezi Metami a Lyonem bylo ve 32. minutě za stavu 1:0 předčasně ukončeno poté,…

Sudí odložil zápas v Ďolíčku. Trávník  vyhřívali pozdě, tvrdí Plzeň i expert

Sudí odložil zápas v Ďolíčku. Trávník vyhřívali…

Utkání 16. kola ePojisteni.cz ligy mezi Bohemians 1905 a vedoucí Plzní bylo odloženo kvůli nezpůsobilé hrací…

 

Reflex.cz

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a ve skutečnosti řídí Islámský stát on

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a…

Britský deník Daily Star přišel v pátek s největší konspirační teorií letošního roku – podle jeho zdrojů irácký…

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

 
 
reklama