Renault Clio Sport V6 – více výkonu a dynamiky

Renault Clio Sport V6 – více výkonu a dynamiky

 
 

V červnu se k prvním zákazníkům dostala druhá generace Renaultu Clio Sport V6, která byla představena v březnu na autosalónu v Ženevě. Druhá generace má dravější vzhled i zlepšenou výkonnost.

Na první model Clia V6, který byl během 20 měsíců vyroben v počtu 1630 kusů nyní navazuje vylepšená druhá generace, která vychází ze současného sériového Clia. Změny se dotkly prakticky všech částí vozu a posunuly jeho výkony blíže jeho dramatickému vzhledu. Vzhled je to první, co na novém Cliu V6 zaujme a tak si jeho změny přibližme nejdříve.

Největší vzhledovou změnou je bezesporu nová příď vycházející z poslední generace Clia, které si mimo jiné udržuje druhé místo v prodejích v segmentu malých vozů v Evropě. Nové světlomety sice tvarově vycházejí z běžného Clia, ale jsou nově navrženy a disponují xenonovou technologií. Zcela nový tvar má také nárazník se spoilerem, přední kapota a mohutně rozšířené blatníky. Ty musely proti staršímu modelu povyrůst do šířky, neboť rozchod přední nápravy přibral o 33 mm. Změny se projevily i při pohledu z boku. Na první pohled jsou patrná nová 18palcová kola a již méně viditelný, ale o to významnější je posun zadní nápravy o 15 mm vzad a přední o 8 mm vpřed. Naopak zachována zůstala tvarová linie boku s výraznou hranou spojující horní část předního a zadního rozšířeného blatníku a také mohutný lapač vzduchu pro motor před zadními koly. Ten bude mít u všech tří základních barevných variant - titanově šedé, tmavě modré a červené Mars, barvu pouze titanově šedou. Záď Clia V6 neprošla tak výraznou změnou jako příď, ale i zde je patrná inovace. Dominantní zůstává široký nárazník s difuzorem a dvěmi kruhovými koncovkami výfuku, změnou však prošly zadní svítilny. Ty sice zachovávají tvar, ale využívají dnes moderní „diamantový“ design. Zvětšen byl také zadní spoiler, který prodlužuje linii střechy a zlepšuje trakci zadní nápravy.

Zatímco změny vzhledu jsou jasně patrné, mnohem významnější jsou úpravy pod povrchem karosérie, které vidět nejsou. Velkými změnami prošel jak podvozek, tak i motor. Nejdříve se zaměříme na podvozek. Již zmíněné prodloužení rozvoru o 23 mm má vliv na zlepšení směrové stability ve vysokých rychlostech a zvětšení rozchodu přední nápravy o 33 mm se zase projevuje na jistějším chování v zatáčkách. K těmto základním změnám je nutno připočíst zcela přepracovanou kinematiku zadní nápravy a její nový pomocný rám. Změněna byla poloha kotevních míst, která jsou nyní tužší. Zadní náprava dostala tužší pružiny, aby byla podpořena její přirozená schopnost potlačovat naklánění karosérie v zatáčkách. Omezila se také její citlivost na změny zatížení při akceleraci či brždění. Přední náprava, mimo rozšíření rozchodu, dostala příčný zkrutný stabilizátor se zvětšeným průměrem a pro lepší stabilitu v přímém směru byl zvětšen záklon rejdového čepu na 6 stupňů. Stejně jako vzadu jsou použity tvrdší pružiny. Na kolech z lehkých slitin o rozměrech 7Jx18 vpředu a 8,5Jx18 vzadu jsou zcela nové pneumatiky Michelin Pilot Sport rozměrů 205/40 R18, resp. 245/40 R18. Vývoj těchto pneumatik probíhal v těsné spolupráci Renaultu s Michelinem a jejich konstrukce přímo vychází z poznatků získaných v F1. Pneumatiky mají nejen nesymetrický vzorek, ale také rozdílné složení směsi na vnitřní a vnější straně. To má zajistit bezproblémové vlastnosti jak na suchu, tak i na mokru.

Motor zůstal po objemové stránce zachován na třech litrech, ale prošel posilovací kůrou. Hlavní zásahy se soustředily na hlavy válců a sací trakt, který je kompletně nový. Zvětšena byla komora sání z původních 6,1 na 11,5 litru, nové je těleso škrtící klapky s průměrem zvětšeným o 40 procent. Jednotlivá potrubí k válcům jsou kratší a akusticky naladěna pro optimální práci ve vysokých otáčkách. Hlavy válců mají obrobené sací kanály, ventilová sedla a ventily byly nově tvarovány pro lepší průtok směsi. Nové vačkové hřídele s novými ventilovými pružinami umožňují rychlejší otevírání a větší zdvih ventilů, navíc je použito variabilní časování sacích ventilů. Vstřikovací trysky mají o 50 procent větší průtok a pracují s vyšším tlakem. Vše je koordinováno výkonnější a rychlejší řídící elektronikou. Technici si pohráli také s výfukovým potrubím, které má odstupňován zvukový projev i funkci. Do 4500 ot/min decentně pulzuje a podporuje průběh točivého momentu, poté do 6000 ot/min nabírá na síle až v nejvyšších otáčkách naplno řve a nízkým protitlakem napomáhá vysokému výkonu. Těmto projevům nijak nebrání dva sportovní katalyzátory s nízkým průtočným odporem, které umožňují plnit normu Euro 4. Všechny tyto změny společně přinesly vzrůst výkonu na 187 kW (255 k) při 7150 ot/min (původně 166 kW při 6000 ot/min), točivý moment zůstal na hodnotě 300 Nm při 4650 ot/min. Maximální otáčky jsou 7200 ot/min. Nové charakteristice motoru byla uzpůsobena také šestistupňová převodovka. Jednotlivé převody jsou nyní těsněji odstupňované, první tři byly poněkud prodlouženy, a celkový převod nápravy byl pro lepší akceleraci odlehčen o 10 procent. Také řadící mechanismus prodělal úpravu jejímž výsledkem jsou zřetelnější dorazy v krajních polohách a o 20 procent kratší řadící dráhy.

Změnami prošel také interiér. Jelikož vychází z poslední generace Clia, tak s ním sdílí přístrojovou desku a výplně dveří. Tím společné rysy končí. Sedadla jsou sportovní s vysokými boky pro zachycení posádky v zatáčkách a jsou opatřena logem Renault Sport. Volant má kůží obšitý věnec, pedály a hlavice řadicí páky jsou hliníkové a prahy jsou také opatřeny logem Renault Sport. Výrazným prvkem interiéru jsou plochy v barvě karosérie, které najdeme na spodním rameni volantu, na liště před spolujezdcem a mohutném tunelu pod řadící pákou. Z bezpečnostních prvků převzalo Clio V6 ze svého obyčejnějšího bratříčka prakticky vše – ABS, přední i boční airbagy, bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu. Také komfortní prvky jsou hojně zastoupeny, ve výbavě nechybí dešťový senzor, senzor intenzity světla, elektronická klimatizace, nové audio se čtyřmi reproduktory a měničem na 6 CD.

Práce na motoru a převodovce se podepsaly na zlepšené dynamice, která nyní více odpovídá exkluzivitě modelu a jeho dravému vzhledu. Také jej výrazněji vzdálila podstatně levnějšímu Cliu Sport 2,0, které bylo dynamickými vlastnostmi staršímu modelu nebezpečně blízko. Zrychlení z 0-100 km/h zvládá Clio V6 za 5,8 sekundy, což je o 0,6 sekundy lepší než u předchozího modelu. Také nejvyšší rychlost povyrostla na 245 km/h. Hodnoty jsou to již dostatečně zajímavé, aby dokázaly opodstatnit poměrně vysokou cenu 39.700 Euro (necelých 1,3 mil Kč) stanovenou pro francouzský trh.

Technické údaje
MotorV6
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)2946
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/k/ot)187/255/7150
Max. točivý moment (Nm/ot)300/4650
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)245
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,8
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)15,5
Mimo město (l/100 km)9,8
Kombinovaná (l/100 km)11,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3841
Šířka (mm)1830
Výška (mm)1356
Rozvor (mm)2532
Rozchod vpředu (mm)1518
Rozchod vzadu (mm)1476
Pohotovostní hmotnost (kg)1400
Objem nádrže (l)61
Rozměr pneu vpředu205/40 R18
Rozměr pneu vzadu245/40 R18
Rallye Dakar 2018
Evropská unie odstraní osm zemí z černé listiny daňových rájů Evropská unie odstraní osm zemí z černé listiny daňových rájů

Osm zemí vyřadila Evropská unie z černé listiny daňových…

Komentář Jany Havligerové: Zeman řekl, kdy konečně bude líp Komentář Jany Havligerové: Zeman řekl, kdy konečně bude líp

Tak už známe přesný termín, odkdy bude líp. Rozhodujícím…

Trump, Merkelová i Babiš míří do Davosu. Začíná Světové ekonomické fórum Trump, Merkelová i Babiš míří do Davosu. Začíná Světové ekonomické fórum

Ve švýcarském horském letovisku Davos dnes oficiálně…

Vláda USA byla bez peněz, Kongres již schválil její provizorní financování Vláda USA byla bez peněz, Kongres již schválil její provizorní financování

Americký Kongres schválil v pondělí prozatímní…

 

Štítky Design Pneu Renault

 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 



Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine! Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine!

Už už to vypadalo, že Renault pošle na silnice clio s…

Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

 



 
Vadné silentbloky: Jak je poznat?  A co hrozí, když zanedbáme údržbu?

Vadné silentbloky: Jak je poznat? Co hrozí, když zanedbáme údržbu?

Dnes 08:00

Jede si vaše auto na nerovnostech, kam chce a současně vyluzuje jeho podvozek klepavé zvuky? Pak zřejmě nadešel čas na výměnu silentbloků jeho zavěšení kol.




Blesk.cz

Ničí vaši krásu zima? 4 rady, jak nemít popraskané rty a lámavé vlasy

Ničí vaši krásu zima? 4 rady, jak nemít popraskané…

Rozpraskané rty, suchá pokožka a vlasy bez života? Vypadá tak v zimním období také? Poradíme, jak s tím zatočit.…

Voňavé bylinky, které v zimě můžete pěstovat na parapetu

Voňavé bylinky, které v zimě můžete pěstovat na parapetu

Také vám teď v zimě chybí čerstvé bylinky? Dodají vůni a chuť pokrmům teplé i studené kuchyně. Málokdo tuší, že…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Vyčerpaná Strýcová spala tři hodiny: Nebyla jsem stoprocentní, smutnila po porážce

Vyčerpaná Strýcová spala tři hodiny: Nebyla jsem…

Nedostatek spánku i odpočinku se projevil na Barboře Strýcové a sen o deblovém úspěchu s Lucií Šafářovou na…

 

Reflex.cz

Měla jsem dát Zemanovi facku? Teď už by mě asi líbat nechtěl, říká Dana Drábová

Měla jsem dát Zemanovi facku? Teď už by mě asi líbat…

V roli premiéra s ním vycházela dobře, jako prezident jí ale Miloš Zeman vadí. „Dost se změnil,“ říká…

Když sociální sítě pomohou. Selfie na Facebooku vedlo k odhalení vražedkyně

Když sociální sítě pomohou. Selfie na Facebooku…

Jedenadvacetiletá Kanaďanka byla minulý týden nepravomocně odsouzena za vraždu své o tři roky mladší kamarádky…