Renault Clio Sport V6 – více výkonu a dynamiky

Renault Clio Sport V6 – více výkonu a dynamiky

 
 

V červnu se k prvním zákazníkům dostala druhá generace Renaultu Clio Sport V6, která byla představena v březnu na autosalónu v Ženevě. Druhá generace má dravější vzhled i zlepšenou výkonnost.

Na první model Clia V6, který byl během 20 měsíců vyroben v počtu 1630 kusů nyní navazuje vylepšená druhá generace, která vychází ze současného sériového Clia. Změny se dotkly prakticky všech částí vozu a posunuly jeho výkony blíže jeho dramatickému vzhledu. Vzhled je to první, co na novém Cliu V6 zaujme a tak si jeho změny přibližme nejdříve.

Největší vzhledovou změnou je bezesporu nová příď vycházející z poslední generace Clia, které si mimo jiné udržuje druhé místo v prodejích v segmentu malých vozů v Evropě. Nové světlomety sice tvarově vycházejí z běžného Clia, ale jsou nově navrženy a disponují xenonovou technologií. Zcela nový tvar má také nárazník se spoilerem, přední kapota a mohutně rozšířené blatníky. Ty musely proti staršímu modelu povyrůst do šířky, neboť rozchod přední nápravy přibral o 33 mm. Změny se projevily i při pohledu z boku. Na první pohled jsou patrná nová 18palcová kola a již méně viditelný, ale o to významnější je posun zadní nápravy o 15 mm vzad a přední o 8 mm vpřed. Naopak zachována zůstala tvarová linie boku s výraznou hranou spojující horní část předního a zadního rozšířeného blatníku a také mohutný lapač vzduchu pro motor před zadními koly. Ten bude mít u všech tří základních barevných variant - titanově šedé, tmavě modré a červené Mars, barvu pouze titanově šedou. Záď Clia V6 neprošla tak výraznou změnou jako příď, ale i zde je patrná inovace. Dominantní zůstává široký nárazník s difuzorem a dvěmi kruhovými koncovkami výfuku, změnou však prošly zadní svítilny. Ty sice zachovávají tvar, ale využívají dnes moderní „diamantový“ design. Zvětšen byl také zadní spoiler, který prodlužuje linii střechy a zlepšuje trakci zadní nápravy.

Zatímco změny vzhledu jsou jasně patrné, mnohem významnější jsou úpravy pod povrchem karosérie, které vidět nejsou. Velkými změnami prošel jak podvozek, tak i motor. Nejdříve se zaměříme na podvozek. Již zmíněné prodloužení rozvoru o 23 mm má vliv na zlepšení směrové stability ve vysokých rychlostech a zvětšení rozchodu přední nápravy o 33 mm se zase projevuje na jistějším chování v zatáčkách. K těmto základním změnám je nutno připočíst zcela přepracovanou kinematiku zadní nápravy a její nový pomocný rám. Změněna byla poloha kotevních míst, která jsou nyní tužší. Zadní náprava dostala tužší pružiny, aby byla podpořena její přirozená schopnost potlačovat naklánění karosérie v zatáčkách. Omezila se také její citlivost na změny zatížení při akceleraci či brždění. Přední náprava, mimo rozšíření rozchodu, dostala příčný zkrutný stabilizátor se zvětšeným průměrem a pro lepší stabilitu v přímém směru byl zvětšen záklon rejdového čepu na 6 stupňů. Stejně jako vzadu jsou použity tvrdší pružiny. Na kolech z lehkých slitin o rozměrech 7Jx18 vpředu a 8,5Jx18 vzadu jsou zcela nové pneumatiky Michelin Pilot Sport rozměrů 205/40 R18, resp. 245/40 R18. Vývoj těchto pneumatik probíhal v těsné spolupráci Renaultu s Michelinem a jejich konstrukce přímo vychází z poznatků získaných v F1. Pneumatiky mají nejen nesymetrický vzorek, ale také rozdílné složení směsi na vnitřní a vnější straně. To má zajistit bezproblémové vlastnosti jak na suchu, tak i na mokru.

Motor zůstal po objemové stránce zachován na třech litrech, ale prošel posilovací kůrou. Hlavní zásahy se soustředily na hlavy válců a sací trakt, který je kompletně nový. Zvětšena byla komora sání z původních 6,1 na 11,5 litru, nové je těleso škrtící klapky s průměrem zvětšeným o 40 procent. Jednotlivá potrubí k válcům jsou kratší a akusticky naladěna pro optimální práci ve vysokých otáčkách. Hlavy válců mají obrobené sací kanály, ventilová sedla a ventily byly nově tvarovány pro lepší průtok směsi. Nové vačkové hřídele s novými ventilovými pružinami umožňují rychlejší otevírání a větší zdvih ventilů, navíc je použito variabilní časování sacích ventilů. Vstřikovací trysky mají o 50 procent větší průtok a pracují s vyšším tlakem. Vše je koordinováno výkonnější a rychlejší řídící elektronikou. Technici si pohráli také s výfukovým potrubím, které má odstupňován zvukový projev i funkci. Do 4500 ot/min decentně pulzuje a podporuje průběh točivého momentu, poté do 6000 ot/min nabírá na síle až v nejvyšších otáčkách naplno řve a nízkým protitlakem napomáhá vysokému výkonu. Těmto projevům nijak nebrání dva sportovní katalyzátory s nízkým průtočným odporem, které umožňují plnit normu Euro 4. Všechny tyto změny společně přinesly vzrůst výkonu na 187 kW (255 k) při 7150 ot/min (původně 166 kW při 6000 ot/min), točivý moment zůstal na hodnotě 300 Nm při 4650 ot/min. Maximální otáčky jsou 7200 ot/min. Nové charakteristice motoru byla uzpůsobena také šestistupňová převodovka. Jednotlivé převody jsou nyní těsněji odstupňované, první tři byly poněkud prodlouženy, a celkový převod nápravy byl pro lepší akceleraci odlehčen o 10 procent. Také řadící mechanismus prodělal úpravu jejímž výsledkem jsou zřetelnější dorazy v krajních polohách a o 20 procent kratší řadící dráhy.

Změnami prošel také interiér. Jelikož vychází z poslední generace Clia, tak s ním sdílí přístrojovou desku a výplně dveří. Tím společné rysy končí. Sedadla jsou sportovní s vysokými boky pro zachycení posádky v zatáčkách a jsou opatřena logem Renault Sport. Volant má kůží obšitý věnec, pedály a hlavice řadicí páky jsou hliníkové a prahy jsou také opatřeny logem Renault Sport. Výrazným prvkem interiéru jsou plochy v barvě karosérie, které najdeme na spodním rameni volantu, na liště před spolujezdcem a mohutném tunelu pod řadící pákou. Z bezpečnostních prvků převzalo Clio V6 ze svého obyčejnějšího bratříčka prakticky vše – ABS, přední i boční airbagy, bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu. Také komfortní prvky jsou hojně zastoupeny, ve výbavě nechybí dešťový senzor, senzor intenzity světla, elektronická klimatizace, nové audio se čtyřmi reproduktory a měničem na 6 CD.

Práce na motoru a převodovce se podepsaly na zlepšené dynamice, která nyní více odpovídá exkluzivitě modelu a jeho dravému vzhledu. Také jej výrazněji vzdálila podstatně levnějšímu Cliu Sport 2,0, které bylo dynamickými vlastnostmi staršímu modelu nebezpečně blízko. Zrychlení z 0-100 km/h zvládá Clio V6 za 5,8 sekundy, což je o 0,6 sekundy lepší než u předchozího modelu. Také nejvyšší rychlost povyrostla na 245 km/h. Hodnoty jsou to již dostatečně zajímavé, aby dokázaly opodstatnit poměrně vysokou cenu 39.700 Euro (necelých 1,3 mil Kč) stanovenou pro francouzský trh.

Technické údaje
MotorV6
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)2946
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/k/ot)187/255/7150
Max. točivý moment (Nm/ot)300/4650
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)245
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,8
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)15,5
Mimo město (l/100 km)9,8
Kombinovaná (l/100 km)11,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3841
Šířka (mm)1830
Výška (mm)1356
Rozvor (mm)2532
Rozchod vpředu (mm)1518
Rozchod vzadu (mm)1476
Pohotovostní hmotnost (kg)1400
Objem nádrže (l)61
Rozměr pneu vpředu205/40 R18
Rozměr pneu vzadu245/40 R18
Autosalon Frankfurt 2017
Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany

Kdyby byly tématem voleb jen obrana a bezpečnost, dohodly…

Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku

Tuzemský trh se letos na podzim dočká další významné…

Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA

Čínský internetový vyhledávač Baidu Inc hodlá investovat…

Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea

Lékárny Dr. Max skupiny Penta minulý týden uzavřely…

 

Štítky Design Pneu Renault

 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

 



Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine! Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine!

Už už to vypadalo, že Renault pošle na silnice clio s…

Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

 



 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi pipka a pěkně mě se*eš!

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi…

Provokatér Štěpán se ani ve čtvrtek v Prostřeno nezastaví. Naopak. Rozjede tvoji taktiku poštvávání lidí proti…

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí. Na průvod čekali celou noc

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí.…

Pohřeb prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka, který se stal velkou manifestací národní…

 

iSport.cz

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání vtipů o Kimovi

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání…

Fotbalisté indického klubu FC Bengaluru vyrazili minulý týden do Severní Koreje kvůli odvetě v AFC Cupu, asijské…

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit by mohl příští týden

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit…

Jaromír Jágr opět v kladenském dresu? Že by si legendární útočník poprvé od ledna 2013 zahrál za svůj klub?…

 

Reflex.cz

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se chyb? Odpovědi vás překvapí

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se…

V novém čísle Reflexu si můžete přečíst aktuální kulatý stůl o budoucnosti českých základních škol. Sešli se u…

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby vyznamenání nepřijal, říká Kroupa

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby…

Vynikající muzikant, který píše písně plné naděje. Tak o Jaromíru Nohavicovi mluví tvůrce rozhlasových a nově i…