Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Energy TCe 130: Novinka má 1,2 litru a 96 kW

Diskuze (26)
Renault s modernizovaným Scénicem uvede do prodeje nejsilnější přeplňovanou dvanáctistovku na trhu.

Neuplynuly ani dva roky od faceliftu Renault Scénic a kompaktní MPV přichází s další modernizací. Výstavní premiéru si odbyla v březnu na autosalonu v Ženevě a přináší například nový design masky chladiče. Ale nejen to, nabídku dvojice verzí Grand Scénic a Scénic obohatí třetí varianta, off-roadově stylizovaný Scénic Xmod. Pro dva posledně jmenované navíc Renault připravil nový motor.

Jmenuje se Energy TCe 130 a proti předchozímu TCe 130 nepřidává jen slovíčko Energy. Předchozí benzinový agregát o výkonu 96 kW (tedy 130 koní, odtud název motoru) totiž měl objem 1,4 litru a ten nový je silnější verzi agregátu Energy TCe 115 – dvanáctistovky, která je toho času jediným benzinovým motorem v modelové řadě Scénic.

Renault Scénic/Grand Scénic - přehled motorů
MotorEnergy
TCe 115
Energy
TCe 130
dCi 95dCi 110Energy
dCi 110
Energy
dCi 130
dCi 150
Převodovka6M6M6M6M (6DS)6M6M6A
Zdvihový objem [cm3]1199119914611461146115981995
Válce/ventily4/44/44/24/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/600096/500070/400081/400081/400096/4000110/3750
Největší toč. mom. [N.m/min-1]190/2250205/2000240/1750240/1750260/1750320/1750360/1750
ScénicX-XXXXX
Grand Scénic-X-XXXX
Scénic Xmod-X-XXX-

Moderní dvanáctistovka disponuje turbodmychadlem integrovaným do výfukových svodů, přímým vstřikováním, variabilním časováním ventilů a řadou inovací, které Renault odvodil z pohonných jednotek F1. Jedná se například o čtvercový poměr vrtání a zdvihu nebo speciální potah vačkových hřídelí.

Nový motor dosahuje 96 kW při 5000 min-1, tedy o 500 otáček níže než čtrnáctistovka, a 205 N.m při 2000 min-1. Předchozí TCe 130 měl 190 N.m při 2250 min-1. S novým motorem samozřejmě klesne spotřeba paliva, a to o 20 % v kombinovaném cyklu. Zásluhu na tom má ale i standardně dodávaný systém Stop&Start.

Kromě Scénicu Xmod a Grand Scénicu dostane nový motor i kompaktní řada Mégane. I on díky této změně dostane ucelenou řadu přeplňovaných motorů spojených s šestistupňovými převodovkami. Prodej inovovaných modelů bude zahájen v nejbližších týdnech.

Renault Mégane - technická data (od května 2013)
MotorEnergy
TCe 115
Energy
TCe 130
dCi 90Energy
dCi 110
dCi 110Energy
dCi 130
Převodovka6M6M6M6M6DS6M
Zdvihový objem [cm3]119911991461146114611598
Válce/ventily4/44/44/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]85/600096/500066/400081/400081/400096/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]190/2250205/2000200/1750260/1750240/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]190200180190190200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,910,712,512,111,79,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,44,03,54,24,0
Pro dlaší karosářské verze budou dostupné i motory TCe 190 (2,0 l / 140 kW / 300 N.m) a dCi 165 (2,0 l / 120 kW / 380 N.m)

Přehled benzinových motorů Energy:

  • Energy TCe 90 0,9 l / 66 kW / 135 N.m
  • Energy TCe 115 1,2 l / 85 kW / 190 N.m
  • Energy TCe 130 1,2 l / 96 kW / 205 N.m

Přehled dieselových motorů Energy:

  • Energy dCi 110 1,5 l / 81 kW / 260 N.m
  • Energy dCi 130 1,6l / 96 kW / 320 N.m

Diskuze (26)
17. 4. 2013 07:56
Re: prase
Asi je to takhle: autor chtěl nejspíš napsat "jediný stávající turbo benzín", protože s jeho uvedením přestanou dělat 1,2 115 k a 1,4 130 k.
O benzínové 1,6 atmosféře buď neví, nebo píše o turbech a zapomněl to uvést.
Tedy pokud jsem to dobře pochopil. A napsané je to tam fakt blbě.
17. 4. 2013 07:29
Re: Zrychlení..
Lepší aerodynamiku (koeficient) mít Mégane asi nebude, leda při pronásobení čelní plochou, která tady bude o hodně větší.
16. 4. 2013 22:13
reálná spotřeba
Mně by hlavně zajímalo, jestli změnili délky převodů. Protože předchozí 1,4 se stejným výkonem dokáže s autem velmi svižně hýbat a je to skvelý motor, ale taky se odměňuje neustálým vírem v nádrži a reálnou spotřebou převyšuje atmosférickou 1,6 o litřík až dva. Ale palec nahoru za rozšíření nabídky benzínových motorů, jelikož nabídka benzínů renaultu napříč portfoliem je žalostná.
16. 4. 2013 22:10
Re: Výdrž?
Viem, len Jean to myslel tak, ze ci nafukana 1.2ka vydrzi prave tych 700km alebo zvladne aj viac bez vymeny :-) Nejde o to, ci skapal na trati. :-) To som uz tiez davno nevidel, aby sa zadrel motor F1.
16. 4. 2013 21:19
Re: Zrychlení..
mne to az take pomale nepripada vzhladom k velkosti a vyske vozidla ;-) . Megane ma nizsiu hmotnost a lepsiu aerodynamiku, ktora sa zasadne podpisuje pod spotrebu a dynamiku pri vyssiej rychlosti ;-)