Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Espace nahrazuje 1.6 TCe motorem z Alpiny! Na kolik přijde?

David Bureš
Diskuze (23)
Velké MPV s prvky SUV se dočkalo přeplňované benzinové osmnáctistovky, kterou najdeme i v chystaném sporťáku Alpine A110.

O aktuální generaci Renaultu Espace tolik nepíšeme, nyní ale máme dobrý důvod, proč si na toto velké MPV s prvky SUV vzpomenout. Espace totiž prošel upsizingem, když stávající zážehový čtyřválec 1.6 TCe (147 kW) nahradil motorem 1.8 TCe (165 kW). Díky tomu vůz konečně nabízí důstojnou benzinovou motorizaci.

Oproti dosavadní šestnáctistovce nový agregát vyvinutý divizí Renault Sport nabízí nejen o 18 kW vyšší výkon, ale také o 40 N.m vyšší točivý moment, který se zastavil na hodnotě 300 N.m. To se projevuje i na parametrech, Espace s osmnáctistovkou je na stovce za 7,6 sekundy, o rovnou sekundu rychleji než předchůdce, a jede nejvýše rychlostí 224 km/h, zatímco dosud to bylo jen 211 km/h. Vyšší objem a zvýšený výkon se ale projevil i na spotřebě, alespoň té normované. Kombinovaná hodnota činí 6,8 l/100 km, zatímco dosud to bylo o šest desetin méně.

Renault Espace – srovnání nové osmnáctistovky s předchůdcem
Motor1.8 TCe1.6 TCe
Zdvihový objem [cm3]17981618
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]165/5600147/5750
Točivý moment [N.m/min]300/1750260/2500
Převodovka7DS7DS
Max. rychlost [km/h]224211
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,68,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,86,2
Provozní hmotnost [kg]16101684
Užitná hmotnost [kg]783726

Espace bude agregát sdílet s Alpine A110, pro níž byl sportovní divizí Renaultu původně vyvinut. Ve srovnání s novým sporťákem má ale v crossoveru nižší výkon, v A110 dosahuje 185 kW. Espace navíc nebude jediným Renaultem, který 1.8 TCe použije. S její aplikací se počítá také v Talismanu a s největší pravděpodobností i v Méganu R.S..

Nový motor je stejně jako ten dosavadní nabízen v Espacu od stupně Zen, a to za 934.900 korun. To je o 35.000 korun více než u dosavadní šestnáctistovky. Osmnáctistovka je pak stejně jako předchůdce standardně spárován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s obchodním označením EDC.

Osmnáctistovka ale není jedinou novinkou v ceníku Espacu. Nabídku rozšířil výbavový stupeň Magnetic vyplňující mezeru mezi Zenem a luxusním Initiale Paris. S 1.8 TCe (165 kW) stojí 1.029.900 korun, přičemž za tuto cenovku dostanete varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek, systém 4Control s aktivně natáčecí zadní nápravou, 19palcová kola, kožené čalounění nebo elektricky nastavitelná přední sedadla s vyhříváním.

Ve srovnání s Initiale Paris (s 1.8 TCe za 1.074.900 Kč) tak Magnetic postrádá čalounění z Nappa kůže, hudební systém Bose, ventilované přední sedačky s masážní funkcí, parkovací senzory sledující celé okolí vozidla nebo elektricky ovládané víko zavazadelníku.

Renault Espace – ceny na českém trhu
Motor1.8 TCe1.6 dCi1.6 dCi
Zdvihový objem [cm3]179815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]165/560096/4000118/4000
Točivý moment [N.m/min]300/1750320/1750380/1750
Převodovka7DS6M6DS
Cena Life [Kč]-804.900-
Cena Zen [Kč]934.900854.900954.900
Cena Magnetic [Kč]1.029.900-1.049.900
Cena Initiale Paris [Kč]1.074.900-1.094.900

David Bureš
Diskuze (23)
14. 7. 2017 18:02
Re: Espace
Při tak velkém rozdílu se to přeci jen trochu ztratí. I metrák je dost. I když to neomlouvá.

Dokáži tedy pochopit, že by takhle udali hmotnost bez řidiče. Ale že by udávali suchou (bez náplní, jak píšeš)? Se suchou se setkáš spíš u sportovních aut.

Jinak v ČR se to jmenuje provozní hmotnost. Pohotovostní je bez řidiče. Je to tak myslím i v dokumentech (osvědčení o registraci má tedy "kolonku" provozní, nikoli pohotovostní). Norma je na registrační dokumenty, ne obecně na terminologii. I když mi to zavání pomalu klamáním spotřebitele, když to nijak neupřesní.
14. 7. 2017 17:42
Re: Dustojna motorizace
Asi mas pravdu. ;-)
14. 7. 2017 15:14
Re: chybí tomu min 2litrový diesel
Ty máš v muzeu přístup k netu? :-!
14. 7. 2017 13:24
Re: Espace
Veď práve. Na pohotovostnú hmotnosť je EU norma. A tak sa novinári nemajú nechať opiť francúzskymi prospektami.
Tak to zabil aj jeden slovenský moto-novinár, ktorého tu v diskusii zvyknú spomínať. Pri premiére im dali francúzske prospekty nového P308. A on porovnal jeho hmotnosť s vtedy aktuálnym Citroenom C4 - pohotovostná hmotnosť podľa metodiky EU. Výsledok? Skritizoval C4 za to, že je viac ako 200 kg ťažší!
14. 7. 2017 12:56
Re: Dustojna motorizace
Asi se mu nechce kupovat další auto na dojíždění do práce (a možná po cestě vyloží/ naloží děti).