Nový Renault Mégane R.S. poprvé na veřejnosti. Manuál bude!
Letošní rok je pro Renault ve znamení sportovně orientovaných automobilů. V Ženevě odhalil dlouho očekávanou sériovou verzi nového sporťáku Alpine A110, na zářijovém frankfurtském autosalonu se pak představí též napjatě vyhlížená nová generace Renaultu Mégane R.S. Světu se však ukázala už dnes, a to na právě probíhajícím závodním víkendu Velké ceny Monaka Formule 1.
Na monacké prezentaci automobil zůstává zamaskován vrstvou kamufláže, přesto jedno z jeho velkých tajemství padlo. Renault konečně oficiálně přiznal, že i nový Mégane R.S. dostane manuální převodovku. To petrolheady jistojistě potěší, zvlášť s ohledem na to, že se dlouho spekulovalo o přechodu na dvouspojkovou převodovku EDC, a to po vzoru menšího Clia R.S. EDC nabídne i vrcholný Mégane, avšak pouze za příplatek.
Automobilka toto řešení vysvětluje zákaznickými preferencemi, očekává se velký zájem o manuál i dvouspojkovou převodovku. Zatímco ručně řazená převodovka má lákat hlavně Evropany, jinde ve světě má více zaujmout automat.
Zatím však stále není jasné, s jakým motorem budou nabízené převodovky spolupracovat. Nejčastěji se spekuluje o použití osmnáctistovky z Alpiny A110, vyloučen ale stále není ani nový dvoulitr. Výkon motoru se každopádně bude pohybovat okolo hranice 300 koní. Auto bude patrně předokolkou, dostane však aktivní natáčení zadních kol.
Na monacké prezentaci se nový Mégane R.S. objevil i přímo na slavné trati Velké ceny Monaka, městský okruh v ulicích evropského centra luxusu obkroužil se závodníkem Nicem Hülkenbergem. Ten se s novinkou svezl už dříve, během jejího vývoje. „Hned napoprvé jsem byl nadšen perfektním podvozkem,“ prohlásil tento německý pilot stáje Renault Sport F1.
Zcela odhalené auto veřejnost uvidí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, a to konkrétně 12. září. Do prodeje pak očekávaná novinka vstoupí v prvním čtvrtletí roku 2018.