Renault Laguna 1,9 dCi Expression

Renault Laguna 1,9 dCi Expression

 
 

Nová Laguna vyrostla oproti předchozí generaci nejen co do rozměrů, jak bývá u nových modelů běžné, ale prudce zvedla také laťku kvality v této třídě automobilů. Sebevědomý design ve stylu modelu Avantime, delší rozvor a snížená výška, to vše doprovázeno francouzsky měkkým podvozkem a úsporným turbodieselem. Vše nasvědčuje tomu, že střední třída má nového potenciálního...

Nová Laguna vyrostla oproti předchozí generaci nejen co do rozměrů, jak bývá u nových modelů běžné, ale prudce zvedla také laťku kvality v této třídě automobilů. Sebevědomý design ve stylu modelu Avantime, delší rozvor a snížená výška, to vše doprovázeno francouzsky měkkým podvozkem a úsporným turbodieselem. Vše nasvědčuje tomu, že střední třída má nového potenciálního favorita.

Zvenku si Lagunu nespletete s žádným konkurentem: klínovitý profil s výraznými prolisy, masivní, jakoby dvoustupňová záď se zdůrazněnou odtokovou hranou - to vše činí z Laguny důstojnou individualitu, v současném designérském spektru poměrně vzácnou. Námi testovaný vůz byl navíc vybaven příplatkovými sedmnáctipalcovými litými koly, zadním spoilerem a xenonovými světlomety s ostřikovači. To vše stylu vozu dodalo ještě dynamičtější podobu.

V kompletně přepracovaném interiéru upoutá především kombinace několika druhů plastů a čalounění. Látka, použitá na sedačky, vnitřní čalounění dveří a loketní opěrku je na dotek velmi příjemná a jakoby chladí. Naopak kombinace plastů, působí někdy samoúčelně, například světlý sklopný kryt autorádia s přehrávačem vypadá dosti lacině. Sedadla jsou relativně měkká, v zatáčkách však poskytují dostatečnou oporu. Ani 195 cm vysoký řidič přitom nemusí využívat krajního vysunutí sedadla vzad. Cestující na zadních, po francouzsku "ředitelsky" měkčích sedadlech mají i v takovém případě dost místa pro nohy a rozumě i pro hlavu. Cestující vzadu mohou také využít protislunečních roletek - jejich zapuštění do zadních dveří a do plata zavazadlového prostoru přitom nijak nenarušuje design interiéru. Zadní sklopná loketní opěrka obsahuje kromě schránky na drobnosti i držák na nápoje. Zavazadlový prostor o objemu 430 litrů je velmi dobře přístupný, navíc pod sebou ukrývá plnohodnotné náhradní kolo.

Pracoviště řidiče sází na jednoduchost - ukazatele na přístrojové desce jsou uspořádány velmi přehledně, dvouose nastavitelný volant pak umožňuje jejich kontrolu i řidičům všech výšek (věnec volantu nezakrývá výhled na přístroje). Kromě sdružených ovladačů pod volantem pak zbývá jen sada tlačítek a otočných regulátorů automatické klimatizace. Autorádio chrání již zmíněný plastový kryt, který se ale relativně komplikovaně zavírá. Nejdůležitější funkce autorádia je přitom možno ovládat tlačítky pod volantem.

Nová Laguna je charakteristická také ovládáním spouštěče motoru. Místo klasického klíčku zasune řidič do příslušného otvoru před řadicí pákou kartu a turbodiesel se pak bez nutnosti žhavení spouští tlačítkem "Start" vedle volantu. Na tento systém si lze velmi rychle zvyknout, navíc funguje naprosto spolehlivě a šetří i trochu času. Zasunout kartu do otvoru je však obtížnější při zařazené zpátečce či jedničce - překáží řadicí páka. Kartou lze pomocí dvou tlačítek na kartě také auto odemykat a zamykat. V příplatkovém provedení "keyless entry", pak zmíněná karta odemkne vůz i tehdy, když máte kartu v kapse - není potřeba nic mačkat. Karta ovládá samozřejmě i bezpečnostní systém. Faktem ovšem je, že opravdu dokonalá "karta k automobilu nahrazující klíček" by měla být stále umístěna například v peněžence a jediným ovládacím prvkem by bylo tlačítko "Start-Stop". Vše ostatní (odemykání/zamykání a autentizace pro nastartování motoru) by mělo probíhat na dálku - bezkontaktně.

Turbodiesel s objemem 1,9 l a nejvyšším výkonem 88 kW je díky relativně těžkému odstupňování manuální šestistupňové převodovky vhodný spíše pro svižnou, než pro vyloženě sportovní jízdu. Lze s nadsázkou říci, že ve většině situací lze optimálně použít dva sousední převodové stupně. Velmi dobrá hodnota točivého momentu (270 Nm/2000 ot/min) přitom umožňuje výrazné zrychlování prakticky ve všech rychlostech.

Výrobcem udávané kombinované spotřeby 5,5 litru se nám v testu dosáhnout nepodařilo. I při vyloženě klidné jízdě převážně mimo město jsme naměřili o 0,7 l /100 km více, tedy 6,2 l/100 km. Svižná jízda s podílem městského i dálničního provozu odebere ze sedmdesátilitrové nádrže okolo sedmi litrů nafty na sto kilometrů. To znamená, že dojezd Laguny 1,9 dCi je okolo 1000 km na jedno natankování.

Jízda s Lagunou spojila v našem případě prvky měkkého podvozku a nadstandardních sedmnáctipalcových pneumatik. V zatáčkách byl vůz až nefrancouzsky stabilní, ani rychlé vyhýbací manévry jej výrazně nerozkývaly. Stabilita však byla vykoupena zvýšenou citlivostí na výtluky v asfaltu a příčné nerovnosti. Vůz nejevil sklony k přetáčivému ani nedotáčivému smyku, na pohyby volantem reagoval poslušně a přimět jej náhlým manévrem k nepředvídané reakci bylo prakticky nemožné. Jízda samotná je pak charakteristická nízkou hladinou vnitřního hluku, přičemž ani studený motor posádku hlukem neobtěžuje. Ke kladům vozu lze přičíst i rozměrná zrcátka s elektrickým sklápěním. Naopak výhled dozadu je díky vysoko položené hraně zavazadlového prostoru na hranici dostatečnosti.

Renault Laguna nové generace představuje především nový krok v oblasti automobilového designu, kdy prvky studií dokázal výrobce přenést do sériově vyráběného vozu. Díky tomu bude Laguna pravděpodobně favoritem všech, kteří kromě precizní technologie, více než bohaté výbavy a špičkového dílenského zpracování ocení i nepopiratelnou avantgardnost vzhledu tohoto vozu. Lagunu lze přitom pořídit za konkurenceschopnou cenu, zvláště s ohledem na zmíněnou kvalitu zpracování a základní výbavu. Osvěžení do víceméně konzervativní střední třídy určitě vnese i kombi nazvané Grandtour jehož test také chystáme.

Poslední odstavec musím věnovat excelentnímu výsledku crashtestu Euro NCAP, kterým nová Laguna nedávno prošla. Jako vůbec první získala maximální ohodnocení 5 hvězdičkami za maximální ochranu posádky při čelním i bočním nárazu. Podrobný popis tohoto crashtestu i s fotografiemi najdete zde.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 739 000 Kč Cena v testované výbavě: 844 500 Kč

Základní výbava:ABS a EBV s asistenčním systémem brzd, systém kontroly tlaku v pneumatikách, ESP, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy na předních sedadlech, hlavové airbagy na předních i zadních sedadlech, přední mlhovky, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka, posilovač řízení, palubní počítač, kožený volant nastavitelný ve dvou osách, karta Renault - Keyless drive, elektrické ovládání oken předních a zadních dveří, reflexivní přední sklo, automatická klimatizace, výškově nastavitelná přední sedadla s bederní opěrkou

Výbava testovaného vozu:základní + xenonové světlomety s ostřikovači (+31.000,-), tempomat s omezovačem rychlosti (+14.500,-), autorádio 4 x 15 W s přehrávačem CD, oddělený display, ovládání pod volantem (+16.000,-), 17" disky z lehké slitiny (+22.000,-), zadní spoiler (+8.000,-), metalíza (+14.000,-)

Projektový management je garancí úspěchu stavebního projektu, říká Štefanovič Projektový management je garancí úspěchu stavebního projektu, říká Štefanovič

Na stavebním projektu se podílí mnoho různých účastníků…

Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem

Sesazený katalánský premiér Carles Puigdemont nebude…

Do vedení Sněmovny chtějí Fiala, Pikal, Okamura, Filip a Hamáček Do vedení Sněmovny chtějí Fiala, Pikal, Okamura, Filip a Hamáček

Na místopředsedy Sněmovny budou kandidovat Petr Fiala…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1870
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.6 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / 1740
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1350 / 580
Rozměr pneu:205/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4576
b) šířka (mm): 1772
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2748
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,81
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

 



Renault Laguna (1994-2001) – Proč mne nikdo nemá rád? Renault Laguna (1994-2001) – Proč mne nikdo nemá rád?

Předchůdce Laguny, jeden z posledních Renaultů,…

Další honička zfetovaného řidiče v centru Prahy. Zákaz řízení měl do roku 2030! Další honička zfetovaného řidiče v centru Prahy. Zákaz řízení měl do roku 2030!

Policejní hlídka v centru Prahy pronásledovala odcizený…

 



 
Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Včera

Tak to netrvalo dlouho! Jen krátce po představení nové generace Tesly Roadster přichází auto, které chce být ještě rychlejší než ona. Opravdu má šanci na realizaci?




Blesk.cz

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je obětí zvrhlíka dítě

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je…

Velká část pachatelů, které soudy v Česku loni odsoudily za znásilnění, dostala podmínečný trest. Ve většině…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na Vary, ty padly v Prostějově

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na…

Hokejisté Českých Budějovic navázali na výhru v Karlových Varech a porazili Kladno 3:0. Motor ani v jedenáctém…

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho ohromuje každý večer

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho…

Hokejový útočník Jaromír Jágr se v minulých dnech představil ve dvou bývalých působištích, ale žádnou nostalgii…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…