Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane R.S. 2018: 300 koní a čtyřkolka?

Michal Fokt
Diskuze (46)
Příští generace ikonického Méganu Renault Sport také zavítá do klubu 300+. Ba co víc, možná přijde i pohon všech kol!

Roli sportovního topmodelu u vozu Renault Mégane nyní plní verze GT s výkonem lehce přes 200 koní a jak jste si mohli přečíst, plní ji velice dobře. Ale co naplat, stejně se už nemůžeme dočkat opravdu ostrého R.S. z Dieppe, jenž se chystá na modelový rok 2018, tedy zhruba na polovinu příštího kalendářního roku.

Renault sám zatím ohledně MRS mlčí jako hrob a objevuje se jen různé "jedna paní povídala". Určitě jste přes tento informační kanál už slyšeli, že byl měl Mégane downsizovat na objem 1,8 l, což má být přezdvihovaný turbomotor 1,6 l z Clia R.S. a současně zvednout výkon. Podle informací britského Auto Expressu (pokud tedy nevaří z vody), se však downsizing nekoná a vůz zůstane u dvoulitru, dostupný volitelně s manuálem i dvouspojkou. Díky řadě modernizací bude možné z něj vytáhnout více, než 300 koní, přičemž vývojovým etalonem se má po všech stránkách stát Focus RS.

Něco vám na tom nesedí? Ano správně, Focus přešel na pohon všech kol a zdá se, že se ke stejnému kroku odhodlal i Renault! Ale berte to zatím čistě jako spekulaci, na ty jsou Britové experti. Každopádně pokud tomu tak skutečně bude, očekává se zdražení a Mégane R.S. by se také mohl podívat nebezpečně blízko ke hranici milionu korun. Pokud vám tato informace příliš nevoní, nepropadejte panice, aktuální MRS se bude vyrábět až do konce letošního roku.

Michal Fokt
Diskuze (46)
3. 4. 2016 14:46
Re: Alliancia Renault-Nissan
Napadá mě snad jen vliv rozdílných obvodů kol (rozdíly v pneumatikách, tlaku atp.). Nevím, jestli to udělá dost na to, aby to za to stálo. Spojka bude prokluzovat jen při rozdílných otáčkách. Většina problémů se spojkou je spojená se zatáčením, protože při zatáčení má přední náprava vyšší otáčky (proto chceš mít mezinápravový diferenciál, ne jen spojku). xDrive to dělá také a nejsem si teď jistý, jaké vysvětlení BMW mělo. Myslím, že na to šli přes řízení (protože spojka bude bránit zatáčení, bude brzdit přední nápravu).
3. 4. 2016 14:22
Re: Alliancia Renault-Nissan
Pro tebe jsou to možná drobné, ale pro automobilku má desetina litru hodnotu asi 220 € na každém kusu na pokutě za nadlimitní spotřebu. Když za rok prodají půl milionu čtyřkolek, tak to máš asi 110 milionů €. Za jednu desetinu. Myslíš si, že automobilky ždímají z aut každou setinu pro srandu králíkům?

Na úspoře paliva bude mít zřejmě podíl to, že tam není mezinápravový diferenciál (takový T-1 není zrovna vzor účinnosti).
Avatar - wakantanka
3. 4. 2016 08:33
Re: Alliancia Renault-Nissan
Jozko Beres st.je paaaaan. Aj ked nebol vzdy najrychlejsi. Jeho prejazdy boli uzasne a divaci si prisli na svoje.
2. 4. 2016 21:56
Re: Alliancia Renault-Nissan
Tak original GTR bolo malo..vacsina ludi ako ty mala GTX a prerabane na GTR..bola to moja prva skusenost s poriadne upravenym auto a dodnes nezabudnutelna rovnako ako jazda s Beresovcami tak u nich v kopcoch..vtedy soom pochopil,ze neviem jazdit a som len rekreacny vodic >:D >:D >:D
Avatar - speedfred
2. 4. 2016 21:40
Re: Alliancia Renault-Nissan
Tak to musí byť hodne zaujímavá prekoňovaná krabička od mydla.