Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane se zbavuje atmosférické šestnáctistovky

David Bureš
Diskuze (36)
Norma Euro 6 zásadním způsobem mění nabídku motorů. Zatímco modely Dacia přivezly novou verzi benzinové šestnástictovky, Renault se této jednotky zbavil.

Stávající generace Renaultu Mégane již pomalu míří do důchodu, v září bude představen její nástupce, před definitivním odchodem však ještě upravila svoji nabídku motorů. K dispozici už nadále nebude základní atmosférická šestnáctistovka.

Důvodem koncem šestnáctistovky o výkonu 81 kW a točivém momentu 151 N.m je přísnější emisní norma Euro 6. I kvůli ní Mégane přešlo kompletně na přeplňované agregáty. Titul základní jednotky po 1.6 16v přebírá turbodmychadlem přeplňované 1.2 TCe. Vedle vyššího výkonu 85 kW se chlubí i výrazným nárůstem točivého momentu (190 N.m).

Renault však v zásobě ještě má skladové zásoby Mégane se starším motorem. Jeho ceny začínají na částce 309.900 korun. Foukaná dvanáctistovka je o 30.000 korun dražší, zákazníci tak kvůli Euro 6 zaplatí více.

Vcelku slušná výbava se ale nemění. Mégane v základním provedení Authentique nadále nabízí šest airbagů, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna nebo tempomat.

Atmosférická šestnáctistovka mizí z nabídky Mégane hatchback i kombi, motoru se zbavila dvojice MPV Scénic a Grand Scénic. Všechny tyto modely dosavadní motor nahradily jednotkou 1.2 TCe.

Naopak modely značky Dacia si atmosférickou šestnáctistovku uchovávají i nadále. Kvůli normě Euro 6 však byl motor upraven, v prodeji je nyní pod názvem 1.6 SCe. U Renaultu jednotka nadále zůstává jen v sedanu Fluence, kde tak jako v Daciích posílila na 84 kW.

Přechod na Euro 6 ale v případě Mégane znamená i další změny. Turbodiesel 1.5 dCi (70 kW) je nyní úspornější, v kombinovaném normovaném cyklu spotřebuje 3,5 litru litru nafty na 100 kilometrů, o půl litru méně než dosud. Je však o 10.000 korun dražší než dosud. Naopak benzinový 2.0 TCe (162 kW) dostupný v Mégane Grandtour GT220 je teď žravější, normovaná kombinovaná spotřeba činí 7,5 litru na 100 kilometrů (+0,2 litru).

Renault Mégane – ceny zážehových motorů splňující normu Euro 6
Motor1.2 TCe1.2 TCe1.5 dCi1.5 dCi1.6 dCi
Zdvihový objem [cm3]11981198146114611598
Válce/ventily4/44/44/24/24/4
Největší výkon [kW/min]85/450097/550070/400081/400096/4000
Točivý moment [N.m/min]190/2000205/2000240/1750260/1750320/1750
Převodovka6M6DS6M6M (6DS)6M
Max. rychlost [km/h]190200190190 (190)200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,910,012,312,1 (11,7)9,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,83,63,6 (4,0)4,0
Cena Authentique [Kč]339.900----
Cena Life [Kč]359.900-379.900399.900-
Cena Limited [Kč]379.900419.900399.900429.900464.900

David Bureš
Diskuze (36)
25. 7. 2015 08:11
Re: Velká škoda, motor předčil VW 1.6 jak spolehlivostí tak
Je to možné, ikdyž živejší se mě zdal FoFo II 1.6 74kw až při vyšších otáčkách, ve spodu ani ne. Co jsem ale na FoFo II neměl rád byla vyšši hlučnost na dálnici, opravdu až nepříjemná, ale jinak FoFo II je super auto za málo peněz, včetně motoru 1.6, který je držák, nezáludný na opravy..
24. 7. 2015 06:58
Re: Žiadna škoda
Souhlas, plakat nad úmrtím nevýrazný atmosféry právě jen kvůli přirozenýmu plnění mi přijde jako nesmysl...
24. 7. 2015 06:42
Re: Velká škoda, motor předčil VW 1.6 jak spolehlivostí tak
A v Rusku se montuje jen v 81 kW verzi do Oktávky? Viděl jsem, že tam Rapida prodávají také s šestnáctistovkou, ale se 77 kW, takže předpokládám, že to je starý motor, co se montoval do Roomsteru a Fabky.
Avatar - Otrava
24. 7. 2015 01:14
Re: Žiadna škoda
Já myslím, že to velká škoda je. Třeba nebyl tak povedený jako konkurent od Fordu (Yamahy), ale celkově patřil k těm spolehlivým atmosférám, kde stačilo dolévat olej a bylo tam minimum věcí, které se mohly pokazit. Ostatně, také je to jeden z mála motorů, kterému až tak nevadí krátké jízdy kolem komína (na rozdíl od benzínového turba..o dieselu ani nemluvím).
Ale ano, pro člověka, který se auta zbaví, no, řekněme po 100-125tis. km nebo který se občasně sveze, to žádná škoda není, ale to neznamená, že nemá co nabídnout.
24. 7. 2015 00:44
Re: Velká škoda, motor předčil VW 1.6 jak spolehlivostí tak
Měl jsem napsat montuje. Vím, že je Škoda dělá, ale odkud berou komponenty, jsem nevěděl. Že je v Číně budou vyrábět minimálně pro Čínu, je logické. Díky za doplnění.