Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault OptiTrack - Lander 4x4 jinak

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Jak udělat, aby kvůli zástavbě na pohon 4x4 příliš nevzrostla spotřeba ani pohotovostní hmotnost vozidla?

Stavební automobil s pohonem pouze jedné nápravy se podobá chudobce, která při dešti rychle schovává své přednosti. Vozidla se znakem náprav 4x4 a klasickou koncepcí trpí proti 4x2 vyššími pořizovacími náklady i spotřebou kvůli nárůstu jízdních odporů a zvětšení hmotnosti. Francouzský výrobce u modelu Premium Lander přišel s neklasickým řešením pohonu 4x4.

OptiTrack umožňuje disponovat dočasným pohonem všech kol. Ten zahrnuje všechny jeho výhody pouze tehdy, kdy je opravdu řidič potřebuje. Na rozdíl od klasických 4x4 nedochází ke stálému otáčení hnacích hřídelí na obě nápravy, čímž u OptiTracku dochází k úspoře paliva.

Premium Lander OptiTrack je vybavený systémem, který umožňuje jednoduchým stisknutím tlačítka na palubní desce přejít z módu 4x2 na 4x4. OptiTrack je k dispozici od klidu až do rychlosti 30 km/h a lze jej aktivovat při jízdě vpřed i vzad. Umožňuje využívat výhody pohonu všech kol právě tehdy, kdy je to nutné. Neřináší mimořádné náklady spojené s konvenčním pohonem 4x4. Dopravce má takto ve srovnání s klasickým 4x4 k dispozici o 490 kg větší užitečné zatížení a spotřeba paliva klesá minimálně o 10 %. To se děje díky tomu, že klasický přední pohon nahradil hydraulický.

Hydrostatika

Významnou výhodou Landeru OptiTrack s pohonem 4x4 tvoří fakt, že poskytuje stejné pohodlí jako vozidlo pro silniční dopravu. Zejména při zapojení pouze zadní nápravy jde o nižší hlučnost a lepší komfort. OptiTrack se dodává jak s manuální převodovkou, tak automatizovanou Optidriver+, která přináší úsporu paliva, vyšší pohodlí i výkonnost.

OptiTrack tvoří alternativu k vozidlům s pohonem všech kol a představuje vhodné řešení v oblasti zásobování staveb. Uplatnění najde i při silniční dopravě s příležitostným využitím pro práci v náročném terénu.

Systém nabízí alternativu ke konvenčnímu pohonu zadních kol či klasickému 4x4. Princip spočívá v přidání hydrostatického pohonu předních kol. Ten se dá vypnout, protože točivý moment na přední nápravu přenášejí dva hydraulické motory integrované do nábojů kol.

Renault Trucks díky rozšíření stavební řady o nový Premium Lander OptiTrack přináší zákazníkům užitečné řešení, jež snižuje náklady spojené s provozem vozidla 4x4.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
9. 6. 2010 15:12
reklama
ať žije reklama... a jinak, no nevim, ale myslim si, že to po pár letech pujde sr*t...