Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Scénic (2012): Technická data, nové fotografie

Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
43 Fotogalerie
Diskuze (62)
Omlazení vzhledu a nové motory – to jsou nosné body modernizace dua Renault Scénic a Grand Scénic.

Podoba modelů Scénic a Grand Scénic s novou tváři i první informace o pohonných jednotkách byly sice odhaleny již na konci loňského listopadu, ale světová premiéra se odehrává na autosalonu v Bruselu probíhajícím od 12. do 22.ledna.

Renault při výstavní premiéře svých kompaktních MPV zveřejnil jejich nové fotografie a také další informace k technice ukryté pod omlazenými karoseriemi. Modernizace má podpořit úspěch modelů, které za dva roky od uvedení dosáhly přes 400 tisíc prodaných aut.

Omlazený exteriér

Na přídi zaujmou nové světlomety s méně vyzývavým tvarem. Nové pojetí je předzvěstí dalšího směřování designu značky Renault, které vsadí na serióznější linky. Ruku v ruce s tím jde přepracování nárazníku, který dostal více lakovaných ploch a diody pro denní svícení na vnitřní straně mlhovek. Důraz na příčné linie pomáhá potlačit efekt vysoké karoserie.

Boky oživují nově přidané chromované lišty. Vzadu Renault nezapomněl pozměnit grafiku koncových světel. I nadále zůstává rozdíl v jejich tvaru – krátký Scénic má bumerangy stočené ke středu auta, u dlouhého Grand Scénicu míří do boků karoserie.

K propagaci modelu 2012 budou sloužit nové barvy karoserie: Grenat Red a Majorelle Blue.

Nové odstíny čalounění i elektronika

V případě interiérů obou MPV se hlavní změny odehrávají v rozšíření nabídky odstínů obložení a čalounění. Nové jsou některé látky použité na čalounění i kožený paket s Alcantarou.

Na vybraných trzích bude k dostání speciální výbava Bose s high-end audiem stejné značky. K dispozici jsou i levnější systémy, ve kterých nechybí Bluetooth a přípojky pro externí zdroje. Už tradiční je pro Renault navigace Carminat TomTom.

Armáda elektronických systémů se rozrostla o Visio, jenž je totožný s Méganem. Jeho základem je kamera na čelním skle u vnitřního zpětného zrcátka. Zlepšuje noční vidění až na vzdálenost 100 metrů a umí přepínat automaticky potkávací a dálková světla v rychlostech nad 45 km/h. Hlídá také neoprávněné přejetí vyznačeného jízdního pruhu.

Asistent rozjezdu do kopce v kombinaci s elektrickou parkovací brzdou zamezí couvání v prudkých stoupáních. Na parkování dohlíží další kamera, dvouzónová klimatizace je vybavena senzorem škodlivých částic ve vzduchu.

Úspornější turbodiesely Energy

Už v létě Renault uvedl pod kapotou Scénicu první motor nové generace – 1,6 Energy dCi 130 o výkonu 96 kW. Zcela nová konstrukce Energy dCi 130 nahrazuje stejně výkonný 1,9 dCi, ve srovnání s ním zvyšuje točivý moment z 300 na 320 Nm.

Začátkem letošního roku se přidá 1,5 Energy dCi 110. Agregát o výkonu 81 kW představuje evoluci dosavadního 1,5 dCi. Od nové šestnáctistovky ale přebírá všechny podstatné inovace – novou konstrukci turbodmychadla, nové vstřikování a také úsporné technologie: Stop & Start, nízkotlaký EGR a variabilní olejové čerpadlo.

Výsledkem je snížení kombinované spotřeby o 12 % na 4,1 l/100 km a zvýšení točivého momentu o 20 Nm na 260 Nm.

Renault Scénic 2012 - technická data vznětových motorizací
MotordCi 95dCi 110Energy dCi 110Energy dCi 130dCi 150dCi 160
Převodovka6M6M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]146114611461159819951995
Válce/ventily4/24/24/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1 ]70/400081/400081/400096/4000110/4000118/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750240/1750260/1750320/1750360/2000380/2000
Max. rychlost [km/h]170180180195200205
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,512,3 (13,3)12,5 (13,5)10,3 (11,1)9,7 (10,1)9,1 (9,5)
Město spotř. [l/100 km]5,45,84,55,19,08,3
Mimo město spotř. [l/100 km]4,04,3 (4,4)3,94,05,95,6
Komb. spotř. [l/100 km]4,54,94,14,47,06,6
Emise CO2 [g/km]120127 (128)105114184173
Pohotovostní hmotnost [kg]14081421 (1514)1434 (1516)1490 (1563)1583 (1668)1587 (1679)

Data v závorkách platí pro Grand Scénic v sedmimístném provedení.

Nové benzinové 1,2 l turbo

Pod označením Energy TCe 115 se ukrývá přeplňovaná zážehová dvanáctistovka, kterou se na jaře letošního roku jako první Renault pochlubí právě modely Scénic a Grand Scénic.

Nový motor Energy TCe 115 má během čtyř let dosáhnout 85 % všech prodaných benzinových Renaultů a postupně nahradí atmosférický 1,6 16V. Přeplňovaný čtyřválec se pochlubí 85 kW (+4 kW) a především 190 Nm (+40 Nm) v rozpětí 2000 až 4000 min-1.

Agregát využívá zkušeností z programu F1, které se promítly už do inovací u 1,6 dCi. Znamená to čtvercovou konstrukci (vrtání válců a zdvih pístů mají shodnou velikost), snížení vnitřních ztrát nebo grafitový potah vačkových hřídelů a dalších pohyblivých částí.

Dále nový motor disponuje přímým vstřikováním paliva, variabilním časováním ventilů a systémem Stop & Start.

Renault Scénic 2012 - technická data zážehových motorizací
Motor1,6 16V 1101,6 16V 110 E85Energy TCE 115TCE 1302,0 16V 140
Převodovka6M6M6M6MCVT
Zdvihový objem [cm3]15981598119813971997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1 ]81/600081/600085/450096/5500103/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]151/4250151/4250190/2000190/2250195/3750
Max. rychlost [km/h]185185180190190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,7 (12,6)11,7 (12,6)11,7 (12,6)10,5 (11,5)10,6 (11,4)
Město spotř. [l/100 km]10,1 (10,4)9,5 (9,7)7,2 (7,5)9,8 (9,9)10,9 (10,7)
Mimo město spotř. [l/100 km]5,9 (6,2)5,9 (6,0)5,2 (5,4)5,910,5 (6,7)
Komb. spotř. [l/100 km]7,4 (7,7)7,2 (7,5)5,9 (6,1)7,3 (7,4)8,1 (8,2)
Emise CO2 [g/km]174 (178)166 (172)135 (140)168 (170)186 (188)
Pohotovostní hmotnost [kg]1371 (1460)1371 (1460)1410 (1491)1401 (1481)1449 (1517)

Data v závorkách platí pro Grand Scénic v sedmimístném provedení.

Obměna motorů bude probíhat postupně, starý a nový motor budou po nějakou dobu nabízeny souběžně. Pro vybrané trhy Renault nabídne také turbodiesel 2,0 dCi (110 kW) s automatickou převodovkou.

Renault Scénic - přehled nových motorů
Nový motornahrazujeuvedení
1,6 Energy dCi (96 kW/320 Nm)1,9 dCi (96 kW/300 Nm)červen 2011
1,5 Energy dCi (81 kW/260 Nm)1,5 dCi (81 kW/240 Nm)leden 2012
1,2 Energy TCe (85 kW/190 Nm)1,6 16V (81 kW/150 Nm)jaro 2012

Vstoupit do diskuze (62)