Renault Scénic (2012): Technická data, nové fotografie

Renault Scénic (2012): Technická data, nové fotografie

 
 

Omlazení vzhledu a nové motory – to jsou nosné body modernizace dua Renault Scénic a Grand Scénic.

Podoba modelů Scénic a Grand Scénic s novou tváři i první informace o pohonných jednotkách byly sice odhaleny již na konci loňského listopadu, ale světová premiéra se odehrává na autosalonu v Bruselu probíhajícím od 12. do 22.ledna.

Renault při výstavní premiéře svých kompaktních MPV zveřejnil jejich nové fotografie a také další informace k technice ukryté pod omlazenými karoseriemi. Modernizace má podpořit úspěch modelů, které za dva roky od uvedení dosáhly přes 400 tisíc prodaných aut.

Omlazený exteriér

Na přídi zaujmou nové světlomety s méně vyzývavým tvarem. Nové pojetí je předzvěstí dalšího směřování designu značky Renault, které vsadí na serióznější linky. Ruku v ruce s tím jde přepracování nárazníku, který dostal více lakovaných ploch a diody pro denní svícení na vnitřní straně mlhovek. Důraz na příčné linie pomáhá potlačit efekt vysoké karoserie.

Boky oživují nově přidané chromované lišty. Vzadu Renault nezapomněl pozměnit grafiku koncových světel. I nadále zůstává rozdíl v jejich tvaru – krátký Scénic má bumerangy stočené ke středu auta, u dlouhého Grand Scénicu míří do boků karoserie.

K propagaci modelu 2012 budou sloužit nové barvy karoserie: Grenat Red a Majorelle Blue.

Nové odstíny čalounění i elektronika

V případě interiérů obou MPV se hlavní změny odehrávají v rozšíření nabídky odstínů obložení a čalounění. Nové jsou některé látky použité na čalounění i kožený paket s Alcantarou.

Na vybraných trzích bude k dostání speciální výbava Bose s high-end audiem stejné značky. K dispozici jsou i levnější systémy, ve kterých nechybí Bluetooth a přípojky pro externí zdroje. Už tradiční je pro Renault navigace Carminat TomTom.

Armáda elektronických systémů se rozrostla o Visio, jenž je totožný s Méganem. Jeho základem je kamera na čelním skle u vnitřního zpětného zrcátka. Zlepšuje noční vidění až na vzdálenost 100 metrů a umí přepínat automaticky potkávací a dálková světla v rychlostech nad 45 km/h. Hlídá také neoprávněné přejetí vyznačeného jízdního pruhu.

Asistent rozjezdu do kopce v kombinaci s elektrickou parkovací brzdou zamezí couvání v prudkých stoupáních. Na parkování dohlíží další kamera, dvouzónová klimatizace je vybavena senzorem škodlivých částic ve vzduchu.

Úspornější turbodiesely Energy

Už v létě Renault uvedl pod kapotou Scénicu první motor nové generace – 1,6 Energy dCi 130 o výkonu 96 kW. Zcela nová konstrukce Energy dCi 130 nahrazuje stejně výkonný 1,9 dCi, ve srovnání s ním zvyšuje točivý moment z 300 na 320 Nm.

Renault 1,6 Energy dCi: První jízdní dojmy

Začátkem letošního roku se přidá 1,5 Energy dCi 110. Agregát o výkonu 81 kW představuje evoluci dosavadního 1,5 dCi. Od nové šestnáctistovky ale přebírá všechny podstatné inovace – novou konstrukci turbodmychadla, nové vstřikování a také úsporné technologie: Stop & Start, nízkotlaký EGR a variabilní olejové čerpadlo.

Výsledkem je snížení kombinované spotřeby o 12 % na 4,1 l/100 km a zvýšení točivého momentu o 20 Nm na 260 Nm.

Video

Renault Scénic 2012 - technická data vznětových motorizací
MotordCi 95dCi 110Energy dCi 110Energy dCi 130dCi 150dCi 160
Převodovka6M6M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]146114611461159819951995
Válce/ventily4/24/24/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1 ]70/400081/400081/400096/4000110/4000118/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750240/1750260/1750320/1750360/2000380/2000
Max. rychlost [km/h]170180180195200205
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,512,3 (13,3)12,5 (13,5)10,3 (11,1)9,7 (10,1)9,1 (9,5)
Město spotř. [l/100 km]5,45,84,55,19,08,3
Mimo město spotř. [l/100 km]4,04,3 (4,4)3,94,05,95,6
Komb. spotř. [l/100 km]4,54,94,14,47,06,6
Emise CO2 [g/km]120127 (128)105114184173
Pohotovostní hmotnost [kg]14081421 (1514)1434 (1516)1490 (1563)1583 (1668)1587 (1679)

Data v závorkách platí pro Grand Scénic v sedmimístném provedení.

Nové benzinové 1,2 l turbo

Pod označením Energy TCe 115 se ukrývá přeplňovaná zážehová dvanáctistovka, kterou se na jaře letošního roku jako první Renault pochlubí právě modely Scénic a Grand Scénic.

Nový motor Energy TCe 115 má během čtyř let dosáhnout 85 % všech prodaných benzinových Renaultů a postupně nahradí atmosférický 1,6 16V. Přeplňovaný čtyřválec se pochlubí 85 kW (+4 kW) a především 190 Nm (+40 Nm) v rozpětí 2000 až 4000 min-1.

Agregát využívá zkušeností z programu F1, které se promítly už do inovací u 1,6 dCi. Znamená to čtvercovou konstrukci (vrtání válců a zdvih pístů mají shodnou velikost), snížení vnitřních ztrát nebo grafitový potah vačkových hřídelů a dalších pohyblivých částí.

Dále nový motor disponuje přímým vstřikováním paliva, variabilním časováním ventilů a systémem Stop & Start.

Renault Scénic 2012 - technická data zážehových motorizací
Motor1,6 16V 1101,6 16V 110 E85Energy TCE 115TCE 1302,0 16V 140
Převodovka6M6M6M6MCVT
Zdvihový objem [cm3]15981598119813971997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1 ]81/600081/600085/450096/5500103/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]151/4250151/4250190/2000190/2250195/3750
Max. rychlost [km/h]185185180190190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,7 (12,6)11,7 (12,6)11,7 (12,6)10,5 (11,5)10,6 (11,4)
Město spotř. [l/100 km]10,1 (10,4)9,5 (9,7)7,2 (7,5)9,8 (9,9)10,9 (10,7)
Mimo město spotř. [l/100 km]5,9 (6,2)5,9 (6,0)5,2 (5,4)5,910,5 (6,7)
Komb. spotř. [l/100 km]7,4 (7,7)7,2 (7,5)5,9 (6,1)7,3 (7,4)8,1 (8,2)
Emise CO2 [g/km]174 (178)166 (172)135 (140)168 (170)186 (188)
Pohotovostní hmotnost [kg]1371 (1460)1371 (1460)1410 (1491)1401 (1481)1449 (1517)

Data v závorkách platí pro Grand Scénic v sedmimístném provedení.

Obměna motorů bude probíhat postupně, starý a nový motor budou po nějakou dobu nabízeny souběžně. Pro vybrané trhy Renault nabídne také turbodiesel 2,0 dCi (110 kW) s automatickou převodovkou.

Renault Scénic - přehled nových motorů
Nový motornahrazujeuvedení
1,6 Energy dCi (96 kW/320 Nm)1,9 dCi (96 kW/300 Nm)červen 2011
1,5 Energy dCi (81 kW/260 Nm)1,5 dCi (81 kW/240 Nm)leden 2012
1,2 Energy TCe (85 kW/190 Nm)1,6 16V (81 kW/150 Nm)jaro 2012

JAKE.AUTO.CZ: Renault Scénic – přehled všech testů a dalších článků

JAKE.AUTO.CZ: Renault Grand Scénic – přehled všech testů a dalších článků

Spolupracujeme s TipCars.com
Skončily časy silných vítězů? Připomeňte si, jak dopadly volby v předchozích letech Skončily časy silných vítězů? Připomeňte si, jak dopadly volby v předchozích letech

Letos se konají již sedmé volby do Poslanecké sněmovny.…

Online: Probíhá sčítání hlasů, SPD zavolala na novináře ve svém štábu policii Online: Probíhá sčítání hlasů, SPD zavolala na novináře ve svém štábu policii

Volby do Poslanecké sněmovny skončily, probíhá sčítání…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Scénic (2012): Technická data,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností… Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností…

Scénic je od roku 1997 příspěvkem značky Renault ve třídě…

Renault Scénic 2013 stojí od 379.900 Kč Renault Scénic 2013 stojí od 379.900 Kč

Renault zveřejnil ceny modernizované řady kompaktních MPV…

 



 
Výměnné náhradní díly skupiny Volkswagen: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly skupiny Volkswagen: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Dnes 15:57

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

Pražské restaurace pomáhají bezdomovcům. Pro teplé jídlo zdarma si jen musí přijít včas

Pražské restaurace pomáhají bezdomovcům. Pro teplé…

Restaurace v Praze 2 pomáhají lidem bez domova integrovat se do společnosti skrze projekt Stůl pro jednoho. Šest…

 

iSport.cz

Olomoucký Buchta po sporném zákroku: Jasný faul, Baroš je chytrej

Olomoucký Buchta po sporném zákroku: Jasný faul,…

Měl jasno. A pěkně ho to štvalo. Olomoucký brankář Miloš Buchta byl přesvědčený, že trefa Baníku neměla platit…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Ve volební štábu Tomia Okamury zasahuje policie. SPD vyhání nepohodlné novináře včetně reportéra Info.cz

Ve volební štábu Tomia Okamury zasahuje policie. SPD…

Hnutí Svoboda a přímá demokracie Tomio Okamury odmítá vpustit do svého štábu novináře některých médií. Mezi…

Expremiér Topolánek: Nejvíc se krade před volbami a po nich. Když není ministr, rezorty si dělají, co chtějí

Expremiér Topolánek: Nejvíc se krade před volbami a…

Boj o novou vládu rozhodně nekončí s lístky, které voliči vhodí do uren ve volebních místnostech. Jakmile Češi…