Renault Scénic (2012): Technická data, nové fotografie

Renault Scénic (2012): Technická data, nové fotografie

 
 

Omlazení vzhledu a nové motory – to jsou nosné body modernizace dua Renault Scénic a Grand Scénic.

Podoba modelů Scénic a Grand Scénic s novou tváři i první informace o pohonných jednotkách byly sice odhaleny již na konci loňského listopadu, ale světová premiéra se odehrává na autosalonu v Bruselu probíhajícím od 12. do 22.ledna.

Renault při výstavní premiéře svých kompaktních MPV zveřejnil jejich nové fotografie a také další informace k technice ukryté pod omlazenými karoseriemi. Modernizace má podpořit úspěch modelů, které za dva roky od uvedení dosáhly přes 400 tisíc prodaných aut.

Omlazený exteriér

Na přídi zaujmou nové světlomety s méně vyzývavým tvarem. Nové pojetí je předzvěstí dalšího směřování designu značky Renault, které vsadí na serióznější linky. Ruku v ruce s tím jde přepracování nárazníku, který dostal více lakovaných ploch a diody pro denní svícení na vnitřní straně mlhovek. Důraz na příčné linie pomáhá potlačit efekt vysoké karoserie.

Boky oživují nově přidané chromované lišty. Vzadu Renault nezapomněl pozměnit grafiku koncových světel. I nadále zůstává rozdíl v jejich tvaru – krátký Scénic má bumerangy stočené ke středu auta, u dlouhého Grand Scénicu míří do boků karoserie.

K propagaci modelu 2012 budou sloužit nové barvy karoserie: Grenat Red a Majorelle Blue.

Nové odstíny čalounění i elektronika

V případě interiérů obou MPV se hlavní změny odehrávají v rozšíření nabídky odstínů obložení a čalounění. Nové jsou některé látky použité na čalounění i kožený paket s Alcantarou.

Na vybraných trzích bude k dostání speciální výbava Bose s high-end audiem stejné značky. K dispozici jsou i levnější systémy, ve kterých nechybí Bluetooth a přípojky pro externí zdroje. Už tradiční je pro Renault navigace Carminat TomTom.

Armáda elektronických systémů se rozrostla o Visio, jenž je totožný s Méganem. Jeho základem je kamera na čelním skle u vnitřního zpětného zrcátka. Zlepšuje noční vidění až na vzdálenost 100 metrů a umí přepínat automaticky potkávací a dálková světla v rychlostech nad 45 km/h. Hlídá také neoprávněné přejetí vyznačeného jízdního pruhu.

Asistent rozjezdu do kopce v kombinaci s elektrickou parkovací brzdou zamezí couvání v prudkých stoupáních. Na parkování dohlíží další kamera, dvouzónová klimatizace je vybavena senzorem škodlivých částic ve vzduchu.

Úspornější turbodiesely Energy

Už v létě Renault uvedl pod kapotou Scénicu první motor nové generace – 1,6 Energy dCi 130 o výkonu 96 kW. Zcela nová konstrukce Energy dCi 130 nahrazuje stejně výkonný 1,9 dCi, ve srovnání s ním zvyšuje točivý moment z 300 na 320 Nm.

Renault 1,6 Energy dCi: První jízdní dojmy

Začátkem letošního roku se přidá 1,5 Energy dCi 110. Agregát o výkonu 81 kW představuje evoluci dosavadního 1,5 dCi. Od nové šestnáctistovky ale přebírá všechny podstatné inovace – novou konstrukci turbodmychadla, nové vstřikování a také úsporné technologie: Stop & Start, nízkotlaký EGR a variabilní olejové čerpadlo.

Výsledkem je snížení kombinované spotřeby o 12 % na 4,1 l/100 km a zvýšení točivého momentu o 20 Nm na 260 Nm.

Video

Renault Scénic 2012 - technická data vznětových motorizací
MotordCi 95dCi 110Energy dCi 110Energy dCi 130dCi 150dCi 160
Převodovka6M6M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]146114611461159819951995
Válce/ventily4/24/24/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1 ]70/400081/400081/400096/4000110/4000118/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750240/1750260/1750320/1750360/2000380/2000
Max. rychlost [km/h]170180180195200205
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,512,3 (13,3)12,5 (13,5)10,3 (11,1)9,7 (10,1)9,1 (9,5)
Město spotř. [l/100 km]5,45,84,55,19,08,3
Mimo město spotř. [l/100 km]4,04,3 (4,4)3,94,05,95,6
Komb. spotř. [l/100 km]4,54,94,14,47,06,6
Emise CO2 [g/km]120127 (128)105114184173
Pohotovostní hmotnost [kg]14081421 (1514)1434 (1516)1490 (1563)1583 (1668)1587 (1679)

Data v závorkách platí pro Grand Scénic v sedmimístném provedení.

Nové benzinové 1,2 l turbo

Pod označením Energy TCe 115 se ukrývá přeplňovaná zážehová dvanáctistovka, kterou se na jaře letošního roku jako první Renault pochlubí právě modely Scénic a Grand Scénic.

Nový motor Energy TCe 115 má během čtyř let dosáhnout 85 % všech prodaných benzinových Renaultů a postupně nahradí atmosférický 1,6 16V. Přeplňovaný čtyřválec se pochlubí 85 kW (+4 kW) a především 190 Nm (+40 Nm) v rozpětí 2000 až 4000 min-1.

Agregát využívá zkušeností z programu F1, které se promítly už do inovací u 1,6 dCi. Znamená to čtvercovou konstrukci (vrtání válců a zdvih pístů mají shodnou velikost), snížení vnitřních ztrát nebo grafitový potah vačkových hřídelů a dalších pohyblivých částí.

Dále nový motor disponuje přímým vstřikováním paliva, variabilním časováním ventilů a systémem Stop & Start.

Renault Scénic 2012 - technická data zážehových motorizací
Motor1,6 16V 1101,6 16V 110 E85Energy TCE 115TCE 1302,0 16V 140
Převodovka6M6M6M6MCVT
Zdvihový objem [cm3]15981598119813971997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1 ]81/600081/600085/450096/5500103/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]151/4250151/4250190/2000190/2250195/3750
Max. rychlost [km/h]185185180190190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,7 (12,6)11,7 (12,6)11,7 (12,6)10,5 (11,5)10,6 (11,4)
Město spotř. [l/100 km]10,1 (10,4)9,5 (9,7)7,2 (7,5)9,8 (9,9)10,9 (10,7)
Mimo město spotř. [l/100 km]5,9 (6,2)5,9 (6,0)5,2 (5,4)5,910,5 (6,7)
Komb. spotř. [l/100 km]7,4 (7,7)7,2 (7,5)5,9 (6,1)7,3 (7,4)8,1 (8,2)
Emise CO2 [g/km]174 (178)166 (172)135 (140)168 (170)186 (188)
Pohotovostní hmotnost [kg]1371 (1460)1371 (1460)1410 (1491)1401 (1481)1449 (1517)

Data v závorkách platí pro Grand Scénic v sedmimístném provedení.

Obměna motorů bude probíhat postupně, starý a nový motor budou po nějakou dobu nabízeny souběžně. Pro vybrané trhy Renault nabídne také turbodiesel 2,0 dCi (110 kW) s automatickou převodovkou.

Renault Scénic - přehled nových motorů
Nový motornahrazujeuvedení
1,6 Energy dCi (96 kW/320 Nm)1,9 dCi (96 kW/300 Nm)červen 2011
1,5 Energy dCi (81 kW/260 Nm)1,5 dCi (81 kW/240 Nm)leden 2012
1,2 Energy TCe (85 kW/190 Nm)1,6 16V (81 kW/150 Nm)jaro 2012

JAKE.AUTO.CZ: Renault Scénic – přehled všech testů a dalších článků

JAKE.AUTO.CZ: Renault Grand Scénic – přehled všech testů a dalších článků

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Scénic (2012): Technická data,…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Renault Scénic/Grand Scénic: Technická data MPV novinek se světlou výškou SUV Renault Scénic/Grand Scénic: Technická data MPV novinek se světlou výškou SUV

Průkopník segmentu kompaktních MPV se dočkal čtvrté…

Renault Scénic 2013 stojí od 379.900 Kč Renault Scénic 2013 stojí od 379.900 Kč

Renault zveřejnil ceny modernizované řady kompaktních MPV…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…