Renault Scénic (2012): Technická data, nové fotografie
Podoba modelů Scénic a Grand Scénic s novou tváři i první informace o pohonných jednotkách byly sice odhaleny již na konci loňského listopadu, ale světová premiéra se odehrává na autosalonu v Bruselu probíhajícím od 12. do 22.ledna.
Renault při výstavní premiéře svých kompaktních MPV zveřejnil jejich nové fotografie a také další informace k technice ukryté pod omlazenými karoseriemi. Modernizace má podpořit úspěch modelů, které za dva roky od uvedení dosáhly přes 400 tisíc prodaných aut.
Omlazený exteriér
Na přídi zaujmou nové světlomety s méně vyzývavým tvarem. Nové pojetí je předzvěstí dalšího směřování designu značky Renault, které vsadí na serióznější linky. Ruku v ruce s tím jde přepracování nárazníku, který dostal více lakovaných ploch a diody pro denní svícení na vnitřní straně mlhovek. Důraz na příčné linie pomáhá potlačit efekt vysoké karoserie.
Boky oživují nově přidané chromované lišty. Vzadu Renault nezapomněl pozměnit grafiku koncových světel. I nadále zůstává rozdíl v jejich tvaru – krátký Scénic má bumerangy stočené ke středu auta, u dlouhého Grand Scénicu míří do boků karoserie.
K propagaci modelu 2012 budou sloužit nové barvy karoserie: Grenat Red a Majorelle Blue.
Nové odstíny čalounění i elektronika
V případě interiérů obou MPV se hlavní změny odehrávají v rozšíření nabídky odstínů obložení a čalounění. Nové jsou některé látky použité na čalounění i kožený paket s Alcantarou.
Na vybraných trzích bude k dostání speciální výbava Bose s high-end audiem stejné značky. K dispozici jsou i levnější systémy, ve kterých nechybí Bluetooth a přípojky pro externí zdroje. Už tradiční je pro Renault navigace Carminat TomTom.
Armáda elektronických systémů se rozrostla o Visio, jenž je totožný s Méganem. Jeho základem je kamera na čelním skle u vnitřního zpětného zrcátka. Zlepšuje noční vidění až na vzdálenost 100 metrů a umí přepínat automaticky potkávací a dálková světla v rychlostech nad 45 km/h. Hlídá také neoprávněné přejetí vyznačeného jízdního pruhu.
Asistent rozjezdu do kopce v kombinaci s elektrickou parkovací brzdou zamezí couvání v prudkých stoupáních. Na parkování dohlíží další kamera, dvouzónová klimatizace je vybavena senzorem škodlivých částic ve vzduchu.
Úspornější turbodiesely Energy
Už v létě Renault uvedl pod kapotou Scénicu první motor nové generace – 1,6 Energy dCi 130 o výkonu 96 kW. Zcela nová konstrukce Energy dCi 130 nahrazuje stejně výkonný 1,9 dCi, ve srovnání s ním zvyšuje točivý moment z 300 na 320 Nm.
Začátkem letošního roku se přidá 1,5 Energy dCi 110. Agregát o výkonu 81 kW představuje evoluci dosavadního 1,5 dCi. Od nové šestnáctistovky ale přebírá všechny podstatné inovace – novou konstrukci turbodmychadla, nové vstřikování a také úsporné technologie: Stop & Start, nízkotlaký EGR a variabilní olejové čerpadlo.
Výsledkem je snížení kombinované spotřeby o 12 % na 4,1 l/100 km a zvýšení točivého momentu o 20 Nm na 260 Nm.
Renault Scénic 2012 - technická data vznětových motorizací | ||||||
Motor | dCi 95 | dCi 110 | Energy dCi 110 | Energy dCi 130 | dCi 150 | dCi 160 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1461 | 1461 | 1461 | 1598 | 1995 | 1995 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1 ] | 70/4000 | 81/4000 | 81/4000 | 96/4000 | 110/4000 | 118/3750 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 240/1750 | 240/1750 | 260/1750 | 320/1750 | 360/2000 | 380/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 180 | 180 | 195 | 200 | 205 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,5 | 12,3 (13,3) | 12,5 (13,5) | 10,3 (11,1) | 9,7 (10,1) | 9,1 (9,5) |
Město spotř. [l/100 km] | 5,4 | 5,8 | 4,5 | 5,1 | 9,0 | 8,3 |
Mimo město spotř. [l/100 km] | 4,0 | 4,3 (4,4) | 3,9 | 4,0 | 5,9 | 5,6 |
Komb. spotř. [l/100 km] | 4,5 | 4,9 | 4,1 | 4,4 | 7,0 | 6,6 |
Emise CO2 [g/km] | 120 | 127 (128) | 105 | 114 | 184 | 173 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1408 | 1421 (1514) | 1434 (1516) | 1490 (1563) | 1583 (1668) | 1587 (1679) |
Data v závorkách platí pro Grand Scénic v sedmimístném provedení.
Nové benzinové 1,2 l turbo
Pod označením Energy TCe 115 se ukrývá přeplňovaná zážehová dvanáctistovka, kterou se na jaře letošního roku jako první Renault pochlubí právě modely Scénic a Grand Scénic.
Nový motor Energy TCe 115 má během čtyř let dosáhnout 85 % všech prodaných benzinových Renaultů a postupně nahradí atmosférický 1,6 16V. Přeplňovaný čtyřválec se pochlubí 85 kW (+4 kW) a především 190 Nm (+40 Nm) v rozpětí 2000 až 4000 min-1.
Agregát využívá zkušeností z programu F1, které se promítly už do inovací u 1,6 dCi. Znamená to čtvercovou konstrukci (vrtání válců a zdvih pístů mají shodnou velikost), snížení vnitřních ztrát nebo grafitový potah vačkových hřídelů a dalších pohyblivých částí.
Dále nový motor disponuje přímým vstřikováním paliva, variabilním časováním ventilů a systémem Stop & Start.
Renault Scénic 2012 - technická data zážehových motorizací | |||||
Motor | 1,6 16V 110 | 1,6 16V 110 E85 | Energy TCE 115 | TCE 130 | 2,0 16V 140 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M | CVT |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1198 | 1397 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1 ] | 81/6000 | 81/6000 | 85/4500 | 96/5500 | 103/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 151/4250 | 151/4250 | 190/2000 | 190/2250 | 195/3750 |
Max. rychlost [km/h] | 185 | 185 | 180 | 190 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,7 (12,6) | 11,7 (12,6) | 11,7 (12,6) | 10,5 (11,5) | 10,6 (11,4) |
Město spotř. [l/100 km] | 10,1 (10,4) | 9,5 (9,7) | 7,2 (7,5) | 9,8 (9,9) | 10,9 (10,7) |
Mimo město spotř. [l/100 km] | 5,9 (6,2) | 5,9 (6,0) | 5,2 (5,4) | 5,9 | 10,5 (6,7) |
Komb. spotř. [l/100 km] | 7,4 (7,7) | 7,2 (7,5) | 5,9 (6,1) | 7,3 (7,4) | 8,1 (8,2) |
Emise CO2 [g/km] | 174 (178) | 166 (172) | 135 (140) | 168 (170) | 186 (188) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1371 (1460) | 1371 (1460) | 1410 (1491) | 1401 (1481) | 1449 (1517) |
Data v závorkách platí pro Grand Scénic v sedmimístném provedení.
Obměna motorů bude probíhat postupně, starý a nový motor budou po nějakou dobu nabízeny souběžně. Pro vybrané trhy Renault nabídne také turbodiesel 2,0 dCi (110 kW) s automatickou převodovkou.
Renault Scénic - přehled nových motorů | ||
Nový motor | nahrazuje | uvedení |
1,6 Energy dCi (96 kW/320 Nm) | 1,9 dCi (96 kW/300 Nm) | červen 2011 |
1,5 Energy dCi (81 kW/260 Nm) | 1,5 dCi (81 kW/240 Nm) | leden 2012 |
1,2 Energy TCe (85 kW/190 Nm) | 1,6 16V (81 kW/150 Nm) | jaro 2012 |