Renault Trucks D Access pro svoz komunálního odpadu

 

Společnost Renault Trucks v rámci uvedení nových modelových řad připravila další generaci modelu Access s nízko uloženou kabinou.

Model Access uvedla značka Renault Trucks na trh ve Francii, Itálii, Španělsku a Beneluxu v roce 2010. O dva roky později bylo představeno modernizované provedení s motorem splňujícím normu EEV a nyní je zde nejnovější evoluce, která je členem nové rodiny modelové řady D.

Renault Trucks D Access je stejně jako jeho předchůdce navržen pro snadný pohyb v městských ulicích. V nabídce je s konfiguracemi podvozku 4x2 a 6x2 s elektronicky řiditelnou zadní nápravou. Obě tato provedení jsou k dispozici s celkovou šířkou pouhých 2,29 m, u níž je poloměr otáčení jen 6,6 m.

Standardní pohonnou jednotkou je šestiválec DTI 8 o objemu 7,7 litru s výkony 206 kW (280 k) a 235 kW (320 k), jimž odpovídají nejvyšší hodnoty točivého momentu 1050 N.m a 1200 N.m. S tímto motorem spolupracuje automatická převodovka Allison 3000, která se při každém zastavení přepíná na neutrál a přizpůsobuje se tak požadavkům kladeným na popelářská vozidla, která se musí neustále zastavovat a rozjíždět.

Vedle toho Renault Trucks nabízí systém pro blokování rozjezdu zvyšující úroveň bezpečnosti a zabraňující krádeži či nedovolenému pohybu vozidla ve chvílích, kdy řidič není na svém stanovišti. Činnost zařízení je založena na detekci transpondéru u řidiče vozidla. Není-li transpondér detekován, není rozjezd vozidla umožněn.

K hlavním přednostem modelu D Access patří jeho nízko uložená kabina, jejíž podlaha je pouhých 435 mm nad zemí. Přístup do ní vedle klasických dveří mohou na straně spolujezdce umožňovat dveře s úhlem otevření 80 stupňů. Vnitřní výška kabiny je pro snadný pohyb posádky rovné dva metry.

Široké čelní sklo nabízí zorný úhel 220 stupňů a slepé úhly se omezují na 15 stupňů. K dosažení co nejvyšší bezpečnosti provozu přispívá i skutečnost, že sedící řidič má oči ve stejné výšce jako většina chodců v ulicích.

Renault Trucks uvádí, že model D Access nemusí sloužit nutně jen jako nosič nástavby pro svoz komunálního odpadu, ale lze jej využívat i jako klasický rozvážkový nákladní automobil nebo cisterna a lze na něj namontovat řadu jiných nástaveb. Toto tvrzení podporuje i skutečnost, že vozidlo s pohotovostní hmotností od 5.890 kg nabízí výběr z šestnácti délek rozvoru náprav a celkové délky od 3,25 do 8,78 m.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
Zdroj: Renault Trucks

Štítky Nákladní Renault Trucks Profi

 

Přidat názorDiskuse: Renault Trucks D Access pro svoz…

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 





 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…