Renault Trucks a elektřinou poháněné modely Maxity a D

 

Společnost Renault Trucks se zúčastní konference COP 21 v Paříži, kde bude prezentovat dvě vozidla s alternativními pohonnými systémy.

Francie ve dnech 30. listopadu až 11. prosince letošního roku pořádá 21. konferenci Spojených národů o změně klimatu, označovanou rovněž jako COP 21.

Jedná se o jednu z historicky největších mezinárodních konferencí na toto téma a jejím cílem je uzavření mezinárodní dohody, která by vytvořila rámec pro přechod ke společnostem a ekonomikám s nízkými emisemi oxidů uhlíku odolným proti změně klimatu.

Společnost Renault Trucks účastníkům konference COP 21 představí plně elektrické nákladní vozidlo Maxity H2 s celkovou hmotností 4,5 tuny vybavené palivovými články.

K pohonu tohoto testovacího vozidla, jehož maximální rychlost je 90 km/h a dojezd se pohybuje okolo 200 km, slouží asynchronní elektromotor s výkonem 47 kW a maximálním točivým momentem 270 N.m při rozjezdu.

Potřebnou energii elektromotoru poskytují lithium-železo fosfátové baterie s kapacitou 42 kWh, jejichž celková hmotnost je 400 kg a k plnému nabití potřebují zhruba sedm hodin.

Kromě baterií je Maxity H2 vybaven palivovým článkem s palubní energií 45 kWh. Dvojice zásobníků, z nichž má každý objem 75 litrů, umožňuje uložení čtyř kilogramů vodíku pod tlakem 350 barů. Celková hmotnost vodíkové soustavy je uváděna 300 kg.

Tento automobil byl připraven ve spolupráci s firmou SymbioFCell a je od letošního února na jeden rok v rámci testovacího programu nasazen Francouzskou poštu do běžného provozu ve městě Dole v departementu Jura.

Renault Trucks uvádí, že toto vozidlo s palivovými články nabízí řešení dvou největších omezení, bránících většímu rozšíření elektřinou poháněných vozidel v podobě krátkého dojezdu a dlouhé doby dobíjení.

Renault Maxity H2 je vybaven palivovými články

Druhým zástupcem společnosti Renault Trucks na konferenci COP 21 se stane elektřinou poháněný zástupce modelové řady D s celkovou hmotností 16 tun. Toto vozidlo je rovněž v rámci testovacího programu nasazeno do běžného provozu společností Speed Distribution Logistique.

K pohonu tohoto stroje slouží asynchronní elektromotor s výkonem 103 kW, jemuž potřebnou energii poskytují lithium-iontové baterie s kapacitou 170 kW o hmotnosti dvou tun, které k plnému nabití potřebují zhruba sedm hodin. Dojezd vozidla se pohybuje okolo 120 km.

Společnost Renault Trucks v současnosti ve spolupráci s vybranými klienty ve skutečných provozních podmínkách testuje několik různých verzí alternativních pohonných systémů. Cílem je připravit pro zákazníky této francouzské značky efektivní řešení nákladního vozidla s nulovými emisemi do roku 2020.

Spolupracujeme s TipCars.com
Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací

Stále více Němců se v posledních letech nechává pohřbít v…

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

 
Zdroj: Renault Trucks

Štítky Renault Trucks Elektromobil Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací úder za mrtvé křesťany

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací…

Egyptské letectvo provedlo nálety v Libyi. Cílem byly tábory, ve kterých se cvičili teroristé, kteří v pátek…

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve Strakově akademii

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve…

Strakova akademie je sídlem české vlády, aktuálně kabinetu Bohuslava Sobotky (ČSSD), i proto je přístupná jen…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Vážený pane Höschle! Vážím si Vás jako odborníka v oboru psychiatrie, poslouchám Vás rád a Vaše názory jsou pro…

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady. Překročí strana pomyslný Rubikon?

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady.…

Tuto sobotu a neděli proběhne v Praze poměrně ostře sledovaný sjezd KDU-ČSL. Strana si na něm nejen zvolí své…