Renault Trucks a elektřinou poháněné modely Maxity a D

 

Společnost Renault Trucks se zúčastní konference COP 21 v Paříži, kde bude prezentovat dvě vozidla s alternativními pohonnými systémy.

Francie ve dnech 30. listopadu až 11. prosince letošního roku pořádá 21. konferenci Spojených národů o změně klimatu, označovanou rovněž jako COP 21.

Jedná se o jednu z historicky největších mezinárodních konferencí na toto téma a jejím cílem je uzavření mezinárodní dohody, která by vytvořila rámec pro přechod ke společnostem a ekonomikám s nízkými emisemi oxidů uhlíku odolným proti změně klimatu.

Společnost Renault Trucks účastníkům konference COP 21 představí plně elektrické nákladní vozidlo Maxity H2 s celkovou hmotností 4,5 tuny vybavené palivovými články.

K pohonu tohoto testovacího vozidla, jehož maximální rychlost je 90 km/h a dojezd se pohybuje okolo 200 km, slouží asynchronní elektromotor s výkonem 47 kW a maximálním točivým momentem 270 N.m při rozjezdu.

Potřebnou energii elektromotoru poskytují lithium-železo fosfátové baterie s kapacitou 42 kWh, jejichž celková hmotnost je 400 kg a k plnému nabití potřebují zhruba sedm hodin.

Kromě baterií je Maxity H2 vybaven palivovým článkem s palubní energií 45 kWh. Dvojice zásobníků, z nichž má každý objem 75 litrů, umožňuje uložení čtyř kilogramů vodíku pod tlakem 350 barů. Celková hmotnost vodíkové soustavy je uváděna 300 kg.

Tento automobil byl připraven ve spolupráci s firmou SymbioFCell a je od letošního února na jeden rok v rámci testovacího programu nasazen Francouzskou poštu do běžného provozu ve městě Dole v departementu Jura.

Renault Trucks uvádí, že toto vozidlo s palivovými články nabízí řešení dvou největších omezení, bránících většímu rozšíření elektřinou poháněných vozidel v podobě krátkého dojezdu a dlouhé doby dobíjení.

Renault Maxity H2 je vybaven palivovými články

Druhým zástupcem společnosti Renault Trucks na konferenci COP 21 se stane elektřinou poháněný zástupce modelové řady D s celkovou hmotností 16 tun. Toto vozidlo je rovněž v rámci testovacího programu nasazeno do běžného provozu společností Speed Distribution Logistique.

K pohonu tohoto stroje slouží asynchronní elektromotor s výkonem 103 kW, jemuž potřebnou energii poskytují lithium-iontové baterie s kapacitou 170 kW o hmotnosti dvou tun, které k plnému nabití potřebují zhruba sedm hodin. Dojezd vozidla se pohybuje okolo 120 km.

Společnost Renault Trucks v současnosti ve spolupráci s vybranými klienty ve skutečných provozních podmínkách testuje několik různých verzí alternativních pohonných systémů. Cílem je připravit pro zákazníky této francouzské značky efektivní řešení nákladního vozidla s nulovými emisemi do roku 2020.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Trump, Merkelová i Babiš míří do Davosu. Začíná Světové ekonomické fórum Trump, Merkelová i Babiš míří do Davosu. Začíná Světové ekonomické fórum

Ve švýcarském horském letovisku Davos dnes oficiálně…

Komentář Jany Havligerové: Zeman řekl, kdy konečně bude líp Komentář Jany Havligerové: Zeman řekl, kdy konečně bude líp

Tak už známe přesný termín, odkdy bude líp. Rozhodujícím…

Vláda USA byla bez peněz, Kongres již schválil její provizorní financování Vláda USA byla bez peněz, Kongres již schválil její provizorní financování

Americký Kongres schválil v pondělí prozatímní…

Tržní kapitalizace Netflixu překročila sto miliard dolarů Tržní kapitalizace Netflixu překročila sto miliard dolarů

Internetové televizi Netflix se v posledním loňském…

 
Zdroj: Renault Trucks

Štítky Renault Trucks Elektromobil Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 





 
Vadné silentbloky: Jak je poznat?  A co hrozí, když zanedbáme údržbu?

Vadné silentbloky: Jak je poznat? Co hrozí, když zanedbáme údržbu?

Dnes 08:00

Jede si vaše auto na nerovnostech, kam chce a současně vyluzuje jeho podvozek klepavé zvuky? Pak zřejmě nadešel čas na výměnu silentbloků jeho zavěšení kol.




Blesk.cz

Voňavé bylinky, které v zimě můžete pěstovat na parapetu

Voňavé bylinky, které v zimě můžete pěstovat na parapetu

Také vám teď v zimě chybí čerstvé bylinky? Dodají vůni a chuť pokrmům teplé i studené kuchyně. Málokdo tuší, že…

Červená »Havlova« lavička za 850 tisíc dobyla internet: Lidé o ní vtipkují, jiní ji kritizují a chtějí po Praze 6 vysvětlení

Červená »Havlova« lavička za 850 tisíc dobyla…

Poté, co Blesk.cz informoval o lavičce Ferdinanda Vaňka věnované odkazu bývalého prezidenta Václava Havla (†75),…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Ano, opravdu je to Tennys. Američan šokuje v Austrálii nejen jménem

Ano, opravdu je to Tennys. Američan šokuje v…

Jmenovat se Tennys, hrát tenis a ještě k tomu pocházet z Tennessee? Dost na to, aby se člověk stal terčem…

 

Reflex.cz

Měla jsem dát Zemanovi facku? Teď už by mě asi líbat nechtěl, říká Dana Drábová

Měla jsem dát Zemanovi facku? Teď už by mě asi líbat…

V roli premiéra s ním vycházela dobře, jako prezident jí ale Miloš Zeman vadí. „Dost se změnil,“ říká…

Když sociální sítě pomohou. Selfie na Facebooku vedlo k odhalení vražedkyně

Když sociální sítě pomohou. Selfie na Facebooku…

Jedenadvacetiletá Kanaďanka byla minulý týden nepravomocně odsouzena za vraždu své o tři roky mladší kamarádky…