Renault Trucks a elektřinou poháněné modely Maxity a D

 

Společnost Renault Trucks se zúčastní konference COP 21 v Paříži, kde bude prezentovat dvě vozidla s alternativními pohonnými systémy.

Francie ve dnech 30. listopadu až 11. prosince letošního roku pořádá 21. konferenci Spojených národů o změně klimatu, označovanou rovněž jako COP 21.

Jedná se o jednu z historicky největších mezinárodních konferencí na toto téma a jejím cílem je uzavření mezinárodní dohody, která by vytvořila rámec pro přechod ke společnostem a ekonomikám s nízkými emisemi oxidů uhlíku odolným proti změně klimatu.

Společnost Renault Trucks účastníkům konference COP 21 představí plně elektrické nákladní vozidlo Maxity H2 s celkovou hmotností 4,5 tuny vybavené palivovými články.

K pohonu tohoto testovacího vozidla, jehož maximální rychlost je 90 km/h a dojezd se pohybuje okolo 200 km, slouží asynchronní elektromotor s výkonem 47 kW a maximálním točivým momentem 270 N.m při rozjezdu.

Potřebnou energii elektromotoru poskytují lithium-železo fosfátové baterie s kapacitou 42 kWh, jejichž celková hmotnost je 400 kg a k plnému nabití potřebují zhruba sedm hodin.

Kromě baterií je Maxity H2 vybaven palivovým článkem s palubní energií 45 kWh. Dvojice zásobníků, z nichž má každý objem 75 litrů, umožňuje uložení čtyř kilogramů vodíku pod tlakem 350 barů. Celková hmotnost vodíkové soustavy je uváděna 300 kg.

Tento automobil byl připraven ve spolupráci s firmou SymbioFCell a je od letošního února na jeden rok v rámci testovacího programu nasazen Francouzskou poštu do běžného provozu ve městě Dole v departementu Jura.

Renault Trucks uvádí, že toto vozidlo s palivovými články nabízí řešení dvou největších omezení, bránících většímu rozšíření elektřinou poháněných vozidel v podobě krátkého dojezdu a dlouhé doby dobíjení.

Renault Maxity H2 je vybaven palivovými články

Druhým zástupcem společnosti Renault Trucks na konferenci COP 21 se stane elektřinou poháněný zástupce modelové řady D s celkovou hmotností 16 tun. Toto vozidlo je rovněž v rámci testovacího programu nasazeno do běžného provozu společností Speed Distribution Logistique.

K pohonu tohoto stroje slouží asynchronní elektromotor s výkonem 103 kW, jemuž potřebnou energii poskytují lithium-iontové baterie s kapacitou 170 kW o hmotnosti dvou tun, které k plnému nabití potřebují zhruba sedm hodin. Dojezd vozidla se pohybuje okolo 120 km.

Společnost Renault Trucks v současnosti ve spolupráci s vybranými klienty ve skutečných provozních podmínkách testuje několik různých verzí alternativních pohonných systémů. Cílem je připravit pro zákazníky této francouzské značky efektivní řešení nákladního vozidla s nulovými emisemi do roku 2020.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruská Sberbank se zbaví ukrajinské divize. Na pobočky útočili vandalové Ruská Sberbank se zbaví ukrajinské divize. Na pobočky útočili vandalové

Největší ruská bankovní společnost Sberbank prodává svou…

Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

 
Zdroj: Renault Trucks
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Praga dostala dárek ke 110 letům. Brzy bude mít nové muzeum přímo v Praze Praga dostala dárek ke 110 letům. Brzy bude mít nové muzeum přímo v Praze

Do bývalého průmyslového areálu ve Vysočanech se mají…

 






 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Včera

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

Petr Janda o smrti Špinarové: Čekal jsem to! Mluvila o konci kariéry

Petr Janda o smrti Špinarové: Čekal jsem to! Mluvila…

Česká hudební scéna truchlí kvůli smrti Věry Špinarové (†65). Kolegové ji oplakávají. Mnohé její smrt hluboce…

Zvrat v pátrání: Míšu hledají na skládce u jejího bydliště!

Zvrat v pátrání: Míšu hledají na skládce u jejího bydliště!

Zpátky do Ústí! Kriminalisté, kteří mají na starost pátrání po Míše Muzikářové (13), v sobotu prohledávali…

 

iSport.cz

Přežranost hokejistů? Vidím ji u hráčů mimo NHL a KHL, říká šéf Mountfieldu

Přežranost hokejistů? Vidím ji u hráčů mimo NHL a…

Je hokejová extraliga plná hráčů, kteří za smluvní mzdu neodvádí adekvátní práci, jak o tom pro deník Sport…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…