Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine!

Michal Fokt
Diskuze (6)
Už už to vypadalo, že Renault pošle na silnice clio s turbodvoulitrem z Méganu R.S. ale údajně ho nakonec zadávil jiný obyvatel francouzského hnízda.

Renault je jednou z mála mainstreamových značek, která se nebojí experimentovat se sportovními verzemi svých aut a velmi si na nich zakládá. Však kdo by neznal Renault 5 Turbo nebo Clio V6 a Williams. A už to dokonce vypadlo, že se k nim přidá další vůz, o kterém se bude ještě dlouhá léta mluvit.

Na jaře Renault ukázal fotky modelu Clio R.S.16, které pod atraktivním widebody kitem ukrývalo v současnosti věc už takřka nevídanou - dvoulitrový benzinový turbomotor, převzatý z většího Méganu Renault Sport a naladěný na výkon 280 koní! Něco takového nemá dnes ve třídě subkompaktních hot-hatchů ani prémiové Audi a Mini...

Clio RS16 navíc dostalo výfuk Akrapovič a nově naladěný podvozek, odvozený od modelu RS 275 Trophy-R. Co bylo ale ze všeho nejdůležitější - účetní oddělení shledalo projekt z finančního hlediska životaschopným a vypadalo to, že Francouzi už zase neodolají a stvoří další ikonickou nestvůru. Jenže nakonec k tomu podle informací zevnitř automobilky, které vyšťoural Autocar, nedojde. A neuvěříte, co je příčinou...

Alpine! marketingoví experti Renaultu se obávají, že by zběsilé clio sebralo slávu chystanému sporťáku značky Alpine! Bez legrace, někdo si opravdu myslí, že by supermini s předním pohonem mohlo ublížit sportovnímu zadokolkovému kupé s motorem uprostřed. K neuvěření, ale do jasné míry to ukazuje, jak zdeformované myšlení asi mají ti, kteří si dnes taková auta mohou dovolit...

Byla sice ještě jistá naděje, že by se R.S.16 zpozdilo a dopřálo alpině jejích pár měsíců slávy, ale to už by znamenalo uvedeníaž v roce 2018, což je už příliš dlouhá doba, kdy přijde čas nové generace clia.

Michal Fokt
Diskuze (6)
20. 11. 2016 11:08
Re: To by se mělo tesat do žuly!
Chceš ho zabiť? >:-[]
20. 11. 2016 01:52
Re: To by se mělo tesat do žuly!
A mokrej hadr na čelo jsi skusil? >:D >:D >:D
P.S. Položil sis někdy otázku, proč jsou "auta s tímto ohavným znakem" tak oblíbená? >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
19. 11. 2016 20:54
To by se mělo tesat do žuly!
"a vypadalo to, že Francouzi už zase neodolají a stvoří další ikonickou nestvůru."

Zastavili to. Dobře udělali. Křápů s tím ohavným znakem na kapotě už jezdí na silnici více než dost. :no:
19. 11. 2016 19:03
Re: "nemá dnes ve třídě subkompaktních hot-hatchů ani prémio
Navíc v Ženevě se představí RS1 310 hp.
[odkaz]
19. 11. 2016 18:55
Re: "nemá dnes ve třídě subkompaktních hot-hatchů ani prémio
Autor zrejme poukazuje na vykon motora, nie na jeho objem.