Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rinspeed Bedouin – originalita, výkonnost a ekologie

Miroslav Kudělka
Diskuze (9)
Druhé zastavení u zajímavého prototypu Rinspeed Bedouin, tentokrát poněkud detailněji...

Druhé zastavení u zajímavého prototypu Rinspeed Bedouin, tentokrát poněkud detailněji.

Rinspeed Design je švýcarská společnost, která sbírá věhlas pomocí zajímavých designerských kreací. Posledním dějstvím bylo představení studie Bedouin. Základ této kreace je viditelný na první pohled – vychází z Porsche 911, model 996, s pohonem 4x4.

Přes jasnou příbuznost se základem, se největší změny dotkly právě karosérie. Díky soustavě elektromotorů se pouhým stiskem jednoho tlačítka může Bedouin změnit z dvousedadlového pick-upu ve čtyřsedadlové SUV. Jak se to vše děje? Po stisku tlačítka na dálkovém ovládání se nejdříve celá střecha elektricky zvedne, poté se její přední část zlomí a vytvoří zadní stěnu dvoumístné kabiny. Zadní část střechy utvoří přední část ložné plochy. Dalších 45 cm podlahy zabezpečí sklopená zadní stěna, čímž se vytvoří ložná plocha o délce 185 cm. Zcela nové jsou také zadní svítilny z LED, které jsou nejen vzhledově zajímavé, ale také zvyšují bezpečnost kratší reakční dobou.

Přestože se o pohon tohoto vozu stará velkoobjemový turbomotor 3,6 litru o výkonu 309 kW (420 k) při 6000 ot/min a točivém momentu skvělých 560 Nm při 2700 ot/min nepřichází zkrátka ani ohled na životní prostředí. Motor prodělal konverzi na spalování zemního plynu a tak je jeho provoz ekologii zcela neškodný. Zachovány byly také nadprůměrné dynamické parametry, zrychlení z 0-100 km/h zvládá za 5,9 sekundy a nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. Jelikož se jedná o vozidlo s ambicemi jízdy v terénu, prodělal zásah podvozek, který je opatřen zcela novým odpružením firmy Eibach, které umožňuje nejen regulaci tuhosti, ale i světlé výšky, která je až o 15 cm vyšší, než u původní 911. Tomu napomáhají také velká 18“ dvoudílná kola Rinspeed s terénními pneumatikami 255/55 vpředu a 285/50 vzadu.

Interiér přejímá téměř vše z původní 911. Největší změnou je půlkruhový volant. Tento vzhled je umožněn zcela novým řízením, které potřebuje mezi krajními polohami pouze půl otáčky. Nové je kožené čalounění ve světle hnědé barvě, které výborně ladí s odstínem karosérie.

Miroslav Kudělka
Diskuze (9)