Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RM Sotheby’s zve na aukci výjimečného Ferrari 250 GTO

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mezi hlavní hvězdy letošní srpnové aukce společnosti RM Sotheby's v kalifornském Monterey se má zařadit Ferrari 250 GTO, které je jedním ze čtyř vozů první série osazených karoserií série druhé.

Ferrari 250 GTO v šedesátých letech dvacátého století patřilo k nejlepším závodním vozům své kategorie a dnes se zástupci tohoto modelu předhánějí v tom, který bude nejdražším vozem světa.

Do aukce společnosti RM Sotheby's zařazené Ferrari 250 GTO z roku 1962 sice nemá ambice ohrozit stříbrný exemplář z roku 1963, který se aktuálně pyšní titulem nejdražšího vozu světa, ale rozhodně bude patřit k nejdražším zástupcům svého druhů a zároveň se může pochlubit zajímavou historii.

Ferrari 250 GTO, který bude patřit mezi hvězdy aukce pořádané v Monterey ve dnech 24. a 25. srpna letošního roku, má totiž výrobní číslo 3413 GT a je třetím vozem vyrobeným v rámci první série, čítající celkem 33 exemplářů.

Zároveň se ovšem jedná o jeden ze čtyř vozů první série vybavených v roce 1964 novou karoserií navrženou u Pininfariny a vyrobenou Scagliettim. Tuto karoserii nesla nejprve trojice vozů druhé série.

Svou kariéru toto rudé kupé s třílitrovým vidlicovým dvanáctiválcem v dlouhé přídi zahajovalo jako tovární testovací automobil, s nímž Phil Hill startoval v roce 1962 v Targa Florio.

Následně byl vůz prodán jednomu z tehdejších nejoblíbenějších zákazníků značky Ferrari, jímž byl Edoardo Lualdi-Gabardi. Tento italský závodník gentleman s tímto 250 GTO startoval v roce 1962 v deseti závodech národního šampionátu a devět z nich vyhrál (v jednom dojel druhý). Výsledek byl mistrovský titul z italského národního šampionátu GT.

Edoardo Lualdi-Gabardi získal v roce 1963 druhý vůz Ferrari 250 GTO a exemplář s výrobním číslem 3413 GT prodal. Novým majitelem se stal Gianni Bulgari, který od šedesátých do osmdesátých let dvacátého století stál v čele proslulé šperkařské firmy Bulgari.

V rukou nového majitele patřilo Ferrari opět mezi špičku startovního pole v rámci své třídy. V letech 1963 a 1964 v ní vybojovalo první místo ve slavném závodu Targa Florio.

Po ukončení aktivní závodní kariéry toto Ferrari 250 GTO, které si i přes náročná léta na závodních tratích zachovalo svou původní pohonnou jednotku, převodovku i zadní nápravu, vlastnila celá řada majitelů.

Prozatím posledním z nich je Dr. Greg Whitten, který vůz vlastní od roku 2000 a nyní jej ve špičkovém stavu nabízí k prodeji prostřednictvím aukce společnosti RM Sotheby's. Očekává se, že toto Ferrari 250 GTO bude vydraženo za částku přesahující 45 milionů amerických dolarů, což z něj učiní nejhodnotnější vůz v historii aukcí pořádaných v Monterey.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)