Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rodinka Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR přejde na tříválec

Michal Fokt
Diskuze (11)
Podle nejčerstvějších informací z Ameriky se u elektromobilů s prodlouženým dojezdem koncernu GM chystá poměrně významná technická změna, týkající se asistenčního spalovacího motoru.

Chevrolet Volt, respektive jeho mladší sourozenci Opel Ampera a Cadillac ELR jsou prvním opravdu vážně míněným vstupem koncernu General Motors do segmentu ekologických aut a i přes pozitivní přijetí odbornou veřejností vyvolal určité nepříjemné otázky. Ačkoli se předpokládá, že jeho běžný jízdní režim zvládne pokrýt energie z akumulátorů, která má v nejlepším případě stačit na 60 km jízdy, zarazilo použití čtyřválcového motoru 1,4 l v roli "range extenderu".

Tato jednotka není zdaleka nová a ani příliš úsporná, což je trošku v kontrastu s faktem, že tato ekologicky šetrná auta stojí spoustu peněz a zasloužila by si tedy po všech stránkách vytříbenou techniku. Lepším doplňkem elektrického pohonu se zdál od počátku být spíše litrový čtyřválec ze Sparku, jenž by určitě byl lehčí a v režimu optimálních otáček by měl menší spotřebu.

Zdá se, že si toho jsou u GM vědomi také a relativně velký čtyřválec použili z ryze "amerických" pohnutek, tedy aby vůz s větším motorem působil důvěryhodněji. Teď se totiž objevují informace, že v rámci technického faceliftu (ano, skutečně se hovoří o faceliftu, nikoli o nové generaci), plánovaného na rok 2015, opravdu chystá výrazně menší motor. Nepůjde ale o ten zmíněný z aktuálního Sparku.

GM v současnosti vyvíjí společně s čínskými partnery novou generaci tříválců a čtyřválců s objemy od 1,0 do 1,5 l, přičemž se u nich počítá i s přeplňováním a právě pohonná jednotka z této nové generace by se měla objevit i v trojici ekoaut Volt, Ampera a ELR, přičemž jako nejpravděpodobnější se jeví lehký tříválec s menšími třecími ztrátami, než by měl srovnatelný čtyřválec. Představení těchto vylepšení se očekává koncem roku 2015, zahájení prodeje začne zkraje roku 2016.

Michal Fokt
Diskuze (11)
19. 3. 2013 23:35
Tak to mě po....
Kam ta automobilová technika spěje? Jak tak koukám, tak za chvilku bude normální mít ve voze jednoválec plněný turbem...
GM patří mezi výrobce automobilů, které mám nejraději, ale v životě by mě nenapadlo, že gm bude montovat 3 válce.
To už se děte vážně bodnout jezdit s motorama do sekačky.
19. 3. 2013 22:10
Jediná cesta
k úsporným autům je snížení hmotnosti a jízdních odporů. Obrovské těžké mrchy narvané bateriemi a ještě táhnoucí těžký spalovací motor jen jako zátěž pro občasné použití, to je už logicky nesmysl. Když elektromobil, tak bez pomocného spalovacího motoru, pouze s bateriemi, přísně aerodynamickou karoserií a lehkou pevnou konstrukcí. Takové vozidlo potom může smysluplně fungovat jako městské a příměstské auto. Třítunový tank jen s těží táhnoucí sám sebe, to je naprostý technický i ekonomický nesmysl.

Smysl mělo EV1, proto se ho mocní ulekli a přes odpor majitelů pro jistotu všechny exempláře zničili. Dojezd v poslední generaci až 250 kilometrů na nabití, to je víc než nabízí dnešní "supermoderní" elektromobily. Trochu zrevidovat tuhle koncepci, použít moderní nano baterie a není potřeba nic nového vymýšlet:
[odkaz]
19. 3. 2013 21:31
Re: Kvalitní komentáre
Mít na něco názor je luxus. Názory chudých,nebo bezmocných nikoho nezajímají. Aby měl člověk nárok na názor a mělo to význam,musí být bohatý a mocný >:-[]
Avatar - WinDiesel
19. 3. 2013 18:02
Re: Kvalitní komentáre
A ten Tvůj je ze všech nejlepší. Informační hodnota 0, názor 0. Bravo.
Dle mého názoru je Ampera/Volt k ničemu, nepovedený hybrid, kterého prodeje jsou v USA tlačeny silou vůle a podporou americké vlády, v Evropě je to prodejní propadák.
19. 3. 2013 17:15
Re: Málo
Náhodou, postavit si do koupelny Cadillac. Super >:-[]