Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RUF CTR: Do aukce míří střela z osmdesátých let schopná jet přes 340 km/h

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Mezi hlavní hvězdy letošní srpnové aukce společnosti RM Sotheby's v kalifornském Monterey se má zařadit RUF CTR, který patřil k tomu nejrychlejšímu na silnicích druhé poloviny osmdesátých let.

RUF Automobile GmbH patří k nejslavnějším úpravcům vozů značky Porsche, který má dle německých zákonů i status výrobce automobilů. Historie společnosti se začala psát na počátku osmdesátých let dvacátého století.

Mezi její nejslavnější vozy patří model CTR s přezdívkou Yellow Bird z roku 1987, který byl radikální úpravou tehdejšího Porsche 911 Turbo. Na okruhu Nardo dokázal tento vůz dosáhnout rychlosti 342 km/h.

RUF CTR se od výchozího modelu značky Porsche vedle relativně decentně pozměněného zevnějšku odlišoval především nahrazením jednoho turbodmychadla dvojicí a naladěním šestiválce o objemu 3,4 l na výkon 350 kW (475 k).

RUF CTR, který bude patřit mezi hvězdy aukce pořádané v Monterey ve dnech 24. a 25. srpna letošního roku, je desátým vozem ze série, čítající pouhých 29 exemplářů postavených u RUF Automobile GmbH.

Tento konkrétní exemplář byl dodán 10. února roku 1989 švýcarskému zástupci značky RUF a od něj zamířil ke svému prvnímu majiteli do Německa. Extrémně rychlé kupé sice nemá karoserii v zářivě žlutém odstínu, který je pro první CTR typický a stojí za jeho přezdívkou, ale za svůj černý lak v kombinaci s šedým interiérem se rozhodně stydět nemusí.

RUF Automobile GmbH měla tento exemplář prakticky po celou dobu jeho existence pod dohledem a potvrzuje, že do dnešních dnů skutečně ujel jen 52.200 km. Zároveň uvádí, že nebyl nikdy renovován nebo opravován po nehodě a do dnešních dnů se dochoval ve skutečně vynikající kondici s původním lakem karoserie i provedením interiéru.

Podle materiálů společnosti RM Sotheby's se očekává, že tento RUF CTR bude vydražen za částku 1.000.000 až 1.200.000 milionu amerických dolarů (zhruba 22,8 až 27,5 milionů Kč).

Foto: Stephan Bauer, RM Sotheby's

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)