Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Staré Porsche 911 s novou technikou? RUF jde ještě dál a přichází s vlastní unikátní konstrukcí!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Porsche 911 se vzduchem chlazeným motorem působí jako velká stavebnice, s níž si lze hezky pohrát a proměnit vůz z devadesátých let v klasika o několik desetiletí staršího nebo naopak. RUF Automobile GmbH se ale vydává vlastní cestou.

Klasická Porsche 911 se vzduchem chlazenými šestiválci za zadní nápravou osazená více či méně moderní technikou jsou dnes v kurzu, což dokazují především vozy od Singer Vehicle Design nebo Kaege GmbH a řady dalších firem.

Kreace těchto firem se většinou liší stylem, náročností i kvalitou provedených úprav, ale všechny je přitom spojuje skutečnost, že k postavení prakticky nového vozu potřebují minimálně skelet karoserie původního vzduchem chlazeného Porsche 911 ze šedesátých až devadesátých let se všemi jeho přednostmi i nedostatky.

K těm se navíc přidává i působení předchozího provozu a času, což nemusí být nutně jen koroze, ale rovněž i pouhým okem nepostřehnutelné změny v tuhosti, které se přes veškerou péči odborníků nemusí podařit odstranit. Výsledkem tedy je sice nádherný sportovní vůz, který je sice považován za zcela nově postavený, ale přeci jen je jeho základem stará kostra.

Tento problém se před lety rozhodli vyřešit u německé společnosti RUF Automobile GmbH a výsledkem je v současnosti nabízená dvojice modelů, pojmenovaných CTR a SCR, z nichž ten první měl premiéru v loňském roce a ten druhý letos. Na první pohled tyto vozy značky RUF působí dojmem, že jsou výsledkem úprav starých Porsche 911, ale ve skutečnosti s nimi mají společné skutečně jen linie karoserie, zatímco konstrukce ukrytá pod nimi je zcela nová.

RUF Automobile GmbH na vývoji svých nových vozů spolupracovala s firmou VELA Performance GmbH a výsledkem jejich snažení je karbonový monokok, který doplňují vpředu i vzadu ocelový rámy a ochranná klec, která se klene nad prostorem pro posádku. Díky zvolenému materiálu má CTR i SCR vynikat svou tuhostí a zároveň i nízkou hmotností, pohybující se u kompletního vozu od 1200 do 1250 kg.

Podle dostupných informací se na výrobě modelů CTR a SCR podílí několik specializovaných firem, dodávajících komponenty z uhlíkových vláken v té nejvyšší kvalitě. Monokok, který je vyroben z uhlíkových vláken, je díky kombinaci s pomocnými rámy vhodný i pro stavbu vozů s otevřenými karoseriemi, jimž zaručí nadprůměrnou tuhost. Konstrukce monokoku pak navíc umožňuje použit vedle pohonu zadních kol i pohon všech kol a motor může být usazen za i před zadní nápravou.

RUF Automobile GmbH může díky variabilitě zvoleného řešení v budoucnosti nabídnout skutečně pestrou paletu modelů, která vedle kupé oživí i linie klasických 911 Targa či 911 Speedster a nejspíš bude jen otázkou poptávky, zda budou mít pohon zadních nebo všech kol.

V každém případě se nebude jako i jiných firem jednat o přestavby starých vzduchem chlazených Porsche 911, ale o stavbu zcela nových vozů, oživujících jejich oblíbené linie ve spojení s moderní technikou a jízdními výkony na úrovni nových supersportů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
14. 6. 2018 09:25
Re: a Porsche jim to povolilo?
Zase pre Porsche je to stale reklama a tieto speciality z kompozitu bude stat vyrazne viac ako 911. Realne sa asi nikto nerozhoduje, ci si kupit takyto special alebo nove Porsche.
13. 6. 2018 20:28
Re: a Porsche jim to povolilo?
To by měli asi smůlu, protože patent platí 20 let a tohle jsou staré generace 911. Každopádně pěkný počin :yes: :-)
Avatar - eLzyx
13. 6. 2018 14:08
a Porsche jim to povolilo?
docela mě udivuje, že by jim tohle Porsche dovolilo. Vždyť takto vzniká nová, silně konkurenční fabrika na auta. Dokud přestavovali Proschata, tak to bylo OK, protože mohli přestavět jen tolik, kolik jich Porsche vyprodukovalo, tj. Porsche mělo zisk alespoň z toho "základu". Ale teď když si v RUF můžou postavit novou kastli, mají vlastní motor ... být majitelem Porsche, tak s užitím designu karoserie nesouhlasím.