reklama


Ruský ZIL chystá novou státnickou limuzínu

Ruský ZIL chystá novou státnickou limuzínu

 
 

ZIL je nejen značkou nákladních automobilů, ale i vládních limuzín. Skici uvažovaného nového modelu vám právě představujeme.

Ruský prezident Dmitrij Medveděv bude mít možná nový dopravní prostředek. Vláda velké země na východě totiž vypsala soutěž na návrh nové limuzíny pro hlavu státu. A ta přece nemůže jezdit v automobilu zahraniční výroby. Tedy alespoň by neměla, jak známo, dnes používá vozy Mercedes-Benz. Za prvním zveřejněným návrhem stojí designérské studio slava'saakyan. Tomu šéfuje stejnojmenný návrhář, který mimochodem dříve pracoval přímo právě pro ZIL. Další návrhy jiných účastníků klání budou přijímány do konce roku 2010.

Hnidopich by možná poznamenal, že se auto podobá současným i starším modelům britského Rolls-Royce, zejména zadní část střechy a víko zavazadlového prostoru. Nejde však o kopii, jako například v případě čínského Geely GE. Inspirací tvůrci byl jistě hlavně poslední ZIL 41047, na společném snímku je to jasně vidět hlavně vpředu. Zaujme značná délka, která ale není nijak výjimečná, vždyť nejdelší zily měřily přes 6,3 m.

Automobilka AMO ZIL má dlouhou tradici. Moskevská automobilová společnost (AMO) byla založena již v roce 1916 a o osm let později zahájila výrobu nákladních automobilů F15 dle licence italského Fiatu. Název se změnil ještě několikrát, například v roce 1931 na ZIS (Zavod imeni Stalina). Totožná značka se začala používat ale až v roce 1933 a od druhé poloviny třicátých let také pro velké luxusní osobní automobily řady 101. Jejich vzhled našel inspiraci ve Spojených státech, s Američany ostatně Rusové spolupracovali. Poválečná série 110 jakoby z oka vypadla soudobým Packardům Clipper.

Dalším mezníkem byl rok 1956, kdy vzhledem k odhalením Stalinových zločinů došlo k další změně jména firmy na ZIL (Zavod imeni Lichačeva – podle bývalého ředitele Ivana Alexejeviče Lichačeva). Kromě autobusů a nákladních aut pokračovala i produkce luxusních limuzín, se kterými kromě sovětských představitelů jezdily rovněž další hlavy států tehdejšího východního bloku včetně bývalého Československa.

Přelomový byl pochopitelně konec 80. let a následný rozpad Sovětského svazu v roce 1991. Poptávka po užitkových automobilech příliš neklesla, produkce těžkých, mnohdy opancéřovaných limuzín s mohutnými motory V8 však spadla na jednotky kusů ročně. Poslední vůz řady 41047 vznikl dle ruských zdrojů v roce 2002, letos byly ale údajně postaveny další tři přehlídkové kabriolety. Prototyp nástupce 4112 z roku 2005 se dalších následníků zatím nedočkal.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ruský ZIL chystá novou státnickou limuzínu



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 






 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama