Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab: První kabriolet 9-3 opustil továrnu v Trollhättanu

Aleš Dragoun
Diskuze (58)
12. ledna 2010 vyjel z mateřské továrny Saab v Trollhättanu první exemplář modelu 9-3 v otevřeném provedení.

Existenčními problémy zmítaný Saab zatím stále vyrábí. Během loňského roku se vedení společnosti rozhodlo prakticky celou produkci soustředit do Švédska, což platilo zejména pro otevřenou 9-3. Ta tedy vzniká nyní v domácím prostředí spolu s ostatními verzemi této řady, ale také odcházející první generací 9-5 i jejím nástupcem.

První prototyp kabrioletu řady 900 v barvě slonové kosti se objevil v roce 1983 a sériově se otevřené vozy švédské značky vyrábí od roku 1986, ale až dosud to bylo pouze v zahraničí. Nejdříve vznikaly ve finském Uusikaupunki u Valmet Automotive, později v rakouském Grazu (Štýrském Hradci) v továrně Magna Steyr. Za bezmála 24 let bylo vyrobeno na čtvrt milionu Saabů s plátěnou střechou. Sama automobilka uvádí, že otevřená devět-trojka měla v roce 2008 podíl 12 % na evropském trhu kabrioletů prémiové střední třídy.

Zatím posledním příspěvkem Saabu do této kategorie byl koncept 9-X Air Biohybrid z autosalonu v Paříži 2008, který naznačil další technický vývoj. Zda se někdy dočkáme produkčního Saabu v této podobě, je ovšem v současné době ve hvězdách.

Aleš Dragoun
Diskuze (58)
18. 1. 2010 11:48
Re: PŘI TESTECH NOVÉ 9 5 ZEMŘELO 10 TESTOVACÍCH ŘIDIČŮ !!!
Uz davno.
16. 1. 2010 00:51
Re: investice
Co to povidas?
16. 1. 2010 00:49
Re: Proc kabrio, kdyz maji 9-5
Hele já ti za to nemůžu, že měla 900 problémy s bezpečností sis napsal sám.
Jde o kontext, za 20 let bude pravděpodobně rakev každé současné auto, ale bude tam to důležité ale... konstrukční stáří.
15. 1. 2010 23:20
Re: Proc kabrio, kdyz maji 9-5
Me je uplne jedno, kdy je kdo uvedl, dulezite je, jake mely vysledky, to bych se take nemusel dobrat konce.900ka proste byla rakev, to poprit nemuzes a to je to, na co jsi reagoval u meho prispevku.Vic me nezajima(neboj, nejsem najivni a nedoufam, ze moje argumety pochopis, protoze jsi se predem rozhodl, to pak uz neni diskuse,ale hazeni hrachu na zed, ale ono je to dobre, chovas se jako spravny fanda). A ja nerikam, ze Saab dela spatna auta jeden muj kamarad ma 2 900ky, uz jsem to tu psal, jedna klasika 2,0i, jedno kabro 2,0T a treba interier se mi moc libi, oba jsme piloti, takze nam kokpit imponuje. Nova 9-5 se mi taky libi, povazuji ji za dobrou predelavku Isignie a tim to pro me konci, nehodlam studovat skomirajici znacku, ktera existuje posledni leta jen diky GM, kteremu se podarilo rekrutovat investory (zrejme taky nadsene fanousky, kteri si ted trhaji vlasy) a udrzet tak toto automobilove zombie v chodu. Rad bych videl Saab prosperovat a potkaval na ulici nove 9-5ky, asi bych si i jednu poridil, treba ne pro sebe, to je jedno. Ale to by se u Saabu muselo neco zmenit uz pred 10ti lety a majitel to neni. BTW to SUV 9-7 je na fotkach pekny, hlavne s Gripenem, ale na silnici je to pekna brambora, bohuzel.
15. 1. 2010 22:48
Re: Proc kabrio, kdyz maji 9-5
Prosimtě, najdi si rok uvedení těch aut co jsi napsal a těch které jsem napsal já.
Kolem roku 1996 a později přišly na trh bud významné facelifty nebo rovnou nové modely a to z pohledu bezpečnosti. Některé značky tomu takovou pozornost nevěnovaly (Mercedes, BMW) Některé ano (Volvo, Saab).
Volvo V70 porovnávej s 9-3, a S40tku, Vectru a Passata bych k nim taky zařadil. Byť jde o komplet nové modely.

Chápeme ten rozdíl? ;-)