Saab: První kabriolet 9-3 opustil továrnu v Trollhättanu
Existenčními problémy zmítaný Saab zatím stále vyrábí. Během loňského roku se vedení společnosti rozhodlo prakticky celou produkci soustředit do Švédska, což platilo zejména pro otevřenou 9-3. Ta tedy vzniká nyní v domácím prostředí spolu s ostatními verzemi této řady, ale také odcházející první generací 9-5 i jejím nástupcem.
První prototyp kabrioletu řady 900 v barvě slonové kosti se objevil v roce 1983 a sériově se otevřené vozy švédské značky vyrábí od roku 1986, ale až dosud to bylo pouze v zahraničí. Nejdříve vznikaly ve finském Uusikaupunki u Valmet Automotive, později v rakouském Grazu (Štýrském Hradci) v továrně Magna Steyr. Za bezmála 24 let bylo vyrobeno na čtvrt milionu Saabů s plátěnou střechou. Sama automobilka uvádí, že otevřená devět-trojka měla v roce 2008 podíl 12 % na evropském trhu kabrioletů prémiové střední třídy.
Zatím posledním příspěvkem Saabu do této kategorie byl koncept 9-X Air Biohybrid z autosalonu v Paříži 2008, který naznačil další technický vývoj. Zda se někdy dočkáme produkčního Saabu v této podobě, je ovšem v současné době ve hvězdách.