Saab 9-3 model 2011 dostane jen dvojitě přeplňované turbodiesely
Saab 9-3 se vyrábí od roku 2002 (pod stejným názvem se už v letech 1998-2002 prodával facelift modelu 900). Po osmi letech by byl u jiných automobilek nejvyšší čas na generační obměnu, Saab ale zatím pro svůj menší sedan a kombi chystá jen facelift. Decentní modernizace je vynucená soustředěním prostředků na dokončení nových modelů 9-5 a 9-4X, dlouhé intervaly mezi generacemi ale zároveň jaksi patří k tradici značky…
Menší ze Saabů, který mimochodem využívá platformu Opelu Vectra, už jednou modernizaci vzhledu podstoupil v roce 2007. Poměrně radikální facelift dodal vozu zcela nový design přídě, novou kapotu motoru, boční dveře i zadní světla (interiér byl inovován už o rok dříve). Zároveň s tím dostal model 9-3 možnost pohonu všech kol.
Podle prvních informací nebudou změny tentokrát tak výrazné. Druhý facelift, který přichází po dalších třech letech jako modelový rok 2011, by měl sblížit design nárazníků s novou generací 9-5. Od nové 9-5 bude odvozen také design kol (objeví se opět i tradiční tříloukoťová) a nový vzorník laků karoserie. V interiéru zmizí staromódní stříbrné plasty, které nahradí modernější tmavě šedé.
Saab se ovšem zaměří více na techniku. Řada naftových motorizací bude nově tvořena výhradně čtyřválci s dvojitým přeplňováním. Základní 1,9 TTiD (96 kW) nahradí motor 1,9 ti (88 kW), vyšší verze bude mít 118 kW a vrcholná pak 132 kW a 400 Nm.
Obvyklá sada úsporných opatření snížila kombinovanou spotřebu turbodieselových sedanů na 4,5 l/100 km, SportCombi bude vyžadovat 4,6 l/100 km a kabriolet 5,1 l/100 km.
Naftové motory mají nyní až o 12 % nižší kombinovanou spotřebu, u zážehového dvoulitru s přeplňováním je spotřeba nižší o 7 %.
Na výsledku se podílí řada dnes již obvyklých technických opatření. Dvojité přeplňování, které vyhlazuje momentovou charakteristiku v nízkých otáčkách, umožnilo prodloužení převodů. Motory, které nyní plní emisní normu Euro 5, dostaly nový management řízení chodu a vstřikování. Elektrohydraulický posilovač má úspornější provoz a alternátor je zapojován do činnosti výrazněji při brzdění. Lepší aerodynamiku přinesly nové deflektory a zakrytování spodních částí karoserie. Hmotnost je nižší zejména díky použití lehčích plastů a tlumicích materiálů ve vozidle. Úsporám v reálném provozu pomůže ukazatel doporučeného převodového stupně.
Nabídka verzí s pohonem všech kol se rozšíří zatím jen o motor 2,0 BioPower (120 kW). Palubní počítač bude u verzí připravených na E85 ukazovat aktuální poměr benzinu a etanolu, jaký máte natankován v nádrži.