Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab: nový 9-3 SportSedan Aero s motorem 2.8 V6 Turbo

Ondřej Láník
Diskuze (57)
Novou posilou pod kapotou "leteckých" devět-trojek je nový "světový" šestiválec přeplňovaný turbodmychadlem.

Novou posilou pod kapotou "leteckých" devět-trojek je nový "světový" šestiválec přeplňovaný turbodmychadlem, který měl premiéru letos v Ženevě.

Saab patří od sedmdesátých let minulého století k průkopníkům přeplňovaných motorů, které jsou určeny pro běžného uživatele. Tato švédská automobilka si dlouho vystačila se čtyřválci přeplňovanými turbodmychadlem a to i na automobilovém trhu USA, kde stále platí úsloví o nenahraditelnosti zdvihového objemu. V devadesátých letech se s větší angažovaností GM v automobilce Saab, objevily pod kapotou také motory V6. Pokračováním globálního využívání komponentů je nejnovější motor V6, který je na sever Evropy přivezen až z daleké Australie. Tam se jeho výrobou zabývá v Evropě takřka exotická značka Holden, která je hlavním reprezentantem GM na vzdáleném kontinentu.

Nový motor o zdvihovém objemu 2792 cm3 je přeplňován nízkotlakým turbodmychadlem (plnící tlak max. 0,6 bar) a mezichladičem stlačeného vzduchu, čtyřventilový rozvod DOHC má variabilní časování ventilů, výfukové ventily jsou kvůli lepšímu chlazení plněny sodíkem. Točivý moment má typicky plochou křivku, jejíž maximum tvoří jakousi náhorní rovinu o výšce 350 Nm sahající od 2000 do 4500 ot./min. 90 % maxima točivého momentu je k dispozici od 1500 ot./min. Maximální výkon 184 kW je dosahován v 5500 ot./min, dodávka paliva je uzavřena dosáhne-li motor 6500 ot./min.

Motor 2.8 T V6 bude dodáván do Saabu 9-3 SportSedan, Cabrio i SportCombi. Na trhu se objeví od září 2005.

SportSedan zrychluje s tímto motorem na 100 km/h za 6,9 s, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na nejvyšší rychlostní stupeň zabere 8,3 s. Průměrná kombinovaná spotřeba činí 10 l/100 km.

Tento agregát je součástí motorové řady šestiválců GM s úhlem rozevření 60°. Jeho atmosférická verze byla představena v Cadillaku CTS. Další zástupce této řady je motor V6 3,6 VVT, který je například montován do Cadillaků CTS, STS a SRX nebo do Buicků Rendezvous a LaCrosse.

Ondřej Láník
Diskuze (57)
22. 4. 2005 14:25
Re: Krtek dělá autoškolu – část VI. (Návrat Jelena)
Tak jsem z tý židle přeci jen spadnul Představ si, že ten čtenář co je tu poprvé, vleze od Papamobilu sem a první co si přečte je - Krtek dělá autošolu Já fakt z tý židle spadnul... On Lones umí napsat taky správněj název - "část VI-návrat jelena.
22. 4. 2005 14:21
Re: Krtek dělá autoškolu – část VI. (Návrat Jelena)
Ten Passat, to bude válcovačka... U Papamobilu napsal jeden kluk tu hlášku - rozumí tomu někdo - kterou ragoval na můj příspěvek. Já se tak rozřehtal, že jsem málem spadl ze židle. A pak jsem si hned přečetl tvou reakci - rohlík, a představil si, jak sem někdo poprvé vleze a přečte si tyhle příspěvky To je na psychotest. Když nevíš o co jde, umíš si to představit U papamobilu čte o rohlíkách. Radio, já nemůžu smíchy psát. To se povedlo P.S. tvůjVW rohlík
22. 4. 2005 13:53
Re: Krtek dělá autoškolu – část VI. (Návrat Jelena)
Tak já si bezelstně píšu u A3 a tady se ve vší tajnosti publikuje další story Proložené verši... hm... výborné Jsou tam dobrý postřehy - zátky do uší, to by tu mohlo zlidovět (dovolíš-li mi, použiji někde v textu) No a pak kladivo, to už vlastně opravdovým evergreenem je, viď Spica. Ten jelen... kdo by čekal takovej úspěch... Já si to musel teď ještě přečíst. Tys tam napsal takovej fint, že by průměrnej autor s nima vydržel dvě sezony. jezdím "zásadně na pleny" .