Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zachraňte Saab, žádají příznivci značky na rescue-saab.com

Ondřej Láník
Diskuze (42)
...a jsou přitom i aktivní. Na internetu už desátý den běží petice za záchranu automobilky, kterou podepsalo přes 11 tisíc lidí.

Řidiči a majitelé Saabů nejsou jen tak obyčejní zákazníci, jakých mají konkurenční značky desetitisíce. Jsou to individualisté se silným entuziasmem pro specifická auta, která nejsou vždy tím nejlepším nebo nejhezčím na trhu, ale vždy měla specifické vlastnosti, které je odlišovaly. Konec obdivované automobilky proto trápí nejen vlastníka (GM), dealery a dodavatele, ale také majitele a příznivce Saabu.

Tobias Kaboth, šéf oficiálního drážďanského dealerství Saabu, založil spolu s dalšími příznivci značky sdružení na podporu záchrany automobilky. Na stránkách www.rescue-saab.com sdružení informuje o aktivitách a oslovuje nové členy. Relativně malá skupina lidí s malým kapitálem zřejmě neovlivní rozhodování managementu vlastníka, ale přesto se o to pokouší. Zaplacením poplatku 50 až 500 Euro se stanete členem klubu na podporu Saabu, přičemž prostředky mají jít na budoucí nákup akcií Saabu.

Sdružení Rescue Saab e.V. je také připraveno podpořit investora (finančně i poradensky), který by se rozhodl stát se novým vlastníkem Saabu.

Nad korektností operací bdí najatý notář, který má zajistit, že v případě neuskutečnění operace (koupě určitého balíku akcií Saabu) budou prostředky vráceny jednotlivým členům klubu.

Ondřej Láník
Diskuze (42)
3. 3. 2009 09:58
Re: A DŮVOD?
hmm, dobrá, vidíš to trošku černobíle, ale tvůj názor respektuji

k ceně - 600 tis za už v základu slušně vybavený vůz s atmosferickou 1.8 se ti zdá moc? Zejména když vezmeme v potaz, že Saab není klasický mainstream (pozor, netvrdím, že je to prémie! ;-))
ano, můžeš se propracovat až k milionu. Stejně jako u kteréhokoliv jiného vozu střední třídy. A to ti mnoho z nich nenabídne V6, AWD, 1.9TTiD, velice dobré spracování. Možná podvozek už není nejmodernejší, ale zdaleka to není žádný outsider.

Omezené modelové portfolio je fakt. Fakte však je také dlouhodobá neochota GM o jeho rozšíření. Takže v tom Saab není úplně vlastní vinou.

No, svůj plán bych jim sice poslat mailem mohl, ale vzhledem k tomu, že jejich vlastní plán je velice podobný (a určitě kapánek propracovanější) je to myslím zbytečné.

Neviděl jsem čísla z EU, ale hlavní semeniště současných problémů s prodejem je i pro SAAB USA. Tam mají propad cca 50%. A vzhledem k tomu, že na US trhu umísťují cca třetinu produkce, je to velice citelné.

Jestli máš osobní averzi vůči Saabu jako takovému (někdy prostě mám takový pocit, doufám, že se pletu >:-[] ) akceptuju to, ale tvrdit, že Saab nemá co nabídnout (minimálně do blízké budoucnosti) je trošku nepřesné. :-!
Avatar - Pierro
3. 3. 2009 08:11
Re: A DŮVOD?
eurodrzek stříknutej metrošem??? >:-[]
Avatar - T613
3. 3. 2009 07:45
Re: A DŮVOD?
seš prostě hustej :yes:
Avatar - Hory
2. 3. 2009 20:26
Re: A DŮVOD?
Ale při své stávající cenové i portfóliové nabídce na sklad vyrábět bude! :no:

Plán máš zajímavej, zkus jim ho poslat mailem a třeba dostaneš jednoho saaba z přeplněnejch skladů grátis!

Osobně si myslím, že saab jako značka nezanikne, někdo (Číňani nebo Mongolové) ho koupěj a bude!
2. 3. 2009 20:17
Re: A DŮVOD?
Souhlas, pravidla ať platí pro všechny. Co se týče státní podpory, budu poslední kdo za ní zvedne ruku.

Saab je už hodně let v červených číslech. Tady bylo určitě něco špatně. Na druhou stranu GM potažmo Opel se taky nešli přetrhnout aby ta značka prosperovala, neřknuli že jí v některých případech házeli rovnou polena pod nohy. Bohužel tohle manželství nevyšlo, a trvalo zbytečně dlouho než to začalo být evidentní pro všechny.

Můj plán - vstup investora, odstřihnutí od GM (i když je tam hodně společných projektů, takže to asi nepůjde na 100%), využití vývojové základny (9-5, 9-4X, 9-3X jsou prakticky připravené pro trh) pro vývoj třetí generace 9-3 + možná něco menšího alá BMW1/Audi A3. Věřím, že Saab má na to přežít.
Všechno je to samozřejmě podmíněno jeho schopností svoje výrobky prodat. V žádném případě nepodporuji US cestu nalít do něho miliardy aby vyráběl na sklad...