Pontiac Solstice a Saturn Sky: Konec větru ve vlasech (velká fotogalerie)
Pontiac Solstice se poprvé představil jako koncept na detroitském autosalonu v roce 2002. Zájem veřejnosti o malý sportovní Pontiac byl velký, a tak o dva roky později následovala na stejném místě premiéra sériového provedení. Do prodeje se ale Solstice dostal až v druhé polovině roku 2005. Použitá platforma GM Kappa se vyznačuje krátkým rozvorem (2416 mm), vpředu podélně za nápravou uloženým motorem a pohonem zadních kol. Její konstrukce je podobná podvozku Corvette a sdílí jednotlivé prvky s většími modely General Motors.
Původně byl v nabídce jen čtyřválcový motor 2,4 Ecotec o výkonu 132 kW. V roce 2006 došlo hned k několikanásobnému rozšíření nabídky. Veřejnosti se v krátkém sledu představil Pontiac Solstice GXP s motorem 2,0 Turbo Ecotec (177 kW), sesterský model Saturn Sky (2,4 Ecotec), jehož design byl odvozen od konceptu Vauxhall VX Lightning, Saturn Sky Red Line (2,0 Turbo) a evropská verze Saturnu nazvaná Opel GT (2,0 Turbo). Rodina malých roadsterů tak byla kompletní, kromě této trojice ještě na korejský trh směřoval Saturn Sky přejmenovaný na Daewoo G2X.
Labutí píseň modelů Solstice/Sky přišla letos. Ještě na začátku roku byl na trh uveden Pontiac Solstice Coupé s targa střechou, plán na revitalizaci koncernu GM ale znamená konec celé modelové řady. Značka Pontiac zanikne, Saturn a Opel změní majitele a v době krize není v nabídce amerického automobilového gigantu prostor pro imageová auta. GM chce navíc zredukovat počet svých továren, ukoneční výroby ve Wilmingtonu (stát Delaware), kde se vyráběly pouze modely na platformě Kappa, je tak logickým krokem. Brány továrny se uzavřely v úterý 27. července.