SCANIA: „Je libo vyšší bezpečnost?“

SCANIA: „Je libo vyšší bezpečnost?“

 
 

Společnost Scania, jeden z předních výrobců nákladních vozidel a především pak dálkových tahačů, představila v posledních dnech “Crash zone” model dálkového tahače návěsů nové koncepce...

Společnost Scania, jeden z předních výrobců nákladních vozidel a především pak dálkových tahačů, představila v posledních dnech “Crash zone” model dálkového tahače návěsů nové koncepce. Vůz se od klasických modelů liší výrazně převislou přídí, ve které je zabudována speciální Crash zone deformační zóna mající za účel zmírnit následky kolize s osobním vozidlem i rozměrnějšími překážkami. Díky této zóně je možno v osobním vozidle přežít čelní srážku i při rychlosti 90 km/h namísto obvyklých 56 km/h.

A v čem spočívá finta nové koncepce? Vůz má vpředu Crash zone kapotu dlouhou 600 mm, která ukrývá speciální rám, jenž má jediný úkol - pohltit deformační energii. Spodní část rámu se v případě kolize setká s nárazníkem osobního vozu a je tak možno maximálně využít deformačních zón obou vozů. Délka, ve které se může rám deformovat, je 800 mm. Za přídí totiž ještě zbývá 200 mm prostoru před přední nápravou, v němž je jinak umístěn nárazník vozu. Rám je ve své spodní části měkký a neobsahuje žádné tuhé ani těžké části tak, aby bylo dosaženo maximální ohleduplnosti k osobním vozům. Naopak horní část je vyztužena pro větší ochranu posádky kamionu v případě kolize s větší překážkou. Kapota je výrazně klínovitého tvaru z důvodu zachování dobré ovladatelnosti vozu, ale zároveň i zmenšení šíře plochy, do které osobní vůz naráží. Pokud dojde ke srážce jen rohy, osobní vůz je odhozen stranou a je tak zabráněno čelnímu střetu.

Změkčením vnějších částí je koncepce ohleduplnější i k chodcům a cyklistům. V budoucnu se uvažuje o systému senzorů, podle kterých by se před kolizí s cyklistou či chodcem přestavily vnější panely karosérie.

Hasse Johansson, viceprezident společnosti zodpovědný za výzkum a vývoj, při představování modelu uvedl, že společnost Scania chce zlepšovat povědomí o problematice bezpečnosti a zároveň si otestovat reakce veřejnosti na nový design. Přitom také upozornil na střet s legislativou, která omezuje délku a hmotnost vyráběných nákladních vozidel, čímž výrazně ztěžuje nasazování podobných systémů. Deformační zóna totiž nejen prodlužuje celkovou délku vozu, ale zvyšuje hmotnost o zhruba 250 kg.

Podíváme-li se na celou věc očima statistika, je situace opravdu neradostná. Na silnicích Evropské unie zahyne ročně při nehodách osobních vozů s nákladními kolem 4000 osob. Nejčastější příčinou je čelní střet po přejetí osobního vozu do prostisměru. Při používání systému Scania by se toto číslo mohlo snížit až o 900 osob.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 

Štítky Scania Design

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 





 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…