SCANIA: „Je libo vyšší bezpečnost?“

SCANIA: „Je libo vyšší bezpečnost?“

 
 

Společnost Scania, jeden z předních výrobců nákladních vozidel a především pak dálkových tahačů, představila v posledních dnech “Crash zone” model dálkového tahače návěsů nové koncepce...

Společnost Scania, jeden z předních výrobců nákladních vozidel a především pak dálkových tahačů, představila v posledních dnech “Crash zone” model dálkového tahače návěsů nové koncepce. Vůz se od klasických modelů liší výrazně převislou přídí, ve které je zabudována speciální Crash zone deformační zóna mající za účel zmírnit následky kolize s osobním vozidlem i rozměrnějšími překážkami. Díky této zóně je možno v osobním vozidle přežít čelní srážku i při rychlosti 90 km/h namísto obvyklých 56 km/h.

A v čem spočívá finta nové koncepce? Vůz má vpředu Crash zone kapotu dlouhou 600 mm, která ukrývá speciální rám, jenž má jediný úkol - pohltit deformační energii. Spodní část rámu se v případě kolize setká s nárazníkem osobního vozu a je tak možno maximálně využít deformačních zón obou vozů. Délka, ve které se může rám deformovat, je 800 mm. Za přídí totiž ještě zbývá 200 mm prostoru před přední nápravou, v němž je jinak umístěn nárazník vozu. Rám je ve své spodní části měkký a neobsahuje žádné tuhé ani těžké části tak, aby bylo dosaženo maximální ohleduplnosti k osobním vozům. Naopak horní část je vyztužena pro větší ochranu posádky kamionu v případě kolize s větší překážkou. Kapota je výrazně klínovitého tvaru z důvodu zachování dobré ovladatelnosti vozu, ale zároveň i zmenšení šíře plochy, do které osobní vůz naráží. Pokud dojde ke srážce jen rohy, osobní vůz je odhozen stranou a je tak zabráněno čelnímu střetu.

Změkčením vnějších částí je koncepce ohleduplnější i k chodcům a cyklistům. V budoucnu se uvažuje o systému senzorů, podle kterých by se před kolizí s cyklistou či chodcem přestavily vnější panely karosérie.

Hasse Johansson, viceprezident společnosti zodpovědný za výzkum a vývoj, při představování modelu uvedl, že společnost Scania chce zlepšovat povědomí o problematice bezpečnosti a zároveň si otestovat reakce veřejnosti na nový design. Přitom také upozornil na střet s legislativou, která omezuje délku a hmotnost vyráběných nákladních vozidel, čímž výrazně ztěžuje nasazování podobných systémů. Deformační zóna totiž nejen prodlužuje celkovou délku vozu, ale zvyšuje hmotnost o zhruba 250 kg.

Podíváme-li se na celou věc očima statistika, je situace opravdu neradostná. Na silnicích Evropské unie zahyne ročně při nehodách osobních vozů s nákladními kolem 4000 osob. Nejčastější příčinou je čelní střet po přejetí osobního vozu do prostisměru. Při používání systému Scania by se toto číslo mohlo snížit až o 900 osob.

Spolupracujeme s TipCars.com
Společnost OKD je schopná další existence, řekl její insolvenční správce Společnost OKD je schopná další existence, řekl její insolvenční správce

Zisk černouhelné společnosti OKD činil v letošním prvním…

Konec kodrcání autobusem, v Jinonicích zase zastavuje metro. Podívejte se, jak dopadla oprava Konec kodrcání autobusem, v Jinonicích zase zastavuje metro. Podívejte se, jak dopadla oprava

Cestující pražským metrem mohou znovu využívat stanici…

Při náletech v Jemenu zemřeli i civilisté. Povstalci dávají vinu na provládním sílám Při náletech v Jemenu zemřeli i civilisté. Povstalci dávají vinu na provládním sílám

Při náletech, které zasáhly hotel severně od jemenského…

 

Štítky Scania Design

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí

Drtivá většina aut, která jsou v současnosti k dostání na…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 





 
Překvapivá premiéra: Ferrari odhaluje krásné Portofino, vylepšeného nástupce Californie T

Překvapivá premiéra: Ferrari odhaluje krásné Portofino, vylepšeného nástupce Californie T

Dnes 13:52

Automobilka z Maranella trochu nečekaně odhalila fotky a informace o novém modelu Portofino. Pro veřejnost bude sporťák k vidění na autosalonu ve Frankfurtu.




Blesk.cz

Chorvatsko dál bojuje s ohněm. Hasiči s vypětím sil drží plameny dál od domů

Chorvatsko dál bojuje s ohněm. Hasiči s vypětím sil…

Chorvaté dál bojují s požáry, které jsou pro ně nejničivější za posledních 10 let. V ohni je celá Dalmácie,…

Traktor smetl osobák: Kájinka (7) a Klaudinka (4) jely v autě bez technické a bez světel? Táta prosí Boha o jejich život

Traktor smetl osobák: Kájinka (7) a Klaudinka (4)…

Nejtěžší chvíle teď prožívá Patrik P., táta dvou malých holčiček Kájinky (7) a Klaudinky (4). Auto, ve kterém…

 

iSport.cz

Calgary se stále zajímá o Jágra. Kouč Flames veterána obdivuje

Calgary se stále zajímá o Jágra. Kouč Flames…

Hokejista Jaromír Jágr by mohl přece jen zakotvit v Calgary, které bylo jednu dobu považováno za hlavního…

Jak půjde Slavia na APOEL? Stoch vs. Van Buren, Rotaně trenér podrží

Jak půjde Slavia na APOEL? Stoch vs. Van Buren,…

Už dnes večer to vypukne! Fotbalisté Slavie se pokusí v odvetě play off Ligy mistrů zvrátit prohru 0:2 a…

 

Reflex.cz

Konec prostituce v Dubí? Německé zákazníky odehnaly i dopisy otevřené manželkami

Konec prostituce v Dubí? Německé zákazníky odehnaly…

Lázeňské město Dubí proslulo koncem devatenáctého století výrobou skla a porcelánu. Koncem dvacátého století mu…

Přichází čas chudnutí. Střední třída se rozpadá a mladí se budou mít hůř než rodiče, tvrdí politolog

Přichází čas chudnutí. Střední třída se rozpadá a…

Politolog Ondřej Slačálek vidí příčiny v rozpadu střední třídy, která se právem cítí ohrožená. Bohatí podle něj…