Scania a MotoGP spolupracují na snižování emisí

 

Scania je jedním z přepravních partnerů Dorna Sports SL, pořadatele série MotoGP, a vozidla která poskytuje k přepravě paddocku mistrovství světa silničních motocyklu jsou v letošním roce připravena spalovat HVO.

Scania je jedním z nejdůležitějších partnerů pro zajištění nezbytného servisu při transportu zázemí série Moto GP z okruhu na okruh a zároveň patří ke společnostem, které věnují velkou pozornost alternativním pohonným systémům a palivům. Podobně se i Dorna Sports SL snaží působit šetrně k životnímu prostředí.

Díky tomu jsou v letošním roce nákladní vozidla značky Scania v provedení R580 s 16,4litrovými osmiválci ve službách pořadatele mistrovství světa silničních motocyklů schopna spalovat HVO, tedy hydrogenovaný rostlinný olej.

Z chemického hlediska je HVO téměř identické s konvenční motorovou naftou, ale při spalování je možné dosáhnout snížení emisí CO2 až o 90 procent. Zároveň se tento druh paliva, oproti dieselové alternativě, může chlubit zlepšením výkonu.

Pouze náklady na pohonné hmoty jsou o něco vyšší než u běžné motorové nafty, zatímco požadované servisní intervaly motorů zůstávají stejné. Scania uvádí, že v současnosti má být každé její nové vozidlo přizpůsobeno pro používání paliva HVO.

Jacob Tharna, ředitel Presales, marketingu a podpory prodeje, ve Scania Ibérica, k použití vozidel spalujících HVO ve službách MotoGP uvedl, že Dorna Sports SL je první společností, která ve Španělsku ve spolupráci se značkou Scania zkusila toto řešení.

Pau Serracanta, výkonný ředitel obchodní oblasti Dorna Sports SL k tomu dodal, že pokrok v technologii je velmi důležitý pro mistrovství světa, a to nejen v technologii pro motocykly, ale i v technologiích pro celé zázemí. Použití paliva HVO pak podle jeho slov dokonale zapadá do kampaně FIM´s Ride Green, které se pořadatel MotoGP účastní.

Test: Scania Streamline R 490 a R 580 Euro 6 - Šesti-, či osmiválec?

Scania má v současnosti ve své nabídce trojici motorů V8 Euro 6 o objemu 16,4 litru a vycházejících z pohonné jednotky představené v roce 2010. V zájmu splnění normy Euro 6 je v těchto osmiválcích využíván vodou chlazený systém EGR s technologií SCR a turbodmychadlem s proměnnou geometrií.

Všechny tři vidlicové osmiválce disponují výbornými hodnotami maximálního výkonu i točivého momentu. V případě verze s výkonem 382 kW (520 k) je k dispozici 2700 N.m od 1000 do 1300 min-1. Verze 426 kW (580 k) má 2950 N.m od 1000 do 1350 min-1 a vrcholné provedení 537 kW (730 k) nabízí 3500 N.m v rozmezí od 1000 do 1400 min-1.

Scania své motory V8 vedle provedení Euro 6 nabízí i ve verzích EEV, Euro 5, Euro 4 a Euro 3. Osmiválce lze objednat jen se špičkovou kabinou Scania série R, ale lze k nim zvolit různé převodovky, zadní nápravy s jednoduchými nebo s nábojovými redukcemi či tandemové nápravy.

Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

 
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230 let: Zákaz vydal Josef II.

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230…

Na světoznámém Starém židovském hřbitově na pražském Josefově proběhl poslední pohřeb 29. května 1787. Císař…

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200 metrů pod vrcholem

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200…

Polští turisté nalezli pod vrcholkem Sněžky českou turistku (†47), která byla v bezvědomí. Její život se…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…