Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Schluckspecht E: Nový rekord - 1.631 elektrických kilometrů na jedno nabití

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
5 Fotogalerie
Diskuze (0)
Schluckspecht E dosáhl při rekordní jízdě průměrné rychlosti 45 km/h.

Experimentální elektromobil Schluckspecht E překonal světový rekord v ujetí nejdelší vzdálenosti na jedno nabití akumulátorů. Na zkušební dráze společnosti Bosch v Boxbergu ujel pod dohledem TÜV SÜD na jedno dobití 1.631 km. Světový rekord ještě musí potvrdit FIA.

Na téměř tříkilometrové trati v Boxbergu jednomístný experimentální elektromobil Schluckspecht E kroužil 36 hodin a 12 minut, dosáhl tak průměrné rychlosti 45 km/h. V jeho kokpitu se během jízdy střídala čtveřice jezdců. Ti se museli potýkat s proměnlivým počasím.

Dosavadní rekord drželo japonské Mira EV, které na jedno dobití loni zvládlo ujet 1003,2 km. Průměrná rychlost při tom činila 40 km/h.

Schluckspecht E je jednomístný elektromobil o hmotnosti 320 kg. O jeho pohon se starají dva elektromotory umístěné v kolech, které jsou napájeny 14 sadami lithio-kobaltových baterií s kapacitou 23 kWh. O jejich činnost se stará řídicí jednotka. Tvary karoserie byly tvořeny tak, aby byly co nejaerodynamičtější.

Předchozí rekordman, Mira EV, postavený na základech sériového Daihatsu Mira, používal lithio-ionové akumulátory značky Sanyo o celkové kapacitě 50 kWh.

Schluckspecht E na 100 km odebral pouze 1,43 kWh energie, což je ekvivalent zhruba 0,36 litru nafty.

Tvůrci elektromobilu Schluckspecht E jsou profesoři a studenti univerzity aplikovaných věd v německém Offenburgu, kteří spolupracovali s Institutem pro dopravu a systémy infrastruktury Frauenhofer.

Tento tým se mezi ultra úspornými vozidly pohybuje 14 let a je pravidelným účastníkem takových soutěží, jako je Shell Eco-Marathon. Tento závod před třemi lety vyhrál, když jako první s vozidlem poháněným palivovými články ujel více než 3.000 km při spotřebě ekvivalentní jednomu litru benzinu.

Začít diskuzi