Scuderia Cameron Glickenhaus 004 S má sedadlo řidiče uprostřed jako McLaren F1

 

Scuderia Cameron Glickenhaus představuje svůj zcela nový silniční supersport SCG 004 S, který zaujme designem, řešením interiéru i samotnou technikou a jízdními výkony.

V létě roku 2006 ohromilo studio Pininfarina motoristický svět supersportem Ferrari P4/5 postaveným na základech modelu Enzo pro sběratele Jamese Glickenhause. Ten si svůj jedinečný kousek sice užíval v běžném provozu, ale toužil i po závodní verzi.

Díky tomu vznikl druhý exemplář představený v roce 2011 a pojmenovaný již jen P4/5 Competizione, jehož základem se stalo Ferrari F430 GT2. V červnu stejného roku se tento vůz postavil na start závodu 24 hodin na Severní smyčce Nürburgringu.

Za volantem P4/5 Competizione tehdy se střídali Mika Salo, Luca Cappellari, Nicola Larini a Fabrizio Giovanardi. V celkovém pořadí tento vůz skončil na 40. místě a ve své třídě E1-XP2 byl třetí, což jsou vzhledem k náročnosti celého závodu vynikající výsledky.

Jamese Glickenhaus ovšem toužil po zcela vlastním stroji, který nebude jen překarosovanou evolucí Ferrari a díky tomu se v roce 2013 objevily první zprávy o vývoji vozu pojmenovaného SCG 003, přičemž zkratka znamená Scuderia Cameron Glickenhaus, zatímco číselné označení odkazuje na skutečnost, že je to po dvojici P4/5 třetí projekt v pořadí.

Koncem roku 2014 jsme se dočkali prvních záběrů maskovaného prototypu a začátek roku následujícího přinesl odhalení podoby závodního SCG 003 C (Competizione) i silničního SCG 003 S (Stradale) spolu s informacemi o technice verze označené písmenem C.

Následně došlo i na ostré nasazení SCG 003 C do vytrvalostních závodů, zatímco o silniční verzi se příliš nemluvilo a teprve na podzim loňského roku se objevily informace o technice SCG 003 S, k jehož pohonu má sloužit vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru s naladěný na 552 kW (750 k).

Scuderia Cameron Glickenhaus SCG 003 S: Sériová verze nabídne 750 koní (+video)

Nyní však Scuderia Cameron Glickenhaus odhaluje zcela nový model, který dostal označení SCG 004 S a připraven primárně pro běžný silniční provoz a teprve později má dorazit i v provedení pro nasazení čistě na závodních okruzích.

SCG 004 S především liniemi svých předních partií dokazuje, že zakladatel značky má stále jistou slabost pro tvary závodních vozů a prototypů značky Ferrari ze šedesátých let. V tomto případě stálo návrhářům vzorem nejspíš Dino 206 Competizione Prototipo z roku 1967.

Na ladné linie karoserie SCG 004 S, vyvolávající vzpomínky na sladká šedesátá léta, lehce navazuje svým stylem i interiér a to především provedení palubní desky s výřadem klasických budíků a tříramenným volantem. Hlavní pozornost v interiéru však vyvolává umístění řidiče v podélné ose vozu a dvojice spolujezdců po jeho bocích stejně jako je tomu u slavného supersportu McLaren F1 nebo Ferrari 365 P Berlinetta Speciale Tre Posti ze šedesátých let.

Stylový design nového SCG 004 S ukrývá naprosto současnou techniku, což znamená, že v konstrukci vozu hrají prim uhlíková vlákna, stojící i za hmotností pod 1200 kg, zatímco k pohonu je použito pětilitrového vidlicového osmiválce s dvojicí turbodmychadel, disponujícího nejvyšším výkonem 478 kW (650 k) a točivý momentem 720 N.m. Tyto hodnoty zamíří k zadním kolům prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky nebo automatické převodovky s možností řazení pádly pod volantem.

SCG 004 S vznikne nejprve v limitované úvodní sérii The Founders Edition, čítající 25 exemplářů a následně se má rozběhnout sériová výroba, jejímž cílem je do 250 vozů ročně. Základní cena je stanovena na 400.000 amerických dolarů (zhruba 8.800.000 Kč) a úvodní série je údajně již téměř vyprodána, přestože první prototypy vozů mají být dokončeny až v polovině příštího roku.

Scuderia Cameron Glickenhaus hodlá na silniční provedení své novinky navázat odvozenými závodními verzemi pro nasazení v národních i mezinárodních sériích podle pravidel pro třídy GT3 a GTE/GTLM.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: My stranu nedáme, radši ji zbouráme Komentář Bohumila Pečinky: My stranu nedáme, radši ji zbouráme

V politice je lepší nějaké rozhodnutí než žádné. Tou…

Fiat Chrysler prodá svou divizi Magneti Marelli, s ní i její český závod Fiat Chrysler prodá svou divizi Magneti Marelli, s ní i její český závod

Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler Automobiles…

Podnikatelé si pro peníze chodí hlavně do bank, ukazuje průzkum Podnikatelé si pro peníze chodí hlavně do bank, ukazuje průzkum

Nákup strojů a vybavení, posílení cash flow a nákup…

Plaťme jen to, co chceme, říká anarchokapitalista Urza Plaťme jen to, co chceme, říká anarchokapitalista Urza

Je stát legalizovanou mafií? Programátor a…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu…

 





 
To nejlepší od mrtvých značek: Oldsmobile – Průkopník v technice i designu

To nejlepší od mrtvých značek: Oldsmobile – Průkopník v technice i designu

Dnes 08:00

Oldsmobile měl ve své dlouhé historii řadu zajímavých modelů. Nejvíce pozornosti k této značce přitahují modely, které vynikaly svým designem či netradiční koncepcí.




Blesk.cz

Vyšší důchody i více peněz pro marody! Jaké jsou další novinky? Na Horké lince Blesku odborníci z ČSSZ

Vyšší důchody i více peněz pro marody! Jaké jsou…

Tápete a marně sháníte informace? Nevíte, odkdy se vám zvýší důchod, zda máte šanci na otcovskou dovolenou a…

Nemocnice na Bulovce nakoupila léky a implantáty za 800 milionů bez výběrového řízení, ukázal audit

Nemocnice na Bulovce nakoupila léky a implantáty za…

Nemocnice na Bulovce zadala bez výběrového řízení zakázky za více než 800 milionů, a to v letech 2016 a…

 

iSport.cz

Kolář o střetu: Bolelo to fakt hodně. Mikula hned věděl, že dostane kartu

Kolář o střetu: Bolelo to fakt hodně. Mikula hned…

Dostal ránu do hlavy, zdálo se, že je po něm. Slávistický brankář Ondřej Kolář ale nakonec vypjaté utkání v…

Rittich výkonem kariéry oslnil New York, Kämpf poprvé v sezoně skóroval

Rittich výkonem kariéry oslnil New York, Kämpf…

SOUHRN | Brankář David Rittich se v nedělním utkání NHL vyznamenal 44 zákroky, kterými pomohl Calgary k výhře…

 

Reflex.cz

Vrozené a naučené: Stále nevíme, která z těchto vlastností víc ovlivňuje naše chování

Vrozené a naučené: Stále nevíme, která z…

Spor o rozhodující vliv vrozeného či v průběhu života získaného chování zůstává zatím stále bez vítěze.

Hinduističtí kněží odmítají pustit do chrámu v Indii ženy v menstruačním věku, vyvolalo to nepokoje

Hinduističtí kněží odmítají pustit do chrámu v Indii…

Závažný náboženský a společenský spor se vede už mnoho let kolem velmi významné hinduistické svatyně Sabarimala…