Scuderia Cameron Glickenhaus 004 S má sedadlo řidiče uprostřed jako McLaren F1

 

Scuderia Cameron Glickenhaus představuje svůj zcela nový silniční supersport SCG 004 S, který zaujme designem, řešením interiéru i samotnou technikou a jízdními výkony.

V létě roku 2006 ohromilo studio Pininfarina motoristický svět supersportem Ferrari P4/5 postaveným na základech modelu Enzo pro sběratele Jamese Glickenhause. Ten si svůj jedinečný kousek sice užíval v běžném provozu, ale toužil i po závodní verzi.

Díky tomu vznikl druhý exemplář představený v roce 2011 a pojmenovaný již jen P4/5 Competizione, jehož základem se stalo Ferrari F430 GT2. V červnu stejného roku se tento vůz postavil na start závodu 24 hodin na Severní smyčce Nürburgringu.

Za volantem P4/5 Competizione tehdy se střídali Mika Salo, Luca Cappellari, Nicola Larini a Fabrizio Giovanardi. V celkovém pořadí tento vůz skončil na 40. místě a ve své třídě E1-XP2 byl třetí, což jsou vzhledem k náročnosti celého závodu vynikající výsledky.

Jamese Glickenhaus ovšem toužil po zcela vlastním stroji, který nebude jen překarosovanou evolucí Ferrari a díky tomu se v roce 2013 objevily první zprávy o vývoji vozu pojmenovaného SCG 003, přičemž zkratka znamená Scuderia Cameron Glickenhaus, zatímco číselné označení odkazuje na skutečnost, že je to po dvojici P4/5 třetí projekt v pořadí.

Koncem roku 2014 jsme se dočkali prvních záběrů maskovaného prototypu a začátek roku následujícího přinesl odhalení podoby závodního SCG 003 C (Competizione) i silničního SCG 003 S (Stradale) spolu s informacemi o technice verze označené písmenem C.

Následně došlo i na ostré nasazení SCG 003 C do vytrvalostních závodů, zatímco o silniční verzi se příliš nemluvilo a teprve na podzim loňského roku se objevily informace o technice SCG 003 S, k jehož pohonu má sloužit vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru s naladěný na 552 kW (750 k).

Scuderia Cameron Glickenhaus SCG 003 S: Sériová verze nabídne 750 koní (+video)

Nyní však Scuderia Cameron Glickenhaus odhaluje zcela nový model, který dostal označení SCG 004 S a připraven primárně pro běžný silniční provoz a teprve později má dorazit i v provedení pro nasazení čistě na závodních okruzích.

SCG 004 S především liniemi svých předních partií dokazuje, že zakladatel značky má stále jistou slabost pro tvary závodních vozů a prototypů značky Ferrari ze šedesátých let. V tomto případě stálo návrhářům vzorem nejspíš Dino 206 Competizione Prototipo z roku 1967.

Na ladné linie karoserie SCG 004 S, vyvolávající vzpomínky na sladká šedesátá léta, lehce navazuje svým stylem i interiér a to především provedení palubní desky s výřadem klasických budíků a tříramenným volantem. Hlavní pozornost v interiéru však vyvolává umístění řidiče v podélné ose vozu a dvojice spolujezdců po jeho bocích stejně jako je tomu u slavného supersportu McLaren F1 nebo Ferrari 365 P Berlinetta Speciale Tre Posti ze šedesátých let.

Stylový design nového SCG 004 S ukrývá naprosto současnou techniku, což znamená, že v konstrukci vozu hrají prim uhlíková vlákna, stojící i za hmotností pod 1200 kg, zatímco k pohonu je použito pětilitrového vidlicového osmiválce s dvojicí turbodmychadel, disponujícího nejvyšším výkonem 478 kW (650 k) a točivý momentem 720 N.m. Tyto hodnoty zamíří k zadním kolům prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky nebo automatické převodovky s možností řazení pádly pod volantem.

SCG 004 S vznikne nejprve v limitované úvodní sérii The Founders Edition, čítající 25 exemplářů a následně se má rozběhnout sériová výroba, jejímž cílem je do 250 vozů ročně. Základní cena je stanovena na 400.000 amerických dolarů (zhruba 8.800.000 Kč) a úvodní série je údajně již téměř vyprodána, přestože první prototypy vozů mají být dokončeny až v polovině příštího roku.

Scuderia Cameron Glickenhaus hodlá na silniční provedení své novinky navázat odvozenými závodními verzemi pro nasazení v národních i mezinárodních sériích podle pravidel pro třídy GT3 a GTE/GTLM.

Spolupracujeme s TipCars.com
Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou

Několik stovek lidí v úterý se zalepenou pusou…

Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce

Češi vyhodili předloni do žlutých kontejnerů 39 100 tun…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 





 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Dnes 18:45

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže vláda straně z „předpeklí“?

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže…

Inspirovaná německými sociálními demokraty uchýlila se i ČSSD k referendu o vstupu do menšinové vlády s ANO,…

"Honimír" předjížděl na D1 ve zúžení, dopadlo to…

Pořádně draho vyšlo předjíždění na D1 řidiče (40) z Malajsie. Se svým lamborghini ve zúženém úseku D1 na Žďársku…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Slavia druhá také na přestupovém trhu. Třeba Ekpai jí utíká do Plzně

Slavia druhá také na přestupovém trhu. Třeba Ekpai…

Ubong Ekpai skončí v létě téměř na tuty ve Viktorii Plzeň, ne ve Slavii. Přitom „sešívaní“ ho chtěli první. To…

 

Reflex.cz

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si na férovku přiznat, že už nebude nikdy

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si…

Hudební festival Trutnoff, který patřil mezi nejstarší akce svého druhu v Česku, se ani v letošním roce na…

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Máte pocit, že lidem občas nerozumíte? Pokud jim toužíte vidět do hlavy, zkuste použít několik technik, které s…