Scuderia Cameron Glickenhaus 004 S má sedadlo řidiče uprostřed jako McLaren F1

 

Scuderia Cameron Glickenhaus představuje svůj zcela nový silniční supersport SCG 004 S, který zaujme designem, řešením interiéru i samotnou technikou a jízdními výkony.

V létě roku 2006 ohromilo studio Pininfarina motoristický svět supersportem Ferrari P4/5 postaveným na základech modelu Enzo pro sběratele Jamese Glickenhause. Ten si svůj jedinečný kousek sice užíval v běžném provozu, ale toužil i po závodní verzi.

Díky tomu vznikl druhý exemplář představený v roce 2011 a pojmenovaný již jen P4/5 Competizione, jehož základem se stalo Ferrari F430 GT2. V červnu stejného roku se tento vůz postavil na start závodu 24 hodin na Severní smyčce Nürburgringu.

Za volantem P4/5 Competizione tehdy se střídali Mika Salo, Luca Cappellari, Nicola Larini a Fabrizio Giovanardi. V celkovém pořadí tento vůz skončil na 40. místě a ve své třídě E1-XP2 byl třetí, což jsou vzhledem k náročnosti celého závodu vynikající výsledky.

Jamese Glickenhaus ovšem toužil po zcela vlastním stroji, který nebude jen překarosovanou evolucí Ferrari a díky tomu se v roce 2013 objevily první zprávy o vývoji vozu pojmenovaného SCG 003, přičemž zkratka znamená Scuderia Cameron Glickenhaus, zatímco číselné označení odkazuje na skutečnost, že je to po dvojici P4/5 třetí projekt v pořadí.

Koncem roku 2014 jsme se dočkali prvních záběrů maskovaného prototypu a začátek roku následujícího přinesl odhalení podoby závodního SCG 003 C (Competizione) i silničního SCG 003 S (Stradale) spolu s informacemi o technice verze označené písmenem C.

Následně došlo i na ostré nasazení SCG 003 C do vytrvalostních závodů, zatímco o silniční verzi se příliš nemluvilo a teprve na podzim loňského roku se objevily informace o technice SCG 003 S, k jehož pohonu má sloužit vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru s naladěný na 552 kW (750 k).

Scuderia Cameron Glickenhaus SCG 003 S: Sériová verze nabídne 750 koní (+video)

Nyní však Scuderia Cameron Glickenhaus odhaluje zcela nový model, který dostal označení SCG 004 S a připraven primárně pro běžný silniční provoz a teprve později má dorazit i v provedení pro nasazení čistě na závodních okruzích.

SCG 004 S především liniemi svých předních partií dokazuje, že zakladatel značky má stále jistou slabost pro tvary závodních vozů a prototypů značky Ferrari ze šedesátých let. V tomto případě stálo návrhářům vzorem nejspíš Dino 206 Competizione Prototipo z roku 1967.

Na ladné linie karoserie SCG 004 S, vyvolávající vzpomínky na sladká šedesátá léta, lehce navazuje svým stylem i interiér a to především provedení palubní desky s výřadem klasických budíků a tříramenným volantem. Hlavní pozornost v interiéru však vyvolává umístění řidiče v podélné ose vozu a dvojice spolujezdců po jeho bocích stejně jako je tomu u slavného supersportu McLaren F1 nebo Ferrari 365 P Berlinetta Speciale Tre Posti ze šedesátých let.

Stylový design nového SCG 004 S ukrývá naprosto současnou techniku, což znamená, že v konstrukci vozu hrají prim uhlíková vlákna, stojící i za hmotností pod 1200 kg, zatímco k pohonu je použito pětilitrového vidlicového osmiválce s dvojicí turbodmychadel, disponujícího nejvyšším výkonem 478 kW (650 k) a točivý momentem 720 N.m. Tyto hodnoty zamíří k zadním kolům prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky nebo automatické převodovky s možností řazení pádly pod volantem.

SCG 004 S vznikne nejprve v limitované úvodní sérii The Founders Edition, čítající 25 exemplářů a následně se má rozběhnout sériová výroba, jejímž cílem je do 250 vozů ročně. Základní cena je stanovena na 400.000 amerických dolarů (zhruba 8.800.000 Kč) a úvodní série je údajně již téměř vyprodána, přestože první prototypy vozů mají být dokončeny až v polovině příštího roku.

Scuderia Cameron Glickenhaus hodlá na silniční provedení své novinky navázat odvozenými závodními verzemi pro nasazení v národních i mezinárodních sériích podle pravidel pro třídy GT3 a GTE/GTLM.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Miloš Zeman v rozhovoru pro Blesk: Blbci u Palacha, vyhazov za šikanu a odhalený důchod Miloš Zeman v rozhovoru pro Blesk: Blbci u Palacha, vyhazov za šikanu a odhalený důchod

Český prezident Miloš Zeman byl už po 16. hostem pořadu S…

Soud zamítl reorganizaci vagonky Heavy Machinery Services, ta dluží miliardy Soud zamítl reorganizaci vagonky Heavy Machinery Services, ta dluží miliardy

Krajský soud v Českých Budějovicích v sobotu zamítl…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco? Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc…

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

 





 
Dakar 2019: Ty nejlepší fotky z letošní extrémně těžké soutěže

Dakar 2019: Ty nejlepší fotky z letošní extrémně těžké soutěže

Dnes 14:53

Přes pět tisíc kilometrů mezi obrovskými a spektakulárně vypadajícími dunami. Jízdy v kamenitém rozbitém terénu, prázdnými řečišti i úzkými kamiony. Starty a cíle na mořském pobřeží.




Blesk.cz

Doporučoval vám YouTube loni podivná videa? Už by to mělo být opravené

Doporučoval vám YouTube loni podivná videa? Už by to…

Minulý rok se čas od času stávalo, že se některých uživatelům YouTube zobrazoval podivný doporučený obsah.…

Boo boo, pláčou miliony fanoušků! Zemřel nejkrásnější pejsek světa

Boo boo, pláčou miliony fanoušků! Zemřel…

Tuleň s afrem, nadýchaný medvídek, oranžový plyšák. Tak znějí některé z přezdívek chlupáče, svého času…

 

iSport.cz

Australská smršť Kvitové, útočí na grandslam: Jde mi to moc pěkně!

Australská smršť Kvitové, útočí na grandslam: Jde mi…

Tohle je tenisová euforie! Petra Kvitová se vrátila na grandslamu do čtvrtfinále. V Melbourne za postup vděčí…

Arsenal vygumoval Chelsea a Sarri běsnil: Tohle nebudu tolerovat!

Arsenal vygumoval Chelsea a Sarri běsnil: Tohle…

V sobotním londýnském derby mezi domácím Arsenalem a hostující Chelsea existovalo na hřišti jediné mužstvo.…

 

Reflex.cz

Dcera revoluce: Jaký byl pohnutý život Eleanor Marxové a proč skončil sebevraždou?

Dcera revoluce: Jaký byl pohnutý život Eleanor…

Narodila se 16. ledna 1855 jako šesté ze sedmi dětí Karla a Jenny Marxových v Londýně. Navzdory krušným…

Chudoba v Česku: Jak jsme na tom v porovnání s ostatními zeměmi v EU

Chudoba v Česku: Jak jsme na tom v porovnání s…

Češi nejsou tak chudí, jak levice ráda tvrdí. Aspoň pokud vyjdeme z údajů Eurostatu a Českého statistického…