Seat 20V20 zatím stále jen koncept SUV
Seat ve své nabídce zatím nemá vůz kategorie SUV. To se však již brzy změní, což velmi dobře demonstruje koncept 20V20 připravený pro autosalonu v Ženevě. Jeho exteriér i interiér mají již velmi blízko k sériové podobě.
Prozatím Seat uvádí 20V20 jako čtyřdveřové SUV kupé a tiskové materiály samozřejmě hýří superlativy, uvádějící tento koncept jako vizi extrémně sportovního a výkonného zástupce své kategorie. Zároveň španělská automobilka v mnohem střízlivějším tónu odhaluje některé technické informace.
Po stránce designu má 20V20 představovat systematickou evoluci současného stylu španělské značky, který posouvá dále směrem ke sportovnějším liniím nejen v oblasti karoserie, ale i v případě provedení interiéru.
Koncept s rozvorem náprav 2791 mm, rozchodem kol vpředu 1648 mm a vzadu 1638 mm, má celkovou délku 4659 mm. Stroj stojící na 20-palcových kolech má při světlé výšce 228 mm nakládací hranu zavazadlového prostoru ve výšce 796 mm a ten ve svém základním uspořádání v kombinaci se čtyřmístným interiérem konceptu nabízí rovných 600 litrů objemu, který lze samozřejmě dále zvětšit složením sedadel ve druhé řadě.
Interiér s čtveřicí samostatných sedadel zaujme především provedením palubní desky, jíž vévodí trojice TFT displejů, z nichž největší 12,3-palcový slouží jako přístrojový štít, což je řešení známé již ze sériového Audi TT.
Seat v souvislosti s 20V20 připraveným pro Ženevu nezmiňuje konkrétní pohonnou jednotku, ale uvádí, že je připraven pro využití řady zážehových i vznětových pohonných jednotek. V případě benzinových jsou uváděný přeplňované motory TSI s výkonem až do 220 kW (300 k), zatímco u vznětových agregátů TDI je zmiňován výkon až do 176 kW (240 k).
Sériové SUV značky Seat pak má dorazit i jako plug-in hybrid s možností jízdy čistě na elektřinu. Samozřejmostí budou verze s pohonem předních i všech čtyř kol a využity budou i převodovky DSG.
Seat plánuje minimálně dvě SUV. Jako první dorazí na trh v roce 2016 kompaktní model, o rok později bude následovat menší SUV. Španělský výrobce zvažuje také výrobu velkého SUV, nejprve však chce zjistit, zda zákazníci značky vůbec takové auto chtějí.
Minimálně jedno z chystaných SUV španělské značky se bude vyrábět u Škody, v továrně v Kvasinách. Zde bude vznikat i velké SUV mladoboleslavské značky, dosud známé jako Snowman. O lokalitě výroby rozhodly finanční náklady – vyrábět auto v Česku je levnější než ve Španělsku.