Seat 20V20 zatím stále jen koncept SUV

 

Španělská značka Seat v minulosti představila již dva koncepty SUV – Tribu a IBX. Letos následuje třetí, který má zároveň nejblíže k sériovému modelu.

Seat ve své nabídce zatím nemá vůz kategorie SUV. To se však již brzy změní, což velmi dobře demonstruje koncept 20V20 připravený pro autosalonu v Ženevě. Jeho exteriér i interiér mají již velmi blízko k sériové podobě.

Prozatím Seat uvádí 20V20 jako čtyřdveřové SUV kupé a tiskové materiály samozřejmě hýří superlativy, uvádějící tento koncept jako vizi extrémně sportovního a výkonného zástupce své kategorie. Zároveň španělská automobilka v mnohem střízlivějším tónu odhaluje některé technické informace.

Po stránce designu má 20V20 představovat systematickou evoluci současného stylu španělské značky, který posouvá dále směrem ke sportovnějším liniím nejen v oblasti karoserie, ale i v případě provedení interiéru.

Koncept s rozvorem náprav 2791 mm, rozchodem kol vpředu 1648 mm a vzadu 1638 mm, má celkovou délku 4659 mm. Stroj stojící na 20-palcových kolech má při světlé výšce 228 mm nakládací hranu zavazadlového prostoru ve výšce 796 mm a ten ve svém základním uspořádání v kombinaci se čtyřmístným interiérem konceptu nabízí rovných 600 litrů objemu, který lze samozřejmě dále zvětšit složením sedadel ve druhé řadě.

Interiér s čtveřicí samostatných sedadel zaujme především provedením palubní desky, jíž vévodí trojice TFT displejů, z nichž největší 12,3-palcový slouží jako přístrojový štít, což je řešení známé již ze sériového Audi TT.

Seat v souvislosti s 20V20 připraveným pro Ženevu nezmiňuje konkrétní pohonnou jednotku, ale uvádí, že je připraven pro využití řady zážehových i vznětových pohonných jednotek. V případě benzinových jsou uváděný přeplňované motory TSI s výkonem až do 220 kW (300 k), zatímco u vznětových agregátů TDI je zmiňován výkon až do 176 kW (240 k).

Sériové SUV značky Seat pak má dorazit i jako plug-in hybrid s možností jízdy čistě na elektřinu. Samozřejmostí budou verze s pohonem předních i všech čtyř kol a využity budou i převodovky DSG.

Seat plánuje minimálně dvě SUV. Jako první dorazí na trh v roce 2016 kompaktní model, o rok později bude následovat menší SUV. Španělský výrobce zvažuje také výrobu velkého SUV, nejprve však chce zjistit, zda zákazníci značky vůbec takové auto chtějí.

Minimálně jedno z chystaných SUV španělské značky se bude vyrábět u Škody, v továrně v Kvasinách. Zde bude vznikat i velké SUV mladoboleslavské značky, dosud známé jako Snowman. O lokalitě výroby rozhodly finanční náklady – vyrábět auto v Česku je levnější než ve Španělsku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční

Denní objem aktivit na kryptoměnových burzách je oproti…

KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman

Prezident Miloš Zeman přijel na sobotní mimořádný sjezd…

Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Dnes 11:26

Wankelův motor. Technologie pohonné jednotky s rotačním pístem, kterou se v automobilovém světě nikdy nepodařilo tak úplně doladit...




Blesk.cz

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho našli v Ománu

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho…

Obrovská rána pro fanoušky elektronické hudby. Hvězdný DJ Tim Bergling známý pod svým uměleckým jménem Avicii…

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v Šanghaji devátí, celkově jsou třetí

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v…

Prague Lions znovu skončili v Top desítce. Na třetím podniku série Global Champions League v parkurovém skákání,…

 

Reflex.cz

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se staví k hrdinům

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se…

Včera večer byly do Prahy vládním speciálem z Říma dovezeny ostatky kardinála Josefa Berana. Na mši, kterou za…

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

BSA - Software Alliance - má program pro zvýšení ochoty lidí udávat. Za udání neoprávněného užití software…