Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat 20V20 zatím stále jen koncept SUV

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Španělská značka Seat v minulosti představila již dva koncepty SUV – Tribu a IBX. Letos následuje třetí, který má zároveň nejblíže k sériovému modelu.

Seat ve své nabídce zatím nemá vůz kategorie SUV. To se však již brzy změní, což velmi dobře demonstruje koncept 20V20 připravený pro autosalonu v Ženevě. Jeho exteriér i interiér mají již velmi blízko k sériové podobě.

Prozatím Seat uvádí 20V20 jako čtyřdveřové SUV kupé a tiskové materiály samozřejmě hýří superlativy, uvádějící tento koncept jako vizi extrémně sportovního a výkonného zástupce své kategorie. Zároveň španělská automobilka v mnohem střízlivějším tónu odhaluje některé technické informace.

Po stránce designu má 20V20 představovat systematickou evoluci současného stylu španělské značky, který posouvá dále směrem ke sportovnějším liniím nejen v oblasti karoserie, ale i v případě provedení interiéru.

Koncept s rozvorem náprav 2791 mm, rozchodem kol vpředu 1648 mm a vzadu 1638 mm, má celkovou délku 4659 mm. Stroj stojící na 20-palcových kolech má při světlé výšce 228 mm nakládací hranu zavazadlového prostoru ve výšce 796 mm a ten ve svém základním uspořádání v kombinaci se čtyřmístným interiérem konceptu nabízí rovných 600 litrů objemu, který lze samozřejmě dále zvětšit složením sedadel ve druhé řadě.

Interiér s čtveřicí samostatných sedadel zaujme především provedením palubní desky, jíž vévodí trojice TFT displejů, z nichž největší 12,3-palcový slouží jako přístrojový štít, což je řešení známé již ze sériového Audi TT.

Seat v souvislosti s 20V20 připraveným pro Ženevu nezmiňuje konkrétní pohonnou jednotku, ale uvádí, že je připraven pro využití řady zážehových i vznětových pohonných jednotek. V případě benzinových jsou uváděný přeplňované motory TSI s výkonem až do 220 kW (300 k), zatímco u vznětových agregátů TDI je zmiňován výkon až do 176 kW (240 k).

Sériové SUV značky Seat pak má dorazit i jako plug-in hybrid s možností jízdy čistě na elektřinu. Samozřejmostí budou verze s pohonem předních i všech čtyř kol a využity budou i převodovky DSG.

Seat plánuje minimálně dvě SUV. Jako první dorazí na trh v roce 2016 kompaktní model, o rok později bude následovat menší SUV. Španělský výrobce zvažuje také výrobu velkého SUV, nejprve však chce zjistit, zda zákazníci značky vůbec takové auto chtějí.

Minimálně jedno z chystaných SUV španělské značky se bude vyrábět u Škody, v továrně v Kvasinách. Zde bude vznikat i velké SUV mladoboleslavské značky, dosud známé jako Snowman. O lokalitě výroby rozhodly finanční náklady – vyrábět auto v Česku je levnější než ve Španělsku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
7. 3. 2015 14:11
Re: Na koncern
Trocha budu ine narazniky, a bocna linia nebude taka ako je teraz na Leone. Svetla budu velmi podobne.
3. 3. 2015 13:11
Re: okopirovany Yeti
dareba je přesně ten typ "lidí", kteří dělají z diskuzí žumpu, kterou už nikdo nečte
3. 3. 2015 13:02
Re: okopirovany Yeti
Pan "Dareba" koukám se vyzná v koncernové politice:) Inu, klobouk dolů - tvůj chlebodárce má "vysmátého ježka" ve znaku, viď? Tvrdit, že SEAT opisuje co se dá a že to asi už přehnali... Když jsi tak znalý, určitě víš, že vše v této skupině je podřízeno tátovi VW, který SCHVALUJE a ROZHODUJE o krocích a činech svých automobilek. Proto je jesné (i mé šestileté dceři), že tatínek pokud rozhodne, tak to platí a bez diskuzí. Tolik polopatě pro tebe... >:D Pro ostatní: možná se pletu, ale vývoj tohoto krasavce byl přeci svěřen SEATu a výroba Škodovce(!) A v koncernu, který sdílí napříč značkami podvozky, elektroniku, motory a další, mluvit o opisování je přinejmenším neznalost a velký omyl. Inu koukám, že rostoucí úspěch "dosud okopánka" jménem SEAT leží v žaludku čím dál více lidem! Páček:)
3. 3. 2015 12:42
Re: okopirovany Yeti
z toho plyne především to, že by jsis měl urychleně nasadit své prášky

a pro mne zase, že nemám reagovat na takové zoufalce
3. 3. 2015 12:40
Re: okopirovany Yeti
doveděli od tebe? >:D >:D

Já díky Bohu nemám komplexy, mám rád Seat i Škodu, koneckonců obě tyto značky jsou vzájemně velmi propojené (např. ředitel Seatu-dřívější ředitel marketingu Škody a naopak ředitel kvality i ředitel nákupu zn. Škoda oba loni přešli ze SEATu) a snaží se cílit na jiné zákazníky
Teď sem zase taháš zisk >:D však oni už v té ztrátě dlouho nebudou ;-)
mimochodem aby bylo vidět jak moc se dá od tebe něco tzv. "dozvědět", jakou vypovídací hodnotu má to, co napíšeš: „Hospodaření společnosti SEAT, S.A. za rok 2001 skončilo se ziskem ve výši 233,12 milionů eur“
Od té doby uplynulo 25 let viď ;-)

PS: já to s tebou myslim dobře :-)