20.7. 2015 Michal Fokt

Seat Alhambra 2016: Jízdní dojmy ze Španělska

 

V Barceloně jsme se seznámili s omlazenou verzí velkoprostorové Alhambry. Změny jsou jen velmi decentní.

Velkoprostorové modely Volkswagen Sharan a Seat Alhambra prošly letos na jaře modernizací a teď nás obě značky seznámily s tím, jak vylepšené modely fungují. Volkswagen tak učinil před měsícem, nyní je na řadě Seat.

I v jeho případě bohužel platí, že se toho moc otestovat nedá. Vůz má novou optiku předních světlometů a zadních svítilen, lehce modifikované nárazníky, upravený středový panel palubní desky, modernější grafiku displeje v přístrojovém štítu a hezčí tvar středu volantu. Když si k tomu přidáme eurošestkové modifikace motorů s decentním snížením spotřeby a místy i nepoznatelným zvýšením výkonu, tento komplet se v prvních jízdních dojmech netestuje zrovna snadno. U Sharanu to ozvláštnili alespoň příslušenstvím…

Nejinak je tomu v případě nových bezpečnostních prvků. Multikolizní brzdu, která zamezí dalším střetům po havárii, bych testoval velmi nerad, další novinkou je sledování mrtvého úhlu zpětných zrcátek s výstrahou přijíždějících vozidel při kolmém couvání, čtení dopravních značek, asistent dálkových světel a vylepšená verze infotainmentu.

Jedna otestovatelná novinka tu ale naštěstí byla – adaptivní regulace podvozku DDC, která podle aktuálních jízdních podmínek mění nastavení ventilů v tlumičích a pomáhá tak zlepšovat jízdní komfort. Už z dojmů se Sharanem víte, že šasi auta je naladěno vcelku sportovně, díky čemuž má slušné jízdní vlastnosti a současně dobrou kvalitu jízdy, pokud tedy zrovna neobouvá 18“ kola na UHP pneumatiky.

Alhambra s DDC je ale úplně jiný svět. Pokud máte (vcelku rozumný) pocit, že rodinné auto s vysokou stavbou karoserie by mělo být v první řadě pohodlné, tak tohle je přesně ten případ. Tam, kde standardní naladění kopíruje povrch silnice, vůz s DDC a klasickými HP pneumatikami pluje jako koráb, noblesně se pohupuje se a parádně žehlí veškeré nerovnosti. Je ovšem třeba upozornit, že těch na silnicích v Katalánsku mnoho není, takže to nemusí na našich tankodromech platit bezezbytku.

Jisté ovšem je, že pocit, že řídíte komfortní americkou limuzínu ze staré školy, přetrvá i zde, výměnou ale musíte počítat s větší nedotáčivostí v zatáčkách a menší ochotou zatáčet vůbec, spojenou s naléháváním na vnější přední kolo. Ale věřte mi, stojí to za těch necelých 26 tisíc korun navíc. Jestli se chcete svižně proplétat zatáčkovitými okreskami, přikupte si k Alhambře nějakou Cupru nebo FR…

Dojem luxusního cestování umocňovala v testovaném exempláři ještě hladce a rychle pracující dvouspojková převodovka. Dvoulitrový turbodiesel se 110 kW a 340 N.m běžným nárokům na rodinné cestování bez problémů vyhoví, motor samotný by ale mohl být s ohledem na velikost auta odhlučněn o něco lépe. Největší zájem ale bude zcela jistě o 150koňové TDI s manuálem.

Přímo řazený šestikvalt má poměrně krátké dráhy a hladký chod, což je určitě důležitější, než mírné vůle v kulise. Řízení je u všech verzí lehké, málo citlivé kolem středové polohy, ale v tohoto typu vozu je to spíše charakteristická vlastnost, než nevýhoda.

Alhambra se v Česku na rozdíl od Sharanu nabízí s celou škálou motorizací, vyzkoušel jsem tedy ještě základní model nabídky, kterým je turbobenzinová verze 1.4 TSI. Pokud patříte ke klidným řidičům a přijde vám zbytečné dávat 120 tisíc korun navíc za (první použitelné) 150k TDI, tak určitě nemusíte. Je sice pravda, že na horských silničkách nad Barcelonou bylo TSIčko trošku udýchané, ale to nebude jeho běžný revír a na silnicích a dálnicích byla jeho dynamika přijatelná.

Základní linie Reference (s 1.4 TSI/110 kW od 661.900 Kč) zahrnuje sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, multikolizní brzdu, 16“ ocelová kola, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektronickou parkovací brzdu, senzor únavy řidiče, samostatná posuvná sedadla ve druhé řadě, klimatizaci, elektrické ovládání oken nebo kotoučové brzdy na všech kolech. Linie Style je se základním turbomotorem dostupná od 732.900 Kč. Oproti výbavě Reference navíc dostanete litá 16“ kola, automatickou klimatizaci, USB a AUX zdířku pro připojení externích zařízení, media systém Plus, tempomat, dešťový senzor, výškově nastavitelné sedadlo řidiče nebo multifunkční volant. Linie Style Advance je o pouhých 10.000 Kč dražší a přidává litá 17“ kola, sportovní podvozek, výrazněji profilovaná sedadla a černé dekorační materiály v interiéru.

Seat Alhambra 2015 - technická data a české ceny
Motor1.4 TSI2.0 TSI2.0 TDI2.0 TDI2.0 TDI AWD2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]139519841968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/-162/-85/-110/-110/-135/-
Točivý moment [N.m/min]250/1500350/1500280/1750340/1750340/1750380/1750
Převodovka6M(6A)6A6M6M(6A)6M6M(6A)
Maximální rychlost [km/h]202(199)226188203(200)199217(214)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9.9(10.0)7.612.710(10.4)10.68.9(9.4)
Cena Reference [Kč]661.900-761.900781.900827.900-
Cena Style [Kč]732.900841.900-852.900898.900887.900
Cena Style Advance [Kč]742.900851.900-862.900908.900897.900
Příplatek za převodovku DSG činí 42.000 Kč
Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Seat Alhambra dostal speciální edici k 20. výročí Seat Alhambra dostal speciální edici k 20. výročí

Velké MPV španělské značky v letošním roce slaví své…

Modernizovaný Seat Alhambra: V Česku od 661.900 Kč Modernizovaný Seat Alhambra: V Česku od 661.900 Kč

Seat zveřejnil ceník modernizovaného MPV Alhambra. S…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…