23.6. 2015 Michal Fokt

Volkswagen Sharan 2015: Jízdní dojmy z Německa

 

V okolí Hannoveru jsme jezdili s faceliftovaným velkoprostorovým Sharanem modelového roku 2015. Změnilo se toho pramálo…

Nové vozy německých automobilek vyráběné ve střední a západní Evropě se často jezdí testovat do Středozemí, v tomto případě to ale je trošku naruby – modernizovaný Volkswagen Sharan, jenž se vyrábí v Portugalsku, se evropským médiím představil slabou hodinku od Wolfsburgu – zamířili jsme za ním do Hannoveru, což asi nebyla úplně šťastná volba, protože nás uvítala obloha jako pytel a protivný jemný déšť, což nejsou úplně optimální podmínky, pokud zrovna netestujete neoprény.

Z nedávno publikovaného článku už víte, že vůz dostal jen drobné modifikace interiéru a lehkými změnami prošly v rámci přechodu na Euro 6 i motory. Jakkoli to není úplně málo změn, zkuste je nějak smysluplně vyzkoušet za pár desítek minut v rámci prvních dojmů…

To ví jak skupinka českých novinářů, tak očividně i Volkswagen sám, protože se hned v úvodu snaží strhnout pozornost na příslušenství, které ale samo o sobě též není v nabídce nové. Vozy byly vybaveny palubní ledničkou, přídavným zpětným zrcátkem pro sledování dění na zadních sedadlech, slunečními clonami v zadních dveřích a v okně výklopné zádě a na vzadu byl připevněn nosič na kola, avšak bez kol.

Dále jsem mohl vizuálně zkonstatovat, že Sharan 2015 s diodovým osvětlením a modifikovanými nárazníky asi nebude po chvíli zkoumání problém odlišit od předchozí verze a pozastavil se nad tím, že všechny vozy byly přistaveny na 18“ kolech s UHP pneumatikami Continental SportContact… a nikdo mi nedokázal říct, zda jde o standardní obutí pro tento rozměr ráfku. Usedám za volant, jenž je prakticky jedinou na první pohled viditelnou změnou v kabině – má jiný tvar středové části a zploštění dole a zase má docela tenký věnec. Zvídavé oči odhalí ještě pozměněná tlačítka v okolí 6,5“ dotykové obrazovky na středovém panelu, novou grafiku displeje v kapličce a …to je všechno.

Volkswagen Sharan 2015 - technické údaje naftových motorů
Motor2.0 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Převodovka6M6M (6DSG) /4x4/6M(6DSG)
Zdvihový objem [cm3]196819681968
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]85/3500110/3500135/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]280/1750-3000340/1750-3000380/1750-3000
Maximální rychlost [km/h]202 (197)200 (198) /198/215 (213)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12.610.3 /10.6/8.9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5.1-5.05.1-5.0 (5.2) /5.7-5.6/5.3
Pohotovostní hmotnost [kg]od 1697od 1697 (1718) /1816/od 1725 (1729)
*Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku

Dosud používané nafťáky 2.0 TDI (103 a 130 kW) prošly eurošestkovými úpravami a inovované varianty mají 110 a 135 kW. Slabší verze by nyní měla být v kombinovaném jízdním režimu schopná jezdit i za 5,0 l na 100 km, zatímco ta silnější si vyžádá o tři deci nafty více. Škálu turbodieselů nově rozšiřuje nová základní verze s 85 kW při 3500 otáčkách a 280 N.m v rozmezí 1750-3000/min, taktéž s pětilitrovou spotřebou, ta se však na českém trhu nebude nabízet. Zatímco nejslabší TDI lze mít pouze se šestistupňovým manuálem, u 110kW a 135kW varianty je možné volit i ze šestistupňové dvouspojky DSG, navíc se 150koňové TDI se nabízí též s pohonem všech kol 4Motion.

V Česku budou chybět i všechna benzinová TSI, ale pro pořádek uveďme, že v tomto případě nabídku tvoří 1.4 TSI se 110 kW v rozmezí 5000-6000 otáček a 250 N.m ve škále 1500-3500/min a vrcholí nejvýkonnějším motorem v nabídce Sharanu v podobě 2.0 TSI se 162 kW a 350 N.m, jenž lze mít pouze s DSG. Tato verze zvládne stovku za 7,8 s a rozjede se na rychlost 226 km/h.

Omlazený Sharan klade velký důraz na bezpečnostní systémy a multimédia. Může disponovat mimo jiné funkcí Front Assist s City Emergency Braking (do rychlosti 30 km/h), adaptivním tempomatem, novým parkovacím asistentem, elektronickou ruční brzdou nebo asistentem rozjezdu do kopce. Z multimediálního soudku jmenujme systémy App Connect, MirrorLink, Android Auto a CarPlay, ne vše ale bude v České republice fungovat.

Nejprve jsme usedli za volant modelu, který bude určitě snem všech rodinně založených řidičů – 2.0 TDI/135 kW s DSG. Vůz má opravdu spoustu síly a určitě ho nezaskočí ani plné obsazení, při akceleraci však občas ztrácel na mokré silnici trakci. Ačkoli byl v kabině nejrušivějším elementem (aerodynamický svist i hluk od kol jsou potlačeny velmi slušně), nedá se říci, že je (kromě prudké akcelerace) vyloženě hlučný, o jeho odsunutí do pozadí se postará zapnuté rádio. Dvouspojka řadí plynule a rychle a nezaznamenal jsem snad ani jedinou zmatenou reakci, vždy měla předpřipravený ten správný kvalt.

Moc radosti bohužel nedělá řízení, je přeposilované a dnes už zaskočí i „autobusový“ sklon sloupku řízení. Velká kola se občas postarala i na kvalitních německých silnicích o přenos rázu do kabiny a bylo cítit, že by karoserie mohla být tužší, výhodou obutí naopak byly velmi dobré jízdní vlastnosti, potěšila stabilita v zatáčkách i v přímém směru, stejně jako minimální náklony karoserie. Škoda jen, že opěradla jinak příjemně tuhých sedadel jsou mělká.

Volkswagen Sharan 2015 - technické údaje benzinových motorů
Motor1.4 TSI2,.0 TSI
Převodovka6M (6DSG6DSG
Zdvihový objem [cm3]13951964
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]110/5000-6000162/4500-6200
Točivý moment [N.m/min]250/1500-3500350/1500-4400
Maximální rychlost [km/h]200 (198)-
Zrychlení 0-100 km/h [s]9.9-
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6.4 (6.6)7.3-7.2
Pohotovostní hmotnost [kg]od 1628 (1642)-
*Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku

Přesednutí do 110kW tédéíčka s manuálem už mě vrátilo do reality převážné většiny zákazníků velkých MPV. Motor má citelně slabší zátah, troufám si však tvrdit, že ani ten nebude mít ani s plně naloženým vozem vážnější problémy. Šestistupňový manuál má krátké dráhy, ale poněkud větší vůle v kulise, než bývá jinak u německé automobilky běžné. Hlučnost motoru je stejná jako u silnější verze, hodnotit spotřebu na poněkud nestandardní testovací trase s překvapivě velkým podílem městských jízd by bylo předčasné.

Cestou zpět na letiště jsme také krátce vyzkoušeli 220koňový benzinový dvoulitr a je třeba říci, že tato motorizace má něco do sebe. Člověk už by v záplavě downsizovaných malorážek skoro zapomněl, jak pěkně zabírá „starý dobrý“ dvoulitr - i v nízkých otáčkách spontánněji, než TDI, byť s menší intenzitou... a vlastně nejen tam. Na pružné zrychlení ho sice tak moc neužije a DSG si na rozdíl od TDI raději podřadí, ale i tak dokáže Sharana pěkně rozhýbat. Nelze tedy, než litovat jeho absence v české nabídce. Bojím se však, že o tom, co se bude u nás nabízet, rozhodli zákazníci sami.

To, co naznačily původní informace, se potvrdilo – Sharan se jízdně oproti dosavadní verzi téměř nezměnil, uvidíme, v jakém světle se ukáží zejména jeho vylepšené motory. Faktem však je, že je stále v docela slušné formě, nehledě na to, že konkurenční boj v této kategorii, čelící postupnému odlivu zákazníků, trošku polevil, takže zbývající část životního cyklu určitě zvládne.

Spolupracujeme s TipCars.com
Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

Vrah Kajínek omilostněný Zemanem opustil vězení Vrah Kajínek omilostněný Zemanem opustil vězení

Dvojnásobný nájemný vrah Jiří Kajínek byl dnes propuštěn…

Letitý spor mezi Applem a Nokií je zažehnán, firmy začnou spolupracovat Letitý spor mezi Applem a Nokií je zažehnán, firmy začnou spolupracovat

Boj mezi americkým Applem a společností Nokia končí…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Volkswagen Sharan: Nejsilnější diesel nově s pohonem všech kol Volkswagen Sharan: Nejsilnější diesel nově s pohonem všech kol

V českém konfigurátoru Volkswagenu nově najdete Sharan ve…

Volkswagen Sharan facelift: Motory Euro 6 a novinky v bezpečnosti Volkswagen Sharan facelift: Motory Euro 6 a novinky v bezpečnosti

Pět let od uvedení druhé generace Volkswagenu Sharan…

 



 
Renault Mégane R.S.: Představení potvrzeno na GP Monaka

Renault Mégane R.S.: Představení potvrzeno na GP Monaka

Dnes 12:53

Francouzi opět stylově přestaví svůj nový sportovní model Mégane Renault Sport v rámci Velké ceny Monaka formule 1.




Blesk.cz

Zpěvačka Debbi 3 roky nepije: Byla jsem sama sobě nebezpečná a ničila okolí!

Zpěvačka Debbi 3 roky nepije: Byla jsem sama sobě…

Nejenom kvůli pár kilům navíc, ale hlavně kvůli své psychice, přestala Debbi (24) pít alkohol. Zpěvačka měla…

Vladimír (†48), který zemřel na Everestu: Jeho žena sledovala smrt v přímém přenosu

Vladimír (†48), který zemřel na Everestu: Jeho žena…

Slovák Vladimír Štrba zemřel o víkendu při svém druhém pokusu o zdolání nejvyšší hory světa Mt. Everest. Ke…

 

iSport.cz

Kvitová blízko návratu! Chce na Wimbledon, zvaží ještě i French Open

Kvitová blízko návratu! Chce na Wimbledon, zvaží…

Návrat Petry Kvitové po vážném zranění ruky z prosincového přepadení se blíží. Česká tenistka stále figuruje v…

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy, Ronaldo nadával

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy,…

Úkol zně jasně: Získejte minimálně bod a trofej pro mistra španělské ligy je vaše! Real Madrid nakonec…

 

Reflex.cz

Kajínek je na svobodě, svým příznivcům poděkoval za podporu

Kajínek je na svobodě, svým příznivcům poděkoval za podporu

Dvojnásobný nájemný vrah Jiří Kajínek byl dnes propuštěn z rýnovické věznice v Jablonci nad Nisou. Byl odsouzen…

Zázraky se dějí: Se 104 let starým fotoaparátem se dají krásně fotit i rychlé vozy Formule 1

Zázraky se dějí: Se 104 let starým fotoaparátem se…

Mohou vypadat fotografie závodů Formule 1 pořízené fotoaparátem z roku 1913 dramaticky? Vozy totiž jezdí tak…