Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový SEAT Alhambra: Největší Španěl všech dob

Ondřej Láník
Diskuze (34)
Nová Alhambra jde ve stopách nového VW Sharanu. Proti předchozímu provedení toto plnohodnotné MPV vyrostlo o 22 centimetrů na 4,85 m, může být až sedmimístné a poprvé dostává dvojici elektricky posuvných bočních dveří. Na český trh dorazí na podzim.

První Alhambra se představila jako dvojče Volkswagenu Sharan už na podzim 1995 na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. V letech 2000 a 2004 absolvoval původní model důkladný facelift, který je nyní po 15 letech od premiéry, následován zcela novou generací.

První Alhambra byla v době uvedení na trh jedním z největších plnohodnotných MPV, což byl jistě jeden z důvodů dlouhého životního cyklu. Původních 4,63 m by dnes stačilo sotva na MPV nižší střední třídy, a tak došlo na výrazné zvětšení vnějších rozměrů. I když přesné údaje zatím výrobce nezveřejnil, známá je přibližná délka 4,85 m, která překonává hlavního konkurenta Ford Galaxy o několik centimetrů a na dosluhující Renault Grand Espace SEATu chybí jen několik milimetrů. Nová Alhambra v porovnání s předchůdcem vyrostla o 22 centimetrů. Šířka je o 9 centimetrů větší.

Zásadní proměny se dočkal interiér. Místo rovné podlahy, do níž byla dosud uchycena vyjímatelná sedadla, jsou v nové Alhambře sedadla, která lze sklopením zanořit do podlahy a vše tak vozíte s sebou. Sedadla v prostřední řadě mohou měnit polohu v podélném směru a na přání budou dodávána sedadla s integrovanými dětskými sedačkami.

Nová je i koncepce přístupu do interiéru. Místo druhého páru bočních dveří uchycených v pantech na B-sloupku jsou v Alhambře boční posuvné dveře, dodávané na přání i s elektrickým ovládáním.

V pětimístné konfiguraci interiéru se může Alhambra pochlubit úctyhodným základním objemem zavazadelníku 885 litrů, při využití pouze dvou sedadel vzroste přepravní kapacita na maximální hodnotu 2297 litrů.

Vnější design sdílí s příbuzným VW Sharanem boční siluetu a většinu dílů v interiéru. Přední a zadní část karoserie byla upravena tak, aby odpovídala aktuálnímu stylingu značky SEAT.

Paleta nabízených motorů zahrnuje výhradně motory TSI a TDI s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Motory TSI dosahují nejvyššího výkonu 110 kW nebo 147 kW, zatímco dvojice motorů TDI s přímým vstřikováním common rail nabízí 103 kW nebo 125 kW. Sériově bude dodáván systém Start-Stop a rekuperace kinetické energie během zpomalování. SEAT Alhambra 2.0 TDI (103 kW) se může pochlubit jednou z nejnižších hodnot kombinované spotřeby paliva ve třídě - 5,5 l/100 km. V nabídce budou také verze s motory TDI doplněnými katalyzátorem SCR (Selective Catalytic Reduction), které budou mít nižší emise NOx. Vedle šestistupňových manuálně řazených převodovek budou v nabídce dvouspojkové převodovky DSG.

Vseznamu příplatkové výbavy budou například natáčecí bi-xenonové světlomety s asistentem dálkových světel, parkovací asistent s automatickým řízením, zadní parkovací kamera, panoramatické elektricky ovládané střešní okno, třízónová klimatizace Climatronic, nebo elektrické otvírání a zavírání bočních posuvných dveří a zadního výklopného víka.

Alhambra se bude prodávat v provedeních Reference a Style. Standardem bude například sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče), ESP s elektronickým brzdovým asistentem a funkcí pro stabilizaci přívěsu.

Výrobu vozů SEAT Alhambra zajišťuje portugalský závod Palmela, na českém trhu se objeví na podzim letošního roku.

Ondřej Láník
Diskuze (34)
20. 4. 2010 17:30
Re: ?
beriem to trochu s nadhľadom, všimol som si používateľov GTI (VW), wolf (Fiat), Ada (TDI PD), ...

ale našťastie sú tu aj nezaujatí diskutéri: Klaudius, Perun, ozawasan, Navtech, _patrik, .... aj puko ;-)
20. 4. 2010 17:27
Re: ?
no a aj z toho mám obavy, či vôbec ísť do turbodúchadlom preplňovaných motorov. mne síce po funkčnej stránke plne vyhovujú (nízka spotreba pri kľudnej jazde a keď potrebujem výkon/zrýchlenie, tak ho v rezerve mám), ale veľa ľudí (aj tu) hovorí, že viac ako 100 tis. km nevydržia.

osobne si myslím, že pokiaľ sa vodič k turbomotoru normálne správa (pred vypnutím nechá motor "vychladnúť"), tak by to malo vydržať tých 250-300 tisíc kilometrov.

renaulty (okrem laguny) majú dosť široký tunel, čo je pre mňa neprípustné - kdesi som to písal na blogu...

čo si mal na renaulte? dCi?
Avatar - Pekelná Micinka
20. 4. 2010 13:21
Re: Kde je 4motion?
>:-[]
20. 4. 2010 13:07
Re: Kde je 4motion?
>:D :yes:
20. 4. 2010 10:00
Re: ?
to co tu citas (ale samozrejme aj inde) musis brat s rozumnou nadsazkou, pretoze sa tu (ale aj inde) nachaza mnoho uzivatelov, ktori maju svoje nazory vyhrotene a su zastancami len jednej znacky/koncernu a budu kydat na ine auta a nemsuia o nich vediet ani nic..samozrejme plati na obe strany.. ;-)