Seat Ibiza (2012): Více agresivity, méně spáleného paliva

Seat Ibiza (2012): Více agresivity, méně spáleného paliva

 
 

Aktuální Ibiza se vyrábí necelé čtyři roky. Nyní dozrál čas na facelift.

Možná, že ho jeden z nejpůvabnějších malých vozů ani nepotřeboval, ale doba velí jinak.

Přední část se změnila přesně tak, jak naznačovaly špionážní fotky. Zmizely oblé linie a nahradily je agresivnější - na nárazníku i hlavních světlometech, které dostaly ve spodní části jakousi vlnku a jsou hranatější. Svislé žebrování na nyní plošší masce chladiče nahradila voštinová mřížka.

V zadní části tolik změn nenajdeme, jen lehce upravený nárazník a grafiku koncových světel. Originální prolisy na bocích díkybohu zůstaly na svých místech.

Na nabídce tří karosářských verzí nebylo rovněž třeba nic měnit: třídveřová SC, pětidveřová i kombi ST se budou vyrábět dál. Nechybí ani sportovnější provedení FR (Formula Racing)

V hlavní roli spotřeba

Paleta pohonných jednotek začíná u starého známého zážehového tříválce 1,2 l/44 kW, který se vyrábí v Mladé Boleslavi. Přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI/77 kW pro změnu nabídne 175 Nm/1550 min-1, přičemž spotřebuje v průměru jen 5,1 litru benzinu na 100 km. Agregáty TDI jsou pochopitelně ještě úspornější. Například varianta 1,2 TDI E-Ecomotive je vybavena systémem Start/Stop. Kombinovaná spotřeba paliva motoru s výkonem 55 kW a točivým momentem 180 Nm je pak ultranízkých 3,4 litru nafty na 100 km (emise CO2 89 g/km), a to ve všech karosářských verzích.

Ibiza se nevzdává zatím ani velkých turbodieselů, nejsilnější 2,0 TDI/105 kW budiž příkladem. S ním uhání až 210 km/h, ale v kombinaci žádá jen 4,6 l/100 km. Když jsme u úspory paliva, zmiňme se alespoň krátce o Ibize 1,6 LPG. Továrně montovaný dvoupalivový systém je k dostání v kombinaci s benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 59 kW a kromě benzinu tedy logicky spaluje i zkapalněný ropný plyn (dříve propan-butan).

Formula Racing

Z úplně jiného soudku je FR, jenž má pod kapotou stále kompresorem a turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI/110 kW (150 k), který se bude nově montovat rovněž do kombi. S dvouspojkovou převodovkou DSG vystřelí takto motorizovaná třídveřová Ibiza z klidu na 100 km/h za 7,8 s a jede až 212 km/h

Kromě DSG mají krotší verze tradiční přímo řazené pěti- či šestistupňové rychlostní skříně. Standardem u nejnižší výbavy Reference je ABS elektronická stabilizace, u výkonnějších modelů i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS. Auta jezdí minimálně na patnácti-, nejvýše na sedmnáctipalcových kolech. Druhý stupeň Style již obsahuje i klimatizaci. FR má výraznější stylistické prvky exteriéru, sportovní sedadla a volant obšitý kůží.

Informace, prosím!

Bi-xenony s diodami pro denní svícení, stejně jako zadní LED jsou v nabídce příplatků. Mlhovky má jen FR, u ostatních výbav je třeba také vytáhnout z bankovního konta více. To platí také o automatické klimatizaci Climatronic s novým ovládacím panelem. Uvnitř přibyly lakované plochy,, sdružené přístroje jsou lépe čitelné a odkládací schránka před spolujezdcem se zvětšila na 10,7 l.

Automobilka nás zatím ale do těchto míst oficiálně nahlédnout nenechala, takže pouze slovem. Konečně i Ibiza dostala informační systém s dotykovým displejem, který kombinuje navigaci, palubní počítač, audio a Bluetooth handsfree. Je navíc vyjímatelný, takže jej lze použít vně vozu. Jeho uvedení na trh bude ještě chvilku trvat, zájemci se jej ale určitě dočkají ještě letos. Interiér může být čalouněn kůží. Zavazadelník pojme u třídveřového hatchbacku SC (Sport Coupe) 284 l, pětidveřová karosářská varianta nabídne 292 l a kombi ST (Sport Tourer) dokonce 430 l. Po sklopení zadních sedadel se dovnitř vejde až 1164 l zbytečností. Tato čísla se nezměnila.

Cupra bude

Nová Ibiza se začne prodávat v Evropě včetně České republiky na jaře letošního roku, Seat se s ní ovšem chystá také do Číny. Sportovní Cupra, která zatím zůstává nezměněna, se objeví nejdříve v létě. Aktuální čtvrté generace se doposud prodalo na půl milionu exemplářů, zákazníky jsou většinou mladí lidé, kterým se půvabná Španělka zkrátka líbí.

JAKE.AUTO.CZ: Seat Ibiza (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Český export do Ruska vzrostl o více než desetinu za rok Český export do Ruska vzrostl o více než desetinu za rok

Export českých firem do Ruska letos meziročně stoupl od…

Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB

Masivní příliv spekulačních peněz způsobil, že banky…

Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

 

Štítky Seat Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza (2012): Více agresivity, méně…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Dnes 09:40

Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.




Blesk.cz

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže sbírku schwarzenberského stříbra i tapety z krav!

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže…

Hostinské komnaty, pokoje pro personál a unikátní sbírka schwarzenberského stříbra. To všechno jsou novinky,…

Jaké to je stát se na den prezidentem? Pražské děti se vydaly v Masarykových stopách

Jaké to je stát se na den prezidentem? Pražské děti…

Jaké to je být prezidentem? To si zažily v sobotu 21. října pražské děti při jednodenní akci Národního muzea. V…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Crosby se zlobil, sudí mu napařil desítku

TOP zajímavosti z NHL: Crosby se zlobil, sudí mu…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i vraždy ve slavném prezidentském klanu

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i…

Přestože jejich někdejší sláva je dávno pryč, přestože od jejich vstupu do politiky uplynulo přes 80 let,…

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si vynahradila svatbou jako z pohádky

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si…

Jedna z nejznámějších tváří filmového plátna druhé poloviny 20. století, žena, která se stala nezapomenutelnou…