Seat Ibiza (2012): Více agresivity, méně spáleného paliva

Seat Ibiza (2012): Více agresivity, méně spáleného paliva

 
 

Aktuální Ibiza se vyrábí necelé čtyři roky. Nyní dozrál čas na facelift.

Možná, že ho jeden z nejpůvabnějších malých vozů ani nepotřeboval, ale doba velí jinak.

Přední část se změnila přesně tak, jak naznačovaly špionážní fotky. Zmizely oblé linie a nahradily je agresivnější - na nárazníku i hlavních světlometech, které dostaly ve spodní části jakousi vlnku a jsou hranatější. Svislé žebrování na nyní plošší masce chladiče nahradila voštinová mřížka.

V zadní části tolik změn nenajdeme, jen lehce upravený nárazník a grafiku koncových světel. Originální prolisy na bocích díkybohu zůstaly na svých místech.

Na nabídce tří karosářských verzí nebylo rovněž třeba nic měnit: třídveřová SC, pětidveřová i kombi ST se budou vyrábět dál. Nechybí ani sportovnější provedení FR (Formula Racing)

V hlavní roli spotřeba

Paleta pohonných jednotek začíná u starého známého zážehového tříválce 1,2 l/44 kW, který se vyrábí v Mladé Boleslavi. Přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI/77 kW pro změnu nabídne 175 Nm/1550 min-1, přičemž spotřebuje v průměru jen 5,1 litru benzinu na 100 km. Agregáty TDI jsou pochopitelně ještě úspornější. Například varianta 1,2 TDI E-Ecomotive je vybavena systémem Start/Stop. Kombinovaná spotřeba paliva motoru s výkonem 55 kW a točivým momentem 180 Nm je pak ultranízkých 3,4 litru nafty na 100 km (emise CO2 89 g/km), a to ve všech karosářských verzích.

Ibiza se nevzdává zatím ani velkých turbodieselů, nejsilnější 2,0 TDI/105 kW budiž příkladem. S ním uhání až 210 km/h, ale v kombinaci žádá jen 4,6 l/100 km. Když jsme u úspory paliva, zmiňme se alespoň krátce o Ibize 1,6 LPG. Továrně montovaný dvoupalivový systém je k dostání v kombinaci s benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 59 kW a kromě benzinu tedy logicky spaluje i zkapalněný ropný plyn (dříve propan-butan).

Formula Racing

Z úplně jiného soudku je FR, jenž má pod kapotou stále kompresorem a turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI/110 kW (150 k), který se bude nově montovat rovněž do kombi. S dvouspojkovou převodovkou DSG vystřelí takto motorizovaná třídveřová Ibiza z klidu na 100 km/h za 7,8 s a jede až 212 km/h

Kromě DSG mají krotší verze tradiční přímo řazené pěti- či šestistupňové rychlostní skříně. Standardem u nejnižší výbavy Reference je ABS elektronická stabilizace, u výkonnějších modelů i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS. Auta jezdí minimálně na patnácti-, nejvýše na sedmnáctipalcových kolech. Druhý stupeň Style již obsahuje i klimatizaci. FR má výraznější stylistické prvky exteriéru, sportovní sedadla a volant obšitý kůží.

Informace, prosím!

Bi-xenony s diodami pro denní svícení, stejně jako zadní LED jsou v nabídce příplatků. Mlhovky má jen FR, u ostatních výbav je třeba také vytáhnout z bankovního konta více. To platí také o automatické klimatizaci Climatronic s novým ovládacím panelem. Uvnitř přibyly lakované plochy,, sdružené přístroje jsou lépe čitelné a odkládací schránka před spolujezdcem se zvětšila na 10,7 l.

Automobilka nás zatím ale do těchto míst oficiálně nahlédnout nenechala, takže pouze slovem. Konečně i Ibiza dostala informační systém s dotykovým displejem, který kombinuje navigaci, palubní počítač, audio a Bluetooth handsfree. Je navíc vyjímatelný, takže jej lze použít vně vozu. Jeho uvedení na trh bude ještě chvilku trvat, zájemci se jej ale určitě dočkají ještě letos. Interiér může být čalouněn kůží. Zavazadelník pojme u třídveřového hatchbacku SC (Sport Coupe) 284 l, pětidveřová karosářská varianta nabídne 292 l a kombi ST (Sport Tourer) dokonce 430 l. Po sklopení zadních sedadel se dovnitř vejde až 1164 l zbytečností. Tato čísla se nezměnila.

Cupra bude

Nová Ibiza se začne prodávat v Evropě včetně České republiky na jaře letošního roku, Seat se s ní ovšem chystá také do Číny. Sportovní Cupra, která zatím zůstává nezměněna, se objeví nejdříve v létě. Aktuální čtvrté generace se doposud prodalo na půl milionu exemplářů, zákazníky jsou většinou mladí lidé, kterým se půvabná Španělka zkrátka líbí.

JAKE.AUTO.CZ: Seat Ibiza (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Právo: ANO nabídlo ČSSD vnitro Právo: ANO nabídlo ČSSD vnitro

Sociální demokracie by mohla dostat ministerstvo vnitra,…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tupá nádhera Zápisník Marka Schwarzmanna: Tupá nádhera

Jsem jediným, komu se zdá, že nejaktivnějším…

Policii se nedaří nábor nových příslušníků. Velikostí platů ji poráží armáda Policii se nedaří nábor nových příslušníků. Velikostí platů ji poráží armáda

Rozdíl v platech nastupujících vojáků a policistů je přes…

 

Štítky Seat Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza (2012): Více agresivity, méně…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

 



Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Uplynulé čtvrtletí očima Františky: Tohle už nikdy více!

Uplynulé čtvrtletí očima Františky: Tohle už nikdy více!

Módní inventura na společenských akcích zaznamenaných kreací uplynulých tří měsíců tohoto roku dává na vědomí,…

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže kvůli tomu ani spát

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže…

Nejen že natočil film, který ji navždy proslavil, ale také byl ženatý s její sestrou. Není divu, že hvězda…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům: fronta a nervy!

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům:…

Česká biatlonistka Gabriela Koukalová kvůli zranění a olympijské nejistotě na dlouhé měsíce zmizela z očí svých…

 

Reflex.cz

Cesta trpaslíka Ovčáčka na Hrad a nikdy zpátky aneb Dojemné shledání malého a velkého Jirky

Cesta trpaslíka Ovčáčka na Hrad a nikdy zpátky aneb…

„Většinou řežu hlavu Miloši Zemanovi nebo Jiřímu Ovčáčkovi a dávám ji na jiné tělo.“ To je věta, kterou vám…

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…